Homedisk - hvordan fjernes den og drev Z

Hvordan fjerner jeg Homedisk / netværksdrev Z fra min computer? Jeg ønsker ikke at brude den men kan ikke fjerne de nævnte emner fra computeren.

11 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

Et netværksdrev skulle være nemt at fjærne, det skulle du kunne fjærne ved at klikke Abryd forbindelse i højreklik menuen.

hvis jeg husker rigtig, så køre din computer et program der hedder netconnect, desvære har jeg ikke selv en homedisk, så jeg kan ikke tjække det fordig.

Men det skulle du kunne fjærne under Krontrolpanel >> Tilføj/fjærn programmer(Windows XP), Programmer og funktioner(windows 7), kan ikke huske hvad den hedder i vista.

hvis den helt skal fjærnes fra dit netværk, skal du tage strømmen fra, tage netstikket ud. så er den ikke på dit net mere. dog vil jeg forslå hvis du benøtter den løsning at du også opsiger din homedisk abonnement og aflevere boxen til TDC.

Hej professor

Tak for dit indlæg. Jeg har prøvet dine forslag og fandt også netconnet. Den er også fjernet. Men jeg kan stadig ikke få homedisk/drev Z fjernet. mvh

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

så skal jeg lige vide hvilket styresystem du køre(Windows 7, OS X, ovs.)

Det er windows 7

Omdømme 3

Ok.

prøv at åbne programmet 'cmd' og skriv

net use I: /Delete

Omdømme 3

undskyld.

du skal selvfølig skrive Z: istedet for I:

Så er det prøvet af. Beskeden er: Netværksdrevet kan ikke findes.

Men det er der stadig. mvh

Omdømme 3

Ok.

mit sidste bud, hvis det ikke virker så er der noget galt med din computer.

åben 'notepad'

klik på 'filer' og 'gem som'

i filtype vælger du 'alle filer'

i fil navn skriver du 'noget.vbs

vælge at gemme filen på skrivebordet.

klik gem

nu skriver du følgende:

Option Explicit

1. removedrive
  2.  
  3. sub removedrive()
  4.  
  5. On Error Resume Next
  6. DIM objNetwork,colDrives,i
  7. Set objNetwork = CreateObject("Wscript.Network") Set colDrives = objNetwork.EnumNetworkDrives
  8.  
  9. For i = 0 to colDrives.Count-1 Step 2  
  10.  
  11. objNetwork.RemoveNetworkDrive colDrives.Item(i),TRUE,TRUE
  12.  
  13. Next
  14. end sub

Nu gemmer du filen ved at klikke 'ctrl+s' på dit tastetur

luk notepad

nu finder du din fil på skrivebordet, dubbel klikker på den, venter et par sek. så skulle alle netværks drev være fjærnet.

Omdømme 3

Jeg setter lige et billede ind for forum vil ikke skrive det rigtig.

Udklip.PNG

Nu har jeg været igennem dine anvisninger og dobbelttjekket det hele. Det var en større mundfuld. Desværre er Homedisk/drev Z stadig ikke fjernet fra min computer.

Jeg takker for dine anstrengelser.

Skulle andre falde over dette problem, må i meget gerne byde ind med nye forslag.

mvh

gå ind i regedit søg efter homedisk og fjern dem, det virker.

stephen

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P