Svar

Homedisk i selvsving - kopierer sig selv, blot ikke online...

I går havde jeg tid til at installere Homedisken, og fandt her i forum svar på, hvad man gør når google nu går ind og overtager og fortæller en at der ikke er en side der hedder Homedisk [i]

Men det der nu er sket at der fortsat her til morgen ikke er kopieret noget så jeg kan se det online, men derimod viser stifinderen at der nu pludselig er Homedisk på såvel Y som Z drevet, altså må den have hygget sig med at kopiere sig selv - den står da også og larmer helt ubeskriveligt hele tiden.

Hvis jeg fra computeren (iøvrigt Windows 7) klikker på HD medieafspiller ikonet, så kan nettet overhovedet ikke finde noget som helst.

Jeg håber at nogen her har eet godt råd...?

mvh Maria

PS vi har HomeTrio, sikkerhedspakke og webdisk (den store).

icon

Bedste svar af MariaM 21 september 2011, 12:01

Det viser sig at det med TV boksens manglende optagelse af planlagte udsendelser skyldes en driftsforstyrrelse, så jeg har fået løsninger på problemerne - men tak for hjælpen til alle!

mvh Maria

Se original

25 Kommentarer

Nu er den gået iggen med et drev x - hjææælpppp Gal humørikon

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Stephen1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej MariaM

Hvis ikke du allerede har set den eller fået løst dit problem på anden måde, kan følgende tråd måske være til hjælp: /t5/Bredb%C3%A5nd/Homedisk-mapning-af-drev-g%C3%A5r-amok/m-p/32937 ?

Mvh

Stephen

Hej Stephen.

Super, tusind tak for det Meget glad kvinde

Og ja, netconnector.exe har netop de sidste dage efter at jeg har slettet drevene, spurgt om tilladelse til at gå på nettet, når jeg starter computeren. Har ellerrs aldrig tidligere mærket noget til den...

Men hvad gør jeg så nu, starter helt forfra med at oprette igen formentlig?

mvh Maria

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Stephen1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Maria

Hvis din HomeDisk i øvrigt fungerer via HomeDisk Medieafspiller ikonet på din computers skrivebord, behøver du nok ikke at starte helt forfra med installationen af HomeDisken. Det er formentlig nok at fjerne netconnector.exe fra din computer og slette de mange oprettede netværksforbindelser/drev-bogstaver vedr. HomeDisken.

Når alt igen er "normalt", kan du så forsøge manuel oprettelse af HomeDisken som netværksdrev i henhold til denne vejledning: http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=25677 . Så må vi håbe, at det går bedre end første gang Blinkende humørikon

Mvh

Stephen

Tak igen Stephen Glad humørikon

Jeg tændte for nu adskillige minutter siden igen for HomeDisken, og den øverste af de to grønne blinkede efter adskillige minutter stadig = er ikke "klar" endnu. Nu har jeg slukket og tændt den igen, men her 7 minutter senere, blinker den øverste grønne fortsat???

Og Medieafspilleren har aldrig virket, får en "Internet Explorer kan ikke vise websiden" melding, så jeg tror jeg må i gang med den manuelle oprettelse.

Nu jeg har dig (du ved rækker man fanden en lillefinger .... Meget glad humørikon) - så har jeg spekuleret på et par ting:

Kan man nøjes med at have den meget larmende Homedisk tændt, når man lægger noget nyt over på den??

Den ene dag den var tændt var meget generede hvad støj angår.

Der står i bruganvisningen at den "hurtige slukning" på 3 sekunder ikke er godt for harddisken...?

Der gives bare ikke noget alternativ på en langsom slukning...

Og strømafbrydelse er jo noget, der sker af og til, så hvis den er så sart, så er det vel bedre at have den slukket.

Jeg vil nemlig hovedsageligt bruge dens online funktion til billedbank, og er således egentlig slet ikke interesseret i nødvendigvis at have en ekstern harddsik i hjemmet, der findes jo langt mindre og ikke støjende varianter, der kan bruges efter behov.

Ville være glad for at kunne lægge det direkte online uden homedisken som mellemled, ligesom den ganske vist noget langsomme webdisk gør. Den har bare ikke den online mulighed for at gemme ting, der ikke længere er på computeren.

mvh Maria

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Nyuu har modtaget fra andre medlemmer.

Jeg vil anbefale du sletter det du allerede har installeret og prøver en gang til med en ny installation. Altså af Homedisken selvfølgelig.

Under avancerede indstillinger på Homedisken skulle du kunne sætte blandt andet tænd og sluk parametre og strømspare parametre.

Tak Nyuu Glad humørikon

Jeg tror heller ikke der er mere tilbage nogen steder ikonerne virker i hvert fald ikke.

