Homedisk "hakker" når der streames?

• Deltager
  • 0 kommentarer
Er der nogen, der har et bud på hvorfor. Min Stora NAS box hakker aldrig.

8 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Patrick11 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej toman

Hvad streamer du, når det "hakker"?

Er det video, eller lyd?

Hilsen

Hej Patrick, det er avchd video.

vh

Tom

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Patrick11 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Tom

Ok  Glad humørikon

Er det trådløst, du streamer? Hvad streamer du til?

Vil du ikke prøve at beskrive begge scenarier du bruger, så vi måske kan hjælpe dig?

Hilsen

Hej Patrick,

det er trådløst, og det er en TDC HomeBox jeg har. Jeg streamer video til mit Philips

47PFL6007 som viser at der er fuld signalstyrke.

Når jeg streamer fra min Stora NAS boks er der ingen problemer. Den er tilsluttet TDC HomeBox via en switch.

I det hele taget synes jeg at adgangen til Homedisk er meget ustabil også når der skal kopieres til den. Er det en langsom harddisk? Kapaciteten på 500Gb tyder jo lidt på noget gammelt?

vh

Tom

Omdømme 3

Hej Tom

Helt tilfældigt, har jeg faktisk en Philips magen til din hjemme. Dog "kun" i 42 tommer.

Så jeg vil forsøge mig lidt frem her i påsken, om jeg kan finde ud af, hvad det kan være, som går galt. Vores set-up er ikke helt identiske, idet jeg bruger trådløs til at forbinde. Du får den korte oversigt her.

TDC Homebox først, efter stikket i væggen. Dertil er sat min TDC Homedisk, samt alarm. Det trådløse netværk, som min TDC Homebox laver, har jeg tilstluttet mit TV til, trådløst (selvfølgeling Ligeglad humørikon)

De film, jeg har liggende på min TDC Homebox, er ikke nogle jeg har optaget fra TV, men mine DVD'er, som jeg har enkodet, så de ikke fylder så meget. Så kan jeg også vælge at se dem, uden at skulle finde dem fysisk - på den måde bliver de ikke slidte Meget glad humørikon

Jeg oplever ikke at de hakker. Lige nu her i skrivende stund, kommer jeg i tanke om, det kan være den måde ud har enkodet det video du vil se, på?

Jeg tester lidt i påsken. Har en "Bufallo NaS", som jeg ikke har streamet til TV fra endnu, hvis det viser sig, at det begynder at drille, når den sættes til, kan det måske være dig til hjælp?

Du er velkommen til at skrive tilbage med en beskrivelse af dit set-up. Når du skriver at din TDC HomeBox er tilsluttet via en switch, bliver jeg lidt forvirret. Mener du din TDC HomeDisk?

God påske

Hej Patrick, og tak for din hjælpsomhed!

Min HomeBox er placeret i kælderen, på trods af det, er der fin signalstyrke overalt i huset. Jeg har trukket et kabel fra HomeBoxen til kontoret, hvor det så er tilsluttet en switch (Netgear). Til switchen er der tilsluttet en printer + Stora NAS'en.

HomeDisken er tilsluttet direkte til HomeBox. De resterende ting jeg har, (Laptops, TV) er tilsluttet trådløst.

God Påske til dig også!

vh

Tom

Omdømme 3

Hej igen, Tom

Det vil sige, at dit set up, er nogenlunde som mit.

Jeg tester her i påsken, som skrevet. Dog vil jeg høre dig, om du måske har mulighed for at se, hvor god signalstyrke dit tv modtager WiFi med? Jeg husker ikke, om denne funktion er i Tv'et.

Hvordan med codec for det video du har på homeboxen? er det fuldstændig det samme, som du har på din NaS?

God påske

Hej!

Signalstyrken er "tre pinde ud af 5". Jeg kører på kanal 4 som ingen af mine naboer bruger. Radiotypen er 802.11n

Det er de samme video-filer jeg forsøger at afspille, så codec er det samme.

vh

Tom

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)