Homedisk max. antal for trådløse forbindelser

Jeg er ejer af en Home Disk modem/router.

Far til 6 smartphones og 4 computere.

Der er nu et problem at hovedcomputeren (min - selvfølgelig) bliver smidt af det  trådløse netværk når vi får gæster med smartphones.

Jeg kan se at det maximale antal jeg har set, der har fået IP adresser på oversigten er ca 6 stk. over WiFi.

Dette adstedkommer 2 spørgsmål:

1. Kan jeg i routeren øge antallet af max. WiFi forbindelser - Eller er der et max?

2. Kan min computer bliver "Master computer of the WiFi", da der er en udpræget tendens til at jeg bliver smidt af først. Det ER et personligt nederlag at min computer mister internetadgangen blot fordi børnene har en kammarat med hjem, der ejer en smartphone.

6 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints giweo har modtaget fra andre medlemmer.

Hej

En HomeDisk er en netværksharddisk - hverken et modem eller en router ?

Mener du en HomeBox ?

En homebox tillader 127 WiFi forbindelser.

Kan dit problem være at du ikke har nok ledige DHCP IP adresser  ?

(Log på 192.168.1.1 | Avancert opsætning | LAN og DHCP forbindelser.

Undskyld - Jeg mener en HomeBox.

Det er helt tydeligt relateret til antal WiFi krævende enheder i huset.

Aktuelt er der 3 og ingen problemer.

Jeg har DHCP IP adresser fra 192.168.1.10 til 192.168.1.99 og 60 minutter rettighedstid:

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints giweo har modtaget fra andre medlemmer.

Kunne du prøve at tildele din PC en fast IP adresse i stedet for at lade den få tildelt en.

Tildel den en uden for DHCP området

Jeg har lige afprøvet opstillingen med alle børnene hjemme i denne uge.

Ændret opstilling:

1. Opdateret min driver til min WiFi sender (Intel) på min computer. (Det er kun mig, der har problemer)

2. Fast IP til mig.

3. Reset router. 

Effekt:

Fuldstændig uændret:

Når min søn sætter sin medbragte computer til og går på det trådløse netværk, bliver jeg smidt af.

Der er flere typer fejl gående fra at den ikke kan komme i kontakt med routeren og Windows anbefaler at jeg slukker routeren og tænder den igen (alle andre en jeg kan dog komme på) gående til at den forsøger at reparere forbindelsen, hvorefter den skriver at nu er den repareret. Herefter virker den kortvarigt (få sekunder til 30 sekunder), hvorefter den atter er smidt af.

Jeg tænkte på: Kan hans WiFi sender (Den er fysisk meget tæt på routeren (4m))  "støje" så meget, at min computer (længst væk fra routeren (20m)) bliver smidt af?

Jeg har dog fuld signal på ikonet i hø. hjørne.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints KsNa har modtaget fra andre medlemmer.

Sker det også hvis din PC er den eneste der er tilsluttet, og sønnen så tænder sin PC.

Har I på noget tidspunkt klonet mac.adr på et af netkortne, så de evt. hedder det samme.

Rettighedstid på 60min lyder underligt, homeboksen hos mig giver 1380min. men det er nok ikke det der giver problemet.

Mvh

Kim

Kunne dit problem muligvis ligne dette /t5/Bredbånd/iPad-falder-konstant-af-nettet/m-p/85193

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)