Homedisk larmer for vildt

• Deltager
  • 1 kommentar
Hejsa!

Jeg fik homebox og homedisk i går og gik i gang med opsætningen.

Det virkede selvfølgelig ikke ved 1. forsøg - men jeg talte til 10 og genstartede det hele og nu kører det.

MEN er det virkelig meningen at Homedisk´en skal larme så meget. Den snurrer og er mere irriterende end 500 myg om natten i et soveværelse. 

Jeg troede egentlig at den skulle stå tændt altid og bare være en del af arrangementet - men jeg valgte at slukke for den i går. Den var mere end irriterende at høre på.

Mit spørgsmål går på - er det normalt at den skal larme - og er det meningen at man kun tænder den når man skal bruge den derhjemme......så går lidt at det smarte jo egentlig af den - jeg mener så er det jo lidt svært at logge på fra job, mobil eller lign.

4 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Stephen1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Stern

Når HomeDisken står og laver backup til TDC's server af store mængder data, kører den næsten uafbrudt, bliver varm og larmer meget. Trist humørikon

De fleste brugere lægger en større mængde data på deres HomeDisk lige efter, at de har installeret den, og alle disse data skal der laves backup af. Derfor larmer HomeDisken meget i starten. Som det fremgår af andre tråde i dette forum kan der godt gå mange dage, før backup'en er færdig, fordi uploadhastigheden på de fleste bredbåndsforbindelser er lav.

Jeg har nu haft min HomeDisk i næsten et år, og det meste af tiden siger den ikke ret meget. Det er kun hvis jeg lægger mange nye data på HomeDisken samtidig, at den kører så længe, at den bliver varm og begynder at larme.Glad humørikon

Den grundlæggende idé er jo, at HomeDisken skal være tændt altid, så jeg håber at din HomeDisk falder "til ro" inden alt for længe. Men her i starten kan det da godt være, at det vil være en god idé at slukke den om natten, selvom det selvfølgelig betyder, at der går endnu længere tid, inden den bliver færdig med den indledende backup.

Mvh

Stephen

Hej Stephen!

Tak for dit svar Glad humørikon

Jeg har slet ikke overført noget til homedisken endnu, så der ligger ikke noget på den - jeg kunne nemlig ikke få den registreret. Det har jeg gemt til i aften. 

Men det du siger giver god mening, når den skal i gang med at lave backup af alle foto, musik m.v.

Jeg vil se tiden an - og se om den ikke "falder lidt til ro"

Ellers hører I nok fra mig igen, når jeg sender nødråb. Blinkende humørikon

Mvh. Stern

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Stephen1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Stern

Det kunne lyde lidt som om din HomeDisk konstant forsøger at få forbindelse til TDC for at lave backup, og da det ikke kan lade sig gøre, fordi den ikke er registreret, så bliver den varm og begynder at larme.

Når det lykkes dig at få HomeDisken registreret, kan du evt. starte med at lægge en lille mængde filer/data på HomeDisken og se, om den ikke får lavet backup af disse filer/data forholdsvis hurtigt og derefter falder til ro. Så vil du da i det mindste vide, hvordan det fremover kommer til at forholde sig med larmen Blinkende humørikon

Mvh

Stephen

lyder som en god idé! Det vil jeg forsøge. Tusind tak for hjælpen   Meget glad humørikon

Mvh. Stern

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P