Homedisk - homedisk-stien forsvinder midt i overførsler...

Har de sidste dage været ved, at tage backup af hele mit medie-bibliotek (film, musik og billeder)

Men med jævne mellemrum (ca. 10-15min) forvsinder stien til homedisken (netværksdrev Z) og så stopper overførslen, og jeg bliver nød til at genstarte homedisken og logge på i min browser igen for at kunne fortsætte overførslen... Dette gør at jeg ikke engang kan benytte automatiske backup-programmer, da det hele tide bliver afbrudt...

Det virker nærmest som det time-out man kan opleve på TDC-PLAY, hvis man er inaktiv i nogle minutter...

Nogen der har en løsning til hvordan man undgår dette problem?

PÅ forhånd Tak.

13 Kommentarer

Hejsa

For lige at kunne set dit setup, har jeg lige et par uddybende spørgsmål

Overførslen er det via kabel eller trådløst

Hvilken TDC modem/router har du? TDC Box(den flade liggende) TDC Homebox (den opretstående)

Hvilket operativsystem bruger du?

Har du prøvet overførsel via webinterfacet?

virker web interfacet når du mister Z drevet?

Det er trådløs overførsel.

Vi har TDC Homebox

Bruger Windows 7 Home Premium

Mens jeg er ved at overføre eller streame musik, så skriver browseren "fejl", dette sker samtidig med, at netværkstien til Z drevet forsvinder.

Prøv lige med kabel, muligvis er det den trådløse enhed der giver dig problemer

bla. overlap af trådløse netværk til drop i signal styrke

Det virker fint med kabel overførsel - Men det fjerner lidt ideen om, at man skulle kunne benytte den lige meget hvor man befinder sig Glad humørikon

hvis du bor i et område hvor der er mange naboer og tætboende naboer, vil jeg anbefale kabel. (vil anbefale kabel ved meget fil overførsel/store fil overførsel, hastigheden er større)

men for at forbedre det trådløse, undersøg dit trådløse råderum med et program der hedder inSIDDer, kig evt mere her :

http://www.howtogeek.com/howto/21132/change-your-wi-fi-router-channel-to-optimize-your-wireless-signal/

Jeg peøver lige ad, og ser hvad der sker Glad humørikon

Ifølge "inSSIDer" er der ingen af naboerne der benytter samme kanal som vores Homebox, så det er ikke der fejlen ligger...

Tror desværre det er et software problem, hvor sessionen bliver afbrudt. Det underlige er bare, at jeg skal slukke/tænde Homedisk'en for at kunne genstarte sessionen.

Glad humørikon

hvis du ikke har fejlen på kablet, vil jeg nærmere tro at det enten er de trådløse enheder der driller, og desværre oplever vi nogle netværksfejl på tdc homeboxen, nogle af cowboy trickene er at slå den blandet wpa/wpa2 til rent wpa2, lade det trådløse være 802.11g net istedet for blandet b/g/n

Men tjek eventuelt også om dit trådløse netkort har den nyeste driver

Alle drivere er opdaterede (inklusive driver til Homedisk).

Hvis det var Homeboxen der var problemet, burde det så ikke også påvirke tv og internet generelt? - for lige nu er det kun Homedisk'en der har problemer.

TDC TV er kablet, og Internet er du jo begrænset af din up og download hastighed.

Problemet ligger i overførsel af mange filer over trådløs, og det melder jeg ind til vores testere imorgen, at de skal lige teste igennem.

Var der filer i 3-5 mbyte størrelsen du prøvede at overføre?

Ja, de fleste filer ligger mellem 3-5 mb da det mest er musik-filer, og så er der nogle enkelte film og større skoleprojekter, som ligger på op mod 8gb, men primært fokus på musikken, da musik-filerne udgør størstedelen af af "backup-biblioteket"

Husk at homedisken kun laver backup af filer op til 2gb

Det er jeg helt klar over, men det er bedre at have filerne gemt 2 steder, istedet for blot ét sted Glad humørikon

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)