Homedisk gendannelsesproblemer

Min første Homedisk døde, og jeg fik den byttet.

Jeg havde "heldigvis" kørt online backup og alt var derved sikret inden den gik ned.

Den ny disk kom, og jeg instrallerede den, og trykkede på "Gendan" men fik fejlmelding om at der var sket en teknisk fejl og en email med flg vejl. (2/1-2011):

Kære kunde
Din nye HomeDisk har ikke fået gendannet indholdet fra din online backup.
Prøv følgende:
1. Reset din HomeDisk bagpå – brug noget spidst og hold trykket indtil du har hørt 2 bip
2. Geninstaller din HomeDisk ved at skrive homedisk i browseren
3. Vælg Gendan HomeDisk
Fejler gendannelse anden gang, skal du kontakte Hotline på 80808047, så vi kan få løst problemet.
Vejledninger til TDC HomeDisk finder du på tdc.dk/homedisk
Venlig hilsen
TDC
Dette er en autogeneret mail og kan ikke besvaresJeg ringede til kundeservice og så kørte installation igen med dette resultat (16/1-2011):Kære kunde
Din nye HomeDisk har nu fået gendannet alt indholdet fra din online backup.
Du kan nu begynde at lægge nyt indhold ind på din HomeDisk.
Vejledninger til TDC HomeDisk finder du på tdc.dk/homedisk
Venlig hilsen
TDC
Dette er en autogeneret mail og kan ikke besvaresProblemet er nu at denne gendannelse består af 0 (nul) filer!!!Dvs at alt nu er forsvundet.... 

Kundeservice kunne ikke se nogen steder hvor min gamle backup er blevet af...

Men fik et link hvor man kan se sin backup:

http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=24025

og fulgte vejledningen.

Samme resultat: 0 filer i backup, og ingen mulighed for at bladre tilbage i gamle backup.

Dvs. at jeg har mistet alt hvad der lå på Homedisk....

Filsikkerheden og backupsystemet betragter jeg ikke længere som sikker.

Jeg fik Homedisk netop pga. onlinebackupmuligheden, som jeg nu har oplevet ikke virker.

Har andre oplevet dette og hvis ja, hvordan finder man sin gamle backup?

Eller er alt tabt?

PS. Jeg havde dog lavet backup på tre USB-diske (da de er kendt for at "crashe"), så jeg må vel blot fortsætte den løsning,

og jeg må overveje opsigelse af homedisk og finde anden løsning (NAS med webadgang etc....

MvhHenning

6 Kommentarer

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints thomasr har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Henning,

Kan du ikke skrive til mig i en privat meddelelse med følgende info:

- din mailadresse, som blev anvendt da du regstrerede din HomeDisk

- det telefonnummer, dit HomeDisk abonnemt er tilknyttet

Så vil jeg undersøge, hvad der er gået galt og om din backup virkelig er væk, som du oplever.

mvh

Thomas - HomeDisk ansvarlig

- privat meddelelse finder du ved at trykke på mit "ikon" til venstre for denne meddelelse og derefter helt til højre vælge "send en privat meddelelse til denne bruger".

Hej Thomas

Tak for dit hurtige svar, jeg har i mellemtiden selv fundet en løsning, jeg skulle bare holde knappen reseet inde lidt længere tid, den var åbenbart ikke blevet reseetet ordentlig i første omgang, men jeg har fået det til at virke, det eneste jeg ikke har afprøvet er print severen, men den virker nu nok også.

Der er lige en anden ting jeg vil spørge om du kan hjælpe mig med.

Hvis jeg aktiverer ftp serveren i min homedisk for at bruge den til en hjemmeside, er det så min upload hastighed der er afgørende for hvor hurtig siden bliver, eller kommer den til at ligge ude på online back up, så min hastighed ingen indflydelse har

Med venlig hilsen

Verner Madsen

xxxxxxxxxxxxxxxxxx

Hej Bak

Du har skrevet en mailadresse i dit indlæg. Diverse websider gennemtravles af robotter der høster mailadresser som sælges til den kriminelle verden. For at robotterne skal interesere sig lidt mindre for hvad der stå i TDC-forum vil jeg bede dig om at skrive en privat meddelelse til moderatoren for forummet. Han vil meget gerne gå ind i denne tråd og rette mailen til krydser.

På -Jespers profilside står der ude til højre "send en privat meddelelse."
/t5/user/viewprofilepage/user-id/2890

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints thomasr har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Verner,

Det var godt, at du fandt en løsning.

Mht. FTP, så er det din bredbåndsforbindelses upload, der afgør hastigheden. Du skal være opmærksom på, at hvis du har almindelig "dynamisk IP-adresse", så kan du ikke være sikker på at din FTP-server altid ligger på samme adresse, hvis nogen skal i kontakt med den fra internettet.

Jeg tror dog ikke, at en FTP-server er tilstrækkelig til at drive en egentlig hjemmeside. En FTP-server bruges som regel til at stille filer til rådighed for en større eller mindre kreds af brugere. Vær også opmærksom på risiko for misbrug, hvis du åbner for FTP-adgang til din HomeDisk uden at lave passwordbeskyttelse. 

mvh Thomas

Mange tak for dit svar, jeg var opmærksom på det med password, men tak alligevel

Efter jeg har trykket på reseet, så lang tid at jeg hørte to bip, kunne jeg gendanne min home disk. og fandt efterfølgende ud af at, når det ikke er en ny disk der bliver tilsluttet er det ikke nødvendig at gendanne fra back up, alle mine data var stadig på min disk, og nye dokumenter bliver stadig lavet back up. Min print server virker også.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)