Homedisk (Konfiguration af Online Backup)

• Deltager
  • 0 kommentarer
Hej.

Under konfiguration af online backup på Homdisk kan man indstille en periodebegrænsning af båndbrede, er der en der kan forklare hvad det helt konkret vil sige?

En anden ting er, om man kan ændre oploadhastigheden mens opload kører? Jeg er ved at kører første backup fra min Homedisk og den har kørt nogle dage nu....kæft' det går langsomt.

1 Kommentar

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Stephen1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej hopla

Ja, det går MEGET langsomt med online backup af HomeDisken Trist humørikon, fordi uploadhastigheden på TDC's bredbåndsforbindelser generelt er meget lav set i forhold til de relativt store datamængder, man ofte har på sin HomeDisk. Men når den første backup af alle data er på plads, så er problemet normalt ikke så stort. Jeg oplever det i hvert fald ikke længere som noget problem. Glad humørikon

Du har ikke direkte mulighed for at ændre uploadhastigheden, mens upload kører, men periodebegrænsningen af båndbredden kan bruges til at styre det lidt. Du kan ved hjælp af denne funktion bestemme, hvor meget HomeDisken max. må bruge af din uploadhastighed - og hvornår. Du kan fx begrænse HomeDiskens brug af uploadbåndbredde i dagtimerne, hvis du har behov for hele uploadbåndbredden til andre formål.

Jeg har på et tidspunkt oplevet, at min downloadhastighed blev begrænset, fordi HomeDisken brugte hele uploadhastigheden. Det var en af TDC erkendt fejl, som måske nu er blevet løst med ny software, men jeg fik i hvertfald midlertidigt løst problemet ved at begrænse HomeDiskens brug af uploadhastighed til max. 50% i de perioder, hvor jeg havde brug høj bredbåndshastighed til andre formål.

Mvh Stephen

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P