homedisk - iphoto og sparseimage

• 0 kommentarer
Hvordan laver jeg en backup af Iphoto fra mac?

Kan det paase at det kun kan gemmes ved et sparseimage?

(mit backup program siger automatisk det er nødvendigt)

jeg vil ikke ligge iphoto over på homedisken, blot synkroniserer/lave en regelmæssig backup fra mac til homedisk.

homediskens papirkurv fyldes op selvom jeg ikke sletter filer?

kurven afspejler indholdet i mappen billeder!!

2 Kommentarer

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Angelika har modtaget fra andre medlemmer.

Hej

Tak for dit indlæg her på Forum.

Det er et rigtigt godt og relevant spørgsmål du stiller.

Jeg har undersøgt forskellige løsninger.

Time Machine som er indbygget i Apples styresystem virker indtil videre ikke med Homedisk.

Den bedste løsning lige nu er at bruge det program der hedder Chronosync (http://www.econtechnologies.com/pages/cs/chrono_overview.html).

Dette program kan indstilles til at tage automatisk backup af en specifik fil på et fast dagligt/ugentligt tidspunkt.

Alle dine billeder fra iPhoto ligger samlet i en fil og derved vil dit problem være løst.

Du også manuelt trækker mappen/ billedet over i Homedisk mappen.

Du er meget velkommen til, at skrive hvad du synes om resultatet. Glad humørikon

Hilsen Angelika - Moderator

Hej

tak for hurtigt svar.

jeg bruger chronosync alledrede på test basis.

mere præcist spørg jeg til hvorfor backup programmet laver et sparseimage og ikke blot gemmer iphoto-filen? hvis den gemmer filen på et sparseimage kan jeg ikke se billederne på homedisk via browser interfacet på en anden maskine (eller via Finder /stifinder).

hvis jeg kun gemmer billederne får jeg ikke gemt iphoto-bibliotektet som indeholder bøger, kort, ansigter mm.

det er altså ikke en timemachine-backup jeg spørg til, men om det er fordi homedisken er formateret til pc og ikk mac,måske? og om det kan ændres?

på forhånd tak

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P