Homedisk - forbindelsen forsvinder

Jeg har for nyligt erhvervet mig en homedisk, og har fået kopieret alle billeder og filer over på disken. Men nu kan jeg pludselig ikke få forbindelse til homedisken fra min pc.

Jeg har prøvet at slukke homedisken flere gange - hovedsagligt virker det kun ved at 'tvinge den til en hurtig slukning' (som det kaldes i brochuren med installationsvejledning. Og når jeg så starter op igen har jeg kortvarigt forbindelse når jeg skriver homedisk i explorer, men efter få minutter er der igen ingen forbindelse. (Heldigvis kan jeg se, at der er lavet backup af alle filerne når jeg logger på tdc)

Er der nogen der har oplevet samme problem og har en løsning?

6 Kommentarer

hej 123bjørn

Velkommen til TDC Kunde til Kunde forum. Jeg vil godt prøve at give et bud.

Der kan forekomme problemer med TDC Box og TDC HomeBox i aften.

Det burde virke efter genstart af modem.

Jeg har ikke meget forstand på det, men det skader ikke at prøve.Blinkende humørikon

Har prøvet at genstarte hele skidtet, men det har ikke hjulpet - og det er desværre ikke første gang i aften jeg har oplevet problemet :-(

Hej igen

Jeg ville gerne kunne hjælpe dig, men desværre kan jeg kun lægge et par link du kan kikke på.

indstillinger på homedisken

http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=23890

og avangcerede indstillinger

http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php/?id=24020

Håber der er en anden bruger der kan hjælpe, hvis dette ikke giver bonus.

Hej 123bjørn

Jeg vil meget gerne prøve at hjælpe dig Glad humørikon

Når du mister forbindelsen til din TDC Homedisk, kommer der en fejl meddelse eller hvordan opdager du det ?

Har det fungeret og er pludseligt opstået ?

Når du mister forbindelsen til TDC Homedisken, mister du så også forbindelsen til internettet ?

Når du slukker for TDC Homedisken så skal der kun lyde et bip hvor efter du slipper knappen igen.

Holder du knappen inde indtil der lyder 2 bip så resetter du din registrering hvor du så skal genregistrere TDC Homedisken igen. Som der står i vejledningen: Bemærk at hurtig slukning ikke er godt for harddisken.

Mvh

Carsten S.

Hej 123Bjørn -

Undskyld at jeg lige stiller et supplerende spørgsmål til Carsten.

Jeg har læst mange tråde hvor det anbefales at slukke for strømmen til udstyret. Du fortæller at Homedisken kan tage skade af forhurtig slukning.Overrasket humørikon

Er der forholdsregler der skal tages, hvis man slukker for strømmen? Eller er det ikke så godt at anbefale brugere at gøre det? Jeg vil sørme da ikke være skyld i at nogle problemer bliver endnu størreTrist humørikon

Hej MajaH

Man må meget gerne slukke for TDC Homedisken, hvor man holder knappen inde og når der lyder et bip slippes knappen og den lukker lige så stille ned.

Det den ikke har godt af er, når man holder knappen nede og der lyder to bip slippes knappen.

Ved denne måde slettes kundernes registrering og den skal foretages igen.

Jeg håber det besvare dit spørgsmål.

Mvh

Carsten S.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8