Homedisk iPhone App

Hej Alle..

Har problemer med at logge på homedisk hjemmefra via iPhone App.

homedisk er tilknyttet mit netværk med jeg får beskeden "kontroller at du er tilsluttet et netværk

med en homedisk og forsøg igen."  Nogle ideer?

På forhånd tak

Mvh Steen666

11 Kommentarer

Hej Steen666.

Vi har oplevet samme fejl under test. Wireless teknologi og DLNA er desværre ikke som at stikke et kabel i sin telefon.

Det kan være at din HomeDisk er ved at uploade til sin Online backup. Prøv at genstarte din HomeDisk og din HomeBox (routeren).

Hej Christian..

Tak for hurtig responds..

Den er ved at uploade til online backup, så afventer lige, før jeg prøver igen.

mvh Steen

Jeg har samme problem. Har prøvet at genstarte homedisk og homebox, men intet fungere. Nogen der har en anden løsning?

Har stadig det samme problem.. kan ikke logge på Homedisk hjemmefra via iPhone

Kommer stadige med den meddelse at der ikke findes en homedisk på netværket..

Har prøvet at genstarte både router og homedisk, og der fortages ingen backup..

nogle evt. løsninger?

Hej Steen,

Det var ærgerligt at genstart af HomeDisk og HomeBox ikke løste problemet. Prøv at se om en af disse punkter kan etablere forbindelsen til HomeDisken:

1. tjek at telefonen er korrekt tilkoblet samme WiFi (tjek i settings på din iPhone, og tjek at fx Safari virker)

2. hvis der er mange DLNA enheder (radio, tv, avr mv.) på netværket på netværket kan du forsøge at koble disse fra.

3. tjek at navnet på HomeDisken stadig hedder "HomeDisk". Hvis navnet er ændret kan den ikke findes

4. gentage søgningen efter den lokale HomeDisk i applikationen. Første gang den skal findes, kan især pkt. 2 kræve lidt tålmodighed.

Sig til hvis en af punkterne har hjulpet.

Hej Christian..

Mange tak for dine inputs/ideer, men desværre er der intet der virker..

Kan det have noget at gøre med at IPv6-forbindelse ikke er tilsluttet?

MVH Steen

Hej TDC_Christian,

Jeg har præcist det samme (irreterende) problem.

Alt er sat rigtigt op, og det overhovedet ikke været et problem at sætte forbindelsen op på almindelig PC.

Men så snart jeg vil gøre det på min Iphone 4, så vil den ikke. Via "Online Backup" er der dog ingen problemer.

Hej Fæster, Steen666 m.fl.

Vi har fejlsøgt for at undersøge hvor fejlen kan ligge. Der er identificeret et problem med routeren "TDC Box VDSL", som endnu ikke understøtter UPnP/DLNA. Vi arbejder på at opgradere firmware. 

I bør kunne se navnet på jeres router på klistermærket på undersiden.

Såfremt I har "TDC Box VDSL" kan I sende jeres telefon nr. til mig i en Privat meddelse (tryk på billedet under mit brugernavn - og "privat meddelse" i højre side af skærmen). Så kan I holdes informeret om opgradering.

Vh

Christian

min router hedder ADSL 2/2 + router 802.11 g/b, PSTN.

Jeg har samme problem.

m.v.h.

Keld

Vi har samme problem med at vi ikke kan få adgang til HomeDisk. Hvad er løsningen ?

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)