Homedisk - Konfiguration af Online Backup

Hej fourm

Min homedisk støjer så gudsjammerlig om natten når den som default uploader; og i det lokale hvor den er placeret er der også en seng der benyttes ind imellem. Og det er ikke muligt for almindelige mennesker at sove i den larm disken udsender.

Jeg overvejer at placere den et andet sted, men det er meget uhensigtsmæssigt, hvorfor jeg så overvejer hvilke muligheder der er for at styre disken.

Desværre er der ikke mange muligheder for at konfigurere andet end et eneste sølle tidspunkt for upload. Det er ikke godt nok! Det burde være muligt selv at vælge hvor mange perioder disken skal uploade.

Jeg tænker også på at styre disken ved hjælp af et tænd og sluk ur, men det er ikke muligt, idet der skal tændes fysisk på knappen på chassiset for at den starter.

Jeg har desuden den detalje, at jeg har sat et backup-program til at fordre disken med nye/ændrede filer på bestemte tidspunkter. Så lige pludselig bliver det lettere indviklet på logistik-niveau.....

Er der nogle kloge hoveder herinde, der kan komme op med nogle genistreger eller har egne erfaringer. Hvad gør I?

Desuden et spørgsmål mere. Jeg har på mit abonnement en uploadhastighed på 1 mbit. Hvis jeg vil styre uploadhastigheden i online backup under avancerede indstillinger er der mulighed for at indtaste "maksimal uploadhastighed". Jeg er dog usikker på måleenhederne. Altså, hvis jeg har en uploadhastig på 1 mbit, er det så den samme som at jeg uploader 128 kbyte i sekundet. (Værdierne er selvf tilnærmede da der regnes med 1000 og ikke 1028 i beregningerne).

Jeg tænker nemlig på at hvis jeg så sætter upload til 50, svarer det vel egentligt til det abbonnement jeg tidligere har haft - inden tdc tilbød en opgradering til det dobbelte, eller.....?

Mvh Ole

1 Kommentar

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

Min momedisk er så godt som lydløs - og nej - det er ikke min hørelse der er meget dårlig Meget glad humørikon

Hvis den står på et fast og solidt underlag, så kunne der jo være en fejl på din hvis den larmer så meget.

Du skriver at sengen benyttes indimellem. Det nemmeste er vel at slukke for den når sengen benyttes - og tænde igen når sengen ikke benyttes.

Vh

Peter

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)