Jeg har fået den til at lade være med at blinke ved at resette den. Nu skal jeg så bare samle mod til at gå i gang igen

mvh Maria

Omdømme 3

Hej Maria

Med de problemer du beskriver, er jeg helt enig i, at det eneste rigtige er at starte helt forfra med installationen af HomeDisken.

Jeg mener ikke, at der skulle være problemer med at slukke og tænde HomeDisken efter behov. Når jeg en sjælden gang slukker min, holder jeg bare tænd/sluk knappen inde indtil der høres et bip. Så lukker den langsomt ned.

Jeg har også oplevet, at HomeDisken larmede en del i starten, men der var også mange nye data på den, som der skulle laves backup af på TDC's server. Så længe den kører backup af større mænger data, hvilket jo desværre kan tage dage/uger, arbejder den på højtryk og larmer derfor en del. I daglig brug har jeg ikke behov for at lavet backup af større mængder data, så min HomeDisk larmer ikke særlig meget længere, og den går ofte i dvale, hvor den er så godt som lydløs.

Når du planlægger at anvende din online-backup som "database" skal du være opmærksom på, at du IKKE kan slette filer/data i backup'en. Hvis ikke du får de rigtige filer lagt i de rigtige mapper fra starten, kan det godt blive lidt uoverskueligt. Det har jeg i hvert fald oplevet.

I stedet for online-adgangen til backup'en kan du vælge at anvende online-adgangen til din HomeDisk derhjemme, men den model forudsætter selvfølgelig, at du ikke slukker for HomeDisken Blinkende humørikon

Mvh

Stephen

Hej Stephen!

Ang. dette: "Når du planlægger at anvende din online-backup som "database" skal du være opmærksom på, at du IKKE kan slette filer/data i backup'en. Hvis ikke du får de rigtige filer lagt i de rigtige mapper fra starten, kan det godt blive lidt uoverskueligt. " - så udtrykte jeg mig ikke godt nok, for det bliver i hovedreglen hjemmefra og dermed med tændt Homedisk. Og hvis den går ned på et fornuftigt lydniveau og yderlig har mulighed for strømstyring, så kan den fint stå tændt Blinkende humørikon

Men kan man ikke via stifinder oprette nye mapper og slette hvad man evt. måtte ønske på Homedisken??

Og hvis man nu har emneinddelte mapper, hvor man jævnligt lægger nye fotos ind, kan man så ikke bare kopiere mappen på ny så HD selv kan "se" hvad der er nyt - eller kan man i det mindste ikke kopiere de nyeste fotos ind i mappen manuelt...???

Og inden jeg kaster mig ud i den manuelle beskrivelse http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=25677#syv - er det så korrekt forstået, at jeg i begyndelsen i pkt. 4 skal  "

1. Klik på knappen Bruger ikke Windows" - og så siden følge vejledninger for Windows 7?
Mvh Maria, der stadig samler mod til at gå i gang igen...

Omdømme 3

Hej Maria

Du skal lige være opmærksom på, at den vejledning jeg omtalte vedr. "manuel oprettelse" kun gælder oprettelsen af HomeDisken som netværksdrev. Når du nu skal installere HomeDisken helt forfra, skal du følge den installationsvejledning du modtog sammen med HomeDisken.

Du kan sagtens redigere filer og mapper på din HomeDisk Glad humørikon - også via Stifinder, når du har fået oprettet HomeDisken som netværksdrev på din pc. Det du ikke på samme måde kan redigere i er den backup, som laves på TDC's server, og jeg troede, at det var den du omtalte som "online-adgang". Jeg beklager forvirringen, men hvis du anvender din HomeDisk hjemmefra, er der slet ikke noget problem. Glad humørikon

Mvh

Stephen

Hej Stephen, du er en tålmodig mand Meget glad humørikon

Det var også svært at forstå, hvad jeg mente Blinkende humørikon

Men da jeg skulle oprette Homedisken, skete der det, at Google overtog styringen og fortalte mig at "homedisk" ikke var en adresse, så jeg er under alle omstændigheder nødt til at gå ind via 192.168.1.5 og det gjrode jeg også første gang, hvor det hele så gik galt, selvom jeg fulgte anvisningen....?

mvh Maria

Omdømme 3

Hej Maria

Jeg ved fra ældre tråde, at der også er andre kunder, som kun har kunnet fået adgang til HomeDisken ved at skrive http://192.168.1.5 i browserens adressefelt (en mulig forklaring er vist beskrevet i en gammel tråd), men de har alligevel fået installeret HomeDisken korrekt. Installeringen af din HomeDisk burde derfor ikke fejle alene p.g.a. dette.

Mvh

Stephen

Hej Stephen.

hmmmrrrmmmppphhhhh Gal humørikon - nu kan jeg ikke engang det med FTP adressen længere 

Får denne besked: Fjernenheden eller -ressourcen tillader ikke tillader ikke forbindelsen.  Registreret (efterfulgt af en advarselstrekant).

