Homedisk - ingen adgang ??

Jeg har haft min homedisk et stykke tid og det har fungeret fint. Men for kort tid siden blev min PC ramt af Lynet så at sige og jeg skiftede harddisk, trådløst netværkskort og Ram til en anden lidt ældre PC jeg havde stående.

Nu kan jeg så kun komme ind i medieafspilleren via ikonet på skrivebordet det andet ikon der skulle åbne homedisk i stifinder virker overhovedet ikke.  jeg har forsøgt genstart uden held og er nu lidt ude på lars tyndskids marker.  Nogen gode Ide`er ??

mvh. Finn

4 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Stephen1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Finn

Det lyder lidt som om, din HomeDisk ikke længere er oprettet som netværksdrev (Z-drev) på din pc.

Jeg vil foreslå, at du forsøger med en ny tilslutning af HomeDisken som netværksdrev. Det kan du gøre via HomeDisk Medieafspiller (når du har logget ind via værktøjsnøglen øverst til højre) eller manuelt iht. TDC's vejledning: http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=25677

Mvh Stephen

Hej Stephen

Tak for tippet, desværre virkede det ikke.  Når jeg kommer til næstsidste vindue får jeg at vide at der ikke kan opnås adgang til Homedisken. Jeg husker nu at da jeg forsøgte første gang at klikke opret netværksdrev, blev jeg spurgt om jeg ville installere NetConnect.exe på omkring 350 Kb, da jeg klikkede ja stod der at Netconnect.exe sjældent blev brugt og det kunne skade computeren og der var ingen mulighed for at komme videre. Min teori er nu at vi for ca. 14 dage siden havde et voldsomt tordenvejr over huset der den ene TV box.

Det kan jo osse have ødelagt Homedisken, eller hvad mener du ??

Mvh.  Finn

Hej igen Stephen:

Jeg mente naturligvis at lynet smadrede TV boxen, knaldede en sikring og slog HFI relæet fra og derfor sagtens

kan have påvirket Homedisken. Det er først opdaget nu da jeg ikke har brugt den siden lynnedslaget.

Finn.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Stephen1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Finn

netconnect.exe er et program, som opretter HomeDisken som netværksdrev på computeren. Programmet kører egentlig bare på computeren og ikke på HomeDisken - og der er ingen grund til at være betænkelig ved at køre netconnect.exe.

Da du kan tilgå HomeDisken via Medieafspilleren - og hvis den ellers virker, som den skal, så tror jeg ikke umiddelbart, at lynnedslaget har ødelagt noget i HomeDisken.

Mit umiddelbare gæt er, at fejlen skal søges på computeren, men jeg ved desværre ikke lige, hvor det vil være mest hensigtmæssigt for dig at starte med at søge efter fejlen.

Mvh Stephen

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P