Homedisk og ekstern USB Harddisk forbindelses problemer!

Hej alle.

Jeg har problemer med at tilgå en USB harddisk som er tilsluttet bagi min TDC Homedisk. Det er en 1tb seagate harddisk, og ofte kan jeg ikke få forbindelse til den, men dog kan jeg godt få forbindelse til homedisken.

Problemet opstår vist når usb harddisken går i dvale efter noget tids inaktivitet og når jeg klikker på det netværksdrev som jeg har oprettet for USB drevet, får jeg at vide at netværks navnet ikke er tilgængeligt.

Når jeg går ind på USB drevet fra min Boxee Box, kan jeg godt få forbindelse når drevet ikke er i dvale. Det virker det som om at opstarts tiden for drevet, får både boxee Box og windows til at tro at den ikke er tilsluttet.

Dette er rigtig ærgeligt. Nogen som kan fortælle mig hvad jeg kan gøre?

Mvh.

Daniel

9 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints iMac har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

som du selv er inde på, er nok problemet, at din eksterne harddisk går i dvale.

Fulgte der noget software med til din Seagate, så har du sikkert mulighed for, at indstille den til at "aldrig gå i dvale" eller at, den skal "vågne ved netværksaktivitet".

Ellers må du nok investere i en anden ekstern harddisk, der du får disse valgmuligheder og som bedre egner sig, til en "netværks-disk". Det skal være en harddisk med egen strømforsyning.

Mvh

Tak for dit svar imac.

Ja du har nok ret. Bare underligt, for når den er tilsluttet homedisken, går den i dvale og lyser med et langsomt pulserende lys. Det har jeg aldrig set den gøre før. Den er enten aktiv eller slukket når den er været forbundet til min PC. Dette fik mig jo til at tro at den var egnet som netværksharddisk.

Det er en Seagate Desktop 1tb usb harddisk. Jeg har desværre ikke kunne finde noget software eller support som kunne hjælpe mig. Så for nu, må jeg bare ha' den direkte tilsluttet min Boxee Box.

Tak for nu.

Mvh.

Daniel

Omdømme 2

Du skriver " tak for nu", men vil alligevel komme med en kommentar.., håber det er OK?

Nej, det er ikke så underlig! Når du har en ekstern harddisk koblet direkte til din PC, "vågner" den automatisk, når din PC er aktiv.

Men når du har en ekstern harddisk koblet til en router, er der ingen aktiv "push" til din disk.

Jeg kender ikke Seagate, men har den en egen strømforsyning? Det er en forudsætning for, at den skal fungere sammen med en router.

Mvh

Hej Imac.

Jamen selvfølgelig, jeg tager glædeligt imod kommentarer. Ja den har sin egen strømforsyning. Er det muligt at aktivere en push til harddisken over netværket?

Mvh.
Daniel
Omdømme 2

Måske kan du bruge denne vejledning fra TDC (windows)

http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=25674

Se også tråden:

"wake on lan muligt" i dette forum

Mvh

Seagate har noget software til deres diske her:

http://www.seagate.com/ww/v/index.jsp?locale=en-US&name=drive-settings&vgnextoid=d548712f10e5e210VgnVCM1000001a48090aRCRD

Er ikke klar over om det løser problemet, men vil prøve det. jeg har samme problem

MVH Finn

Imac:

Tak for svaret, men det løser desværre ikke min specifikke problem.

Finn:

Godt at høre, at jeg ikke er den eneste med dette problem. Jeg skrev til Seagate kunde support og fik dette svar:

Dear Mr Orum,

We actually don't really support the use of the drive in this function, that said, the only thing i could do, is send you backup software called dashboard. You will have to install the drive on a pc, and install Dashboard, which lets you alter the sleep settings, which should then reside with the drive itself. Set the drive to "never sleep" and then see if it functions in synch with your device.

1. Go to the Certificate Validation URL on Seagate's website at: http://support.seagate.com/support/certificate.html

2. Enter the certificate number in the field provided on the website and click SUBMIT,

Your certificate number for your download is: (slettet)
(This code consists of 12 characters so please verify that you are using all characters listed.)

The code will expire shortly, so please download the software promptly.

The software install should proceed automatically once the Zip file is extracted. If not, I would open the folder where the files were extracted and run the Launch utility from there to start the installation process.

Best Regards,

Jeg har dog ikke formået at downloade den lidt over 200mb fil, da downloaden går timeout hver gang, og det er et program til Seagates GoFlex harddiske. Ved ikke om jeg kan bruge den til min.

men jeg skal helt klar prøve at hente fra det link du har oplyst. Men selv hvis jeg deaktiverede sleep, er jeg ikke interesseret i at drevet konstant kører. Kan det evt. slukke helt? Kan man få i pose og i sæk?

Glad humørikon

Mvh.

Daniel

Jeg downloadede det lille program som jeg omtalte i går, tilsluttede min segate disk til pc'en startede programmet, det virkede, fik ændret "sleep" til aldrig.

Det virker, nu mister jeg ikke kontakten til den mere, men kan sagtens følge din bekymring angående at drevet skal være on hele tiden, (strømforbrug/slidtage).

Hvis du skulle være heldig og finde en løsning, "ala" wake on lan, må du meget gerne skrive det her på forum.

MVH Finn

Når jeg benytter en funktionalitet for én el flere enheder tilslutter jeg dem en USB_strømskinne:  Denne aktiverer jeg med en udtjent Top_box med fjernbetjening

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)