Måske er den ikke afinstalleret, men jeg kan ikke finde den nogen steder... (er nu heller ikke nogen ørn til den slags)

Jeg kontaktede TDCs hotline i lørdags, men kunne ikke få den fornødne hjælp før om 14 dage ca., og jeg er da efterhånden bange for at den bliver nødvendig - hvis den ikke inden er røget i skraldespanden Gal robot

mvh Maria

Jeg opdagede at den øverste af de grønne var begyndt at blinke igen, så jeg resettede, hvorefter den lyste konstant igen.

Prøvede atter 192.168.1.5 og det så ud til at lykkes, men så blev forbindelsen atter brudt og nu blinker den øverste "system statusindikator" igen Trist humørikon

Omdømme 3

Hej Maria

Det lyder jo ikke særlig godt - og det kan jo desværre godt være svært at finde årsagen. Trist humørikon - men jeg har nu rigtig meget glæde af min HomeDisk, så jeg synes, at det ville være synd, hvis du valgte skraldespanden - selvom jeg godt forstår dine frustrationer Blinkende humørikon

Hvis jeg sad i en lignende situation, ville jeg nu nok i første omgang prøve at starte helt forfra - dvs. lave en ny reset af HomeDisken og afbryde den helt, fjerne kablet mellem HomeDisken og TDC Boxen/HomeBoxen og gå ind under Internetindstillinger i Explorer og slette alle alle browserdata (evt. uden at slette cookies) samt sætte Sikkerhed til Standardniveau. Derefter ville sørge for, at alle ikoner, netværksforbindelser og lignende vedr. HomeDisken var fjernet på pc'en, hvorefter jeg igen ville forbinde HomeDisken med TDC  Boxen/Homeboxen (gerne med et andet netværkskabel) i en anden port end første gang. Til sidst ville jeg prøve at installere HomeDisken igen i henhold til vejledningen.

Desværre er det ikke sikkert, at det løser problemet, men hvis du kaster dig ud i det -og det ikke løser problemet, så kan du jo i det mindste forklare Hotline præcis, hvad du har gjort.

Mvh

Stephen

Hej Stephen.

Jeg har prøvet at resette flere gange - det virker meget kortvarigt, derefter blinker den igen, jeg har taget kabler af, slukket osv. - men nej, det vil ikke lykkes at få en blinkefri Homedisk.

Jeg kan vel bruge den som bogstøtte...

Beklageligt at hotline skal bruge 14 dage på et svar - hotline er vist ikke et passende navn - slowline måske Blinkende humørikon

Jeg kan ikke finde ud af at slette browserdata uden at slette coockies...

mvh Maria

Hej.

Et tip til noget, der måske kan være årsagen:

Da jeg fik min HomeDisk opførte den sig mærkeligt, både hvad angik lamperne på forsiden og bagsiden, og den var blevet helt utilgængelig fra PC'en. TDC's kundeservice kunne ikke konstatere at der i det hele taget var en HomeDisk tilsluttet. Men da det viste sig at lampen på bagsiden blinkede når man ruskede i kablet faldt mistanken på dårlig stikforbindelse, og det viste sig at 3 af de små ben inde i LAN-porten var bøjet. Med en tandstikker kunne benene forsigtigt rettes ud igen, derefter forsvandt alle problemerne og teknikerbesøg kunne afbestilles.

M.v.h.

MS-Erik

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

Det er ikke korrekt at man ikke kan slette i back-up'en.

Hvis man laver om på strukturen bliver back-up'en også ændret næste gang der bliver synkroniseret. Man kan sågar slette sin homedisk - så bliver back-up'en også slettet.

Vh

Peter

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

I dette tilfælde vil jeg foreslå at du prøver at trykke på reset-knappen bagpå homedisk'en.

Så se om der ikke kommer skred i sagen... :-)

Vh

Peter

Hej MS-Erik.

Tak for dit svar - men jeg kan ikke lige se se nogle skæve ben, meeennn Meget glad humørikon

Hej Peter.

Det ER skam reset knappen bagpå, jeg har brugt nu adskllige gange, det hjælper intet. Vidste slet ikke at man kunne resette på anden vis.

I øvrigt så er Homedisken åbenbart fortsat oprettet på en eller anden måde, i hvert fald kan jeg finde den aldeles tomme online udgave, når jeg logger ind. Den forblev som tidligere skrevet tom, også efter den mislykkede installation, hvor jeg dog kunne overføre til Homedisken, tilsyneladende i hvert fald...

mvh Maria

Omdømme 3

Hej Peter

Det er muligt, at du teoretisk set har ret, men sådan virker det i hvert fald ikke altid i praksis Blinkende humørikon

Min HomeDisk backkup indeholder mange filer, som ikke længere ligger på min HomeDisk, samt filer med samme filnavn, som ligger i mange versioner (dvs. med efterstillede løbenumre). En HomeDisk-kyndig TDC-medarbejder har tidligere informeret mig om, at jeg ikke kan slette dem, og en reetablering af databasen løser heller ikke problemet.

