Homedisk er meget langsom

Kære TDC Forum

Det er generelt min oplevelse, at min Homedisk er temmeligt langsom, men nu er den desværre blevet ekstrem langsom.

1. Det tager adskillige minutter at åbne en fil på 5 Mb.

2. Jeg får timeout hvis jeg forsøger at flytte en mappe på 160 Mb fra Homedisk til en af mine computere.

3. Det tager 1.07 min at skrive en mappe på 160 Mb fra computer til Homedisk - Det er ca. 3 Mb/sek.

Jeg har en Windows XP pc samt en Mac Book. Begge har samme problem med Homedisk. Tilslutning er trådløs.

Jeg har prøvet at genstarte alle enheder - inkl. Homedisk og Home Duo trådløse router uden at det hjælper.

Den trådløse forbindelse virker tilsyneladende da jeg har udmærket internetadgang.

Kan I hjælpe?

Mvh.

Lars

9 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

Det første du skal forsøge er at prøve med kabel. Altså både kabel fra router til homedisk og kabel fra router til computer.

På den måde kan du finde ud af om der er noget galt med homedisken som sådan.

Vh

Peter

Jeg har nu prøvet at sætte kabel mellem pc og router. Der hjælper desværre ikke.

Adgang til Homedisk er stadig meget langsom.

Seneste måling:

2 Gb data fra PC til Homedisk : 12 min. og 36 sek.

Mvh

Lars

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

Det er ikke bare langsomt - det er FOR langsomt.... :-)

Det korrekte nu er at prøve med andre kabler. Men det er jo ikke alle der har den slags liggende - og jeg vil også mene at nu har du alligevel forsøgt så meget at du godt kan tillade dig at kontakte TDC, og høre om den skal til service via en butik eller via posten.

Vh

Peter

Hej Peter

Jeg har kontaktet TDC, som nu etablerer en overvågning af min router for at de muligvis kan finde en fejl.

Mvh.

Lars

Jeg har netop haft samme problem, men efter kontakt til TDC kundeservice genstartede TDC routeren og jeg fik besked på at resette homedisken (det lille hul på bagsiden), og derefter kørte det hele upåklageligt igen.

Mvh. Carsten

Har endnu ikke endnu prøvet at åbne filer for først skal filerne ind på homedisken. Og hold da op, det går laaaaaaaaaangsomt. Jeg har nu brugt over tre timer på det og så mange filer har jeg ikke. Da jeg overførte samme mængde filer til min alm. Eksterne harddisk, tog det sammenlagt tyve min. Må se om jeg også skal have genstartet min router og homedisk. Gab.
Min homedisk er langsom - Den kan overføre knap 3 Mb/sek - Og det opleves som langsomt. Jeg kan ikke streame video, og billeder kommer langsomt op.

Jeg har fået skiftet router og Homedsik - desværre uden forbedringer. TDC har nu fortalt mig, at den ikke kan blive hurtigere, og at jeg bør have mine filer lokalt på mine PC'ere, og at Homedisk kun bør betragtes som en backupløsning.

Det lever jo ikke op til TDCs beskrivelse af Homedisk som "Hele familiens fælles harddisk".

Så jeg tror desværre at jeg skal se mig om efter en anden løsning. Ærgeligt for konceptet er i øvrigt rigtig godt.

/Lars

Hej Lars

Homdisken er langsom, prøv lige at se Mikkels udregning der fortæller hvorfor den er langsom.

/t5/Bredb%C3%A5nd/Langsom-backup-af-Homedisk/m-p/20411#M3604

Hej Mikkel

Tak for linket. Det forklarer om forbindelsen mellem Homedisk og backup, men belyser desværre ikke mit problem.

Mit problem er en langsom forbindelse mellem PC og Homedisk, som jeg måler til maks 3 Mbit/sek. Det betyder at jeg eksempelvis ikke kan streame en video fra Homedisken til min PC, uden at det hakker.

Mvh.

Lars

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)