Homedisk m. foto

Jeg har fået Homedisk til fotolager, samtidig har jeg mulighed for at se dem på TV. Desværre er der et problem i hvordan Homedisk læser det enkelte billedes navn, hvilket betyder at rækkefølgen bliver forkert ift den rækkefølge jeg har/ønsket på min PC. Jeg har omdøbt alle billederne i et album f.eks. 100508 og derved kommer de til at hedde 100508 (1), 100508 (2) osv. Desværre læser den således at nr. 2 kommer efter f.eks. 14, da den tager det første tal.

TDC anbefaler herefter, at jeg omdøber til alfabetet, men det løser ikke problemet, da de således vil hedde a (1), a (2) osv. og derved får jeg det samme problem. Jeg kan ikke omdøbe hver enkelt billede, da jeg har i 1000-vis :-( Jeg håber der er nogen der kan finde en løsning? Mvh

1 Kommentar

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Ulf har modtaget fra andre medlemmer.

Hej hkprofil,

Jeg kan desværre ikke ændre på den måde vores HomeDisk læser filnavne på, men med hensyn til at omdøbe dine filer, så findes der en hel del programmer, der kan omdøbe mange filer ad gangen (såkaldte bulk renamers).

Jeg har fundet et eksempel på sådan et program her: http://www.fauland.com/af5.htm MEN! Husk, at det er tredjepartssoftware, og at jeg kun linker som et eksempel på, hvordan sådan et program kan se ud og fungere. Hvis du installerer og bruger det, så er det på eget ansvar Glad humørikon

Hilsen Ulf

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P