Mvh

Stephen

Både ja og nej til at man ikke kan slette i back-up'en  .....

Når man sletter på HomeDisken forsvinder filerne også i back-up'en fra mapperne musik, billeder, videoer og dokumenter. MEN de havner i mappen papirkurv og filer i onlinepapirkurven kan ikke slettes. Det hjælper ikke at slette dem fra HomeDiskens papirkurv, de bliver i onlinepapirkurven. I følge det oplyste skulle de blive slettet efter 45 dage, men det sker ikke for mig, derfor har TDC fået en henvendelse om mulig fejl. Der er ikke svaret på dette endnu. Dette er temmelig uheldigt, dels fordi det tager plads op, men navnlig fordi brugeren jo faktisk har mistet sin råderet over egne data - der kan være dokumenter med følsomme oplysninger, f.eks. CPR-nummer, personlige billeder eller bankkonti o.s.v. som man ikke kan fjerne. Eneste måde at lave en slags sletning på er først at omdøbe filen, og derefter (når omdøbningen er gået igennem til online-backup'en), at overskrive filen med en tom fil. Og så til sidst kan man slette den, så er det en tom fil, der ikke kan slettes fra onlinepapirkurven.

Mvh

MS-Erik

Omdømme 3

Det var resetknappen bagpå jeg mente.... :-) så ok - den gik ikke. Jeg tror du skal fejlmelde din homedisk.

Det i skriver om at der ikke kan slettes - det er i hverttilfælde ikke en generel fejl. Da jeg afleverede min homedisk igen var alt slettet. Det kontrollerede jeg meget nøje.

Både på disken og på back-up'en. Nu har jeg den jo så ikke mere og kan ikke logge ind og se hvordan det lige var jeg gjorde.

Digitalt lagrede data kan potentielt altid misbruges. På samme måde som hvis nogen hugger papirudgaverne. Et stort firma som TDC er dog et af de steder hvor jeg ikke har så mange betænkeligheder over at lagre dem. Hvis ikke de kan passe på dem - så er der nok ikke så mange der kan.

Vh

Peter

Hej igen!

Det er vist på tide med en opdatering.

Homedisken blev udskiftet med en ny, men nu kunne ingen teknikere forklare, hvorfor ingen af mine computere kunne finde den, og blev ved med at sige, at det var mine computere.

Jeg gav dog ikke op, og inviterede en anden computer i huset, og den fik fint forbindelse - Overrasket humørikon ØV.

Nåh, men så prøvede jeg samtidigt fra min "hoved" computer, og vupti, nu ville den også godt.... Jeg er glad for at jeg ikke er computernørd, for så ville jeg spekulere mig sønder og sammen over hvorfor, nu kan jeg nøjes med at tænke at lidt konkurrence kan være godt selv blandt computere Glad humørikon

I går fik jeg kopieret det ønskede over på Homedisken, og det går hurtigt, men du godeste hvor er den langsom til at få ført det videre online, 6% havde den nået her til morgen, Webdisken er væsentligt hurtigere.

Men et nyt problem er opstået, og det virker ulogisk, men ikke desto mindre er der et klart sammenfald.

Jeg opdagede for nogle dage siden, hvor jeg havde tid til at få indhentet lidt optaget TV kigning, at de ting som TV boksen (eller hvad den nu hedder i HomeTrio) i den uges tid, hvor Homedisk i første omgang stod tændt, ikke havde optaget de ting, den var sat til, jo, den begyndte på alt, men sluttede et vilkårligt sted i optagelsen, alt fra efter 1 minut og til næsten færdig - men gjorde aldrig helt færdig (og jeg har tjekket at det ikke var fordi udsendelserne var flyttet eller ikke blev sendt på grund af valget).

I sidste uge, hvor HD var slukket, mens jeg ventede på at få en computer på besøg, var alt optaget som normalt.

Men så i går eftermiddag, hvor HD blev aktiveret, var den gal igen, selv he i nat, hvor intet andet end HD og TV boksen skulle belaste linien...

Har andre erfaring her - for jeg tror nok at teknikerne er ved at være trætte af alle de mystiske ting, der sker her i huset på den front Blinkende humørikon

Mvh Maria

Det viser sig at det med TV boksens manglende optagelse af planlagte udsendelser skyldes en driftsforstyrrelse, så jeg har fået løsninger på problemerne - men tak for hjælpen til alle!

mvh Maria

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P