Homedisk installation på Mac


Hjælp!

Fandt Patricks vejledning "HomeDisk Installationsvejledning til Mac", men allerede i første step med registrering kommer jeg ikke videre efter indtastning af 192.168.1.5! Intet sker! Jeg HAR TDC log in.

 

Please help!

 

Steno

 

 

5 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Stephen1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej steno

Kan det tænkes, at din HomeDisk ikke har ordentlig forbindelse til din TDC Box/Homebox? I første omgang vil det nok være en god idé at gå forbindelserne efter, og evt. prøve at flytte netkablet fra HomeDisken til en anden port på din TDC Box/Homebox samt checke, at alle lamperne på HomeDisken lyser.

Kan du få forbindelse til din router via "192.168.1.1"? - og hvis du kan, kan du så i routeropsætningen se, om IP-adressen 192.168.1.5 er registreret?

Mvh Stephen

Jeg ville registrere min Home Disk og fik indtastet 192.168.1.5. i søgelinjen. Men i stedet for at blive stillet om til TDC login kom jeg til denne Forum side ??????

Hvad skal jeg nu ???

Hej Steno og Flemming-Ranch

Det tyder på, at I begge oplever nogle problemer i installationsfacen. Jeg vil her komme med mine bud på, hvad I med fordel kan prøve:

  1. Tjek kablingen – HomeDisken skal være forbundet direkte til TDC HomeBox
  2. Prøv at skifte port på TDC HomeBox, så HomeDisken sidder i en af de andre LAN udgange
  3. Skriv http://192.168.1.5 i browseren og ikke bare 192.168.1.5
  4. Nulstil browseren
  5. I sidste tilfælde prøv da med evt. Firefox i stedet for Safari
I nogle tilfælde har det også vist sig at hjælpe, hvis man fysisk kobler HomeDisken til og fra TDC HomeBoxen. Gerne prøv dette flere gange.

Det kan også være en god ide, at gennemføre en ping test. Derved får man konkluderet om der er kontakt imellem HomeDisken og TDC HomeBoxen. Ping test på mac kan udføres således:

  1. Åbn finder og gå til programmer
  2. Åbn mappen hjælpeprogrammer og derefter programmet ”netværktøj”
  3. Gå til fanen ”ping”
  4. I feltet midt på siden skriver man så 192.168.1.5
Der bliver dermed gennemført en ping test. Hvis den modtager, alle de pakker der bliver sendt af sted, er ping testen gennemført OK.

Jeg håber, dette kan være med til at hjælpe jer. Ellers skal I være velkommen til at skrive igen.

Med venlig Hilsen

CasperK

HomeDisk fejlretning

Når jeg skriver http://192.168.1.5  siger den at homedisken er låst

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Stephen1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Henco 5255

Baseret på tidligere indlæg her i Forum tror jeg ikke, at man som kunde selv kan løse problemet med en låst Homedisk. Du er nok nødt til at ringe Hotline og fejlservice på 80 80 80 47 for at få hjælp. http://kundeservice.tdc.dk/privat/element.php?id=19449

Mvh

Stephen

Besvar

    • :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)