HomeDisk - forsvundet genvej (program)

Hvad gør man når genvejen (og programmet) er forsvundet fra ens pc - skal man geninstallere?

3 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints bbs har modtaget fra andre medlemmer.

Hej ecjebe

Du kan prøve at resette homedisken.

Start med at slukke for computeren.

Bag på Homedisken, mellem strøm og Lan er en Resetknap. Denne holdes inde (med en papirklips eller en nål), indtil der kommer 2 bip, der går op til 10 sekunder før 2. bip kommer, slip ikke knappen før 2 bip. Derefter kan gå 1 minut før Homedisk er resat.

Når lampen på forsiden er holdt op med at blinke, tryk da på knappen på forsiden med det blå lys ca. 3-6 sekunder, efter første bip slip da knappen.

Når Homedisk har været slukket ca 30-45 sekunder, tænd da igen og vent til de 2 grønne lamper lyser konstant.

Tænd nu din pc, og åben en Internet browser.
Prøv nu at taste 192.168.1.5 i browser adressefeltet., så skulle det gerne virke.

Jeg ved ikke om det virker, men der sker ikke noget ved at prøve, og du sletter ikke det du har liggende.

hilsen bbs

Hej ecjebe

Selvom genvejen er forsvundet, er det ikke sikkert at programmet også er væk.

Hvis det kun er genvejen, kan du evt. prøve at finde program-mappen på dit C-drev. Vejledningen til at få en genvej tilbage er en generel vejledning til forsvundne genveje.

Åben stifinder.

På c-drevet finder du den mappe der hedder programmer.

I den mappe bør homedisk-programmet være installeret. (Jeg har ikke selv homedisk, så det gætter jeg på.) Åben mappen.

Når du ser ned ad måske en lang række ikoner, er der formodentlig et ikon der ligner det ikon du har haft på dit skrivebord. Forskellen er bare at det ikon er indgangen til programmet og filen ender på   .exe  som indikerer at det er et program-start ikon.

højreklik evt. på ikonet og klik igen på "egenskaber" nederst, for at se om det er en fil, der ender på .exe. Luk vinduet igen, ved at klikke på det røde kryds. . Advarsel: Vær sikker på, at du ikke sletter noget som helst i den mappe.

Du skal HØJRE-klikke på det ikon jeg har omtalt. På gardinet klikker du der hvor der står "opret genvej".

På det nye skildt, står der at du ikke kan oprette genvej i mappen, og om du vil have den på skrivebordet istedet for. Klik ja.Glad humørikon

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints bbs har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Maja

Jeg har Homedisken, og afprøvede dine forslag, det giver ikke rigtig pote.

Da jeg fik min Homedisk i sin tid, fik jeg heller ikke IKONERNE på skrivebordet og den eneste løsning var at resette Homedisken.Blinkende humørikon

hilsen BenteMeget glad humørikon

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P