Homedisk og IKR1224WT

Jeg har netop også købt en IKR1224WT.  Jeg kan desværre ikke for den til fungerer sammen med TDC-play via en TDC Homedisk.  TDC-butikken oplyste at dette var muligt. Har I nogen erfaring med dette.  Jeg har iøvrigt ingen 'dimmet' TDCPLAY, som jeg kan forstå på andre tråde at nohen har.  Radion melder at softwaren er opdateret.

/Søren

6 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints jk44 har modtaget fra andre medlemmer.

Hejsa

Vi går og venter på en software opgradering til modtageren.

Der arbejdes på den og vi må håbe at den snart er klar. Jeg går selv og venter men

der sker forhåbentlig snart noget på den front.

mvh

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints thomasr har modtaget fra andre medlemmer.

Nu har jeg fundet Sørens spørgsmål i tre forskellige tråde...

Og svaret er at denne radio ikke kommer til at kunne afspille PLAY via HomeDisk. Det kræver DRM-understøttelse, og det kan den ikke.

/Thomas

Omdømme 2

Hejsa

nej, det er klart men regnede nu med at der menes homebox. Radioen er forberedt med indbygget play adgtang via trådløst lan.

mvh

Jeg har også gravet i sagen, og bl.a. talt med Gizmolink.

Radioen findes med 2 software versioner:

En med et TDC-Play ikon beregnet til streaming direkte fra TDc-play. Det er den version ca. 11500 medarbejdere har fået i julegave ved TDC.  Streaming funktionen virker desværre ikke endnu, men en ny software forventes frigivet i løbet af nogle måneder, hvor denne funktion skulle virke.

En anden version er den version som jeg har købt i en TDC-butik.  Den er uden TDC-play ikon.  Om denne version også bliver opdateret ved jeg desværre ikke.

Thomas du skriver (i anden tråd) at radioen mangler hardware for at kunne håndterer DRM. Kræver DRM hardware eller kan det løses vha. software?

Min vurdering er også at radioen er uden DRM, og derfor ikke kan håndterer TDC-play filer fra en medieserver som min HomeDisk.

/Søren

Omdømme 2

Hejsa

Her ville jeg mene at det løse med online streaming fra play serveren. Derved vil det blot kræve at softwaren på radioen er logget ind via tdc login.

mvh

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints thomasr har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Søren,

DRM'en kræver et "sikkert" øko-system i radioen. Den hardware, som er i denne radio lever ikke op til de krav. Derfor kan Gizmolink ikke få lov af Microsoft (som ejer DRM-konceptet) til at installere en DRM-version af firmwaren.

Mvh

Thomas

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)