Svar

Homedisk, Fejl ved oprettelse af netværksdrev (5)

• Bruger
  • 17 kommentarer
Hejsa.

Har problemer med ovenstående.

Jeg har søgt via google men ikke fundet noget brugbart.

PC kører Win XP Home.

Homedisk er forsøgt ombytte lige så Homeboxen.

Firewall har været slået fra uden det hjalp...

Nogen hjælp ?

icon

Bedste svar af Stephen1 14 april 2011, 13:35

Hej ladjo

Jeg har nu også prøvet at Google fejlmeddelelsen og kan godt se, at der selvfølgelig er tale om en Windows XP fejlmeddelelse. Jeg ville dog nok vente med at reinstallere XP, for det er langt fra sikkert, at det løser dit problem.

Du er ikke den eneste i verden, der har oplevet den fejlmeddelelse (hvis det er nogen trøst Blinkende humørikon), og det er lykkedes mig at finde et engelsk indlæg, som omtalter fejl (5). Iflg. dette indlæg skulle du kunne få uddybet fejlmeddelelsen og måske af den vej finde kan du finde frem til en mulig årsag. Du kan da i hvert fald prøvet at se nærmere på dette:

http://serverfault.com/questions/68223/net-use-command-system-error-5-while-mapping-a-network-drive

Mvh Stephen

Tilføjelse: Ved fejl (5) ser problemet ud til at være "Access denied", så problemet kan godt have noget at gøre med brugerrettighederne på pc'en.

Se original

7 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Stephen1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej ladjo

Der skal nok nogle flere oplysninger til, før nogen vil være i stand til at hjælpe.

Har du fx fået installeret og registreret HomeDisken og fået HomeDisk Medieafspiller til at virke? Hvilken fejlmeddelelse får du, når du forsøger at oprette netværksdrevet, og sker det i forbindelse med automatisk eller manuel oprettelse af netværksdrevet?

Mvh Stephen

Selvfølgelig ;0)

Homedisken er registreret og kan ses via browser/Media Afspiler.

Fejlmeddelelsen lyder "Fejl ved oprettelse af netværksdrev (5)" .

Det sker både ved forsøg på automatisk  og manuel oprettelse af netværksdrev.

HD har været resat m. 2 bip og efterfølgende power off/on.

Har set hvad man gør ved Fejl (53) og (67) men fejl (5) kan jeg ikke se noget på...

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Stephen1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej ladjo

Jeg var i tvivl om, hvorvidt der var tale om en HomeDisk fejlmeddelelse eller en Windows/Explorer fejlmeddelelse, men jeg kan forstå, at fejlmeddelelsen kommer fra Homedisken.

Jeg har ikke hørt om denne fejl før, men måske hjælper det at lave en Reset af HomeDisken? Ud over dette har jeg desværre ikke noget bedre forslag end at ringe til Support. Trist humørikon

Mvh Stephen

Jeg mener nu det er en Win XP fejlmelding. Men som skrevet, kan jeg heller ikke finde noget om fejl (5).

Hmmmm... måske er der kun en reinstallation af XP tilbage at prøve ;o(

Tak for forsøget dog....

Omdømme 3

Hej ladjo

Jeg har nu også prøvet at Google fejlmeddelelsen og kan godt se, at der selvfølgelig er tale om en Windows XP fejlmeddelelse. Jeg ville dog nok vente med at reinstallere XP, for det er langt fra sikkert, at det løser dit problem.

Du er ikke den eneste i verden, der har oplevet den fejlmeddelelse (hvis det er nogen trøst Blinkende humørikon), og det er lykkedes mig at finde et engelsk indlæg, som omtalter fejl (5). Iflg. dette indlæg skulle du kunne få uddybet fejlmeddelelsen og måske af den vej finde kan du finde frem til en mulig årsag. Du kan da i hvert fald prøvet at se nærmere på dette:

http://serverfault.com/questions/68223/net-use-command-system-error-5-while-mapping-a-network-drive

Mvh Stephen

Tilføjelse: Ved fejl (5) ser problemet ud til at være "Access denied", så problemet kan godt have noget at gøre med brugerrettighederne på pc'en.

Tak for indsatsen.

Jeg arbejder videre med søgningen. Vil prøve at se om der ikke kan være en løsning her.

Mvh. Lars

Omdømme 3

Hej ladjo

Nu kiggede jeg lige lidt videre på søgningen "Error connecting network drive (5)"og kan se, at en anden bruger, som også har oplevet fejl (5) fik løst problemet ved hjælp af nedennævnte Microsoft support-artikel, så måske skulle du også lige kaste et blik på den?

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;298060

Mvh Stephen

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)