Svar

Homedisk DLNA

Hej

Jeg kan ikke få helt klarhed over om Homedisk´en er DLNA kompatibel eller ej? Baggrunden er at jeg overvejer at købe en stereoanlæg (Denon) som kan afspille fra et NAS, under forudsætning af at det netop er DLNA kompatibel.

Jeg har ringet til TDC og fået det svar at Homedisk ikke er DLNA kompatibel.

Men når jeg læser nedenstående informationer fra hhv. dette forum og fra ZyXEL, synes jeg at få den modsatte information. Hvad er rigtigt?

Forum:

/t5/Forslag-Id%C3%A9er/Homedisk-GUI-og-fler-brugere/m-p/2491

XyZEL:

http://www.zyxel.dk/web/news_news.php?sqno=501

Mvh

Jan

icon

Bedste svar af thomasr 13 december 2010, 11:14

Hej,

HomeDisk er DLNA 1.5 Certificeret. Og om kort tid kan vi også afspille TDC Play musik direkte fra HomeDisk til en DRM-enabled audio player, se: http://kundeservice.tdc.dk/privat/butik/lyd/

Herundover kan Xbox360 anvendes som afspiller af lyd, billeder, videoer og snart også TDC Play musik direkte fra HomeDisk.

Jeg har en kollega, der har en Denon 4310, der spiller MP3, WMA, WAW, FLAC. Den spiller også Play-musik direkte fra TDC Play i vore testopstillinger. Hvad den i øvrigt kan / ikke kan afspille, tør jeg dog ikke gå dybere ind i. TDC forhandler ikke Denon.

mvh

Thomas - HomeDisk ansvarlig

Se original

11 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

Ja, den er ikke nem, for Både ham du har snakket med i kundeservice og Forum har ret, TDC Homedisk kan køre en dlna/UPnP server, men den er så vidt jeg ved ikke DLNA certificeret.

Hej

Tak for svaret. Vil du så mene at det er DLNA kompatibelt og kan bruges til dette anlæg?

http://www.hifiklubben.dk/produkter/stereo/systemer/denon_ceol_cd-receiver_hvid.htm

Mvh

Jan

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Ja,

Men for at være på den sikre side, vil jeg sige at den muligvis ikke kan spille musik hented fra play, jeg kan ikke finde nogen steder hvor der står at den kan spille filer med Microsoft DRM licens(WMA DRM).

du skal nok spøre i butikken om den kan afspille DRM beskytted filer.

Omdømme 3

Man kan jo også se sådan her på det.

Hvis ThomasR siger at den overholder DLNA stanarter, så er det rigtig, han er jo Produkt ansvarlig for Homedisk.

Endnu engang tak for dit svar og din hjælp.Glad humørikon

Hvad siger Thomas fra TDC?

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints jeps-92 har modtaget fra andre medlemmer.

Lige et hint inden du bruger dine penge.

Det at din Homedisk og din receiver er DLNA kompatibel medfører ikke nødvendigvis, at du så kan afspille alle medie typer fra Homedisken.

Ud over hvad miela1 gør opmærksom på, skal du også sikre dig, at den receiver du vælger skal kunne afspille medie typen (codec & container).

DLNA er således kun en standard for, hvordan 2 net-forbundne enheder skal udveksle informationer ikke en garanti for, at afspilning kan lade sig gøre.

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints thomasr har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

HomeDisk er DLNA 1.5 Certificeret. Og om kort tid kan vi også afspille TDC Play musik direkte fra HomeDisk til en DRM-enabled audio player, se: http://kundeservice.tdc.dk/privat/butik/lyd/

Herundover kan Xbox360 anvendes som afspiller af lyd, billeder, videoer og snart også TDC Play musik direkte fra HomeDisk.

Jeg har en kollega, der har en Denon 4310, der spiller MP3, WMA, WAW, FLAC. Den spiller også Play-musik direkte fra TDC Play i vore testopstillinger. Hvad den i øvrigt kan / ikke kan afspille, tør jeg dog ikke gå dybere ind i. TDC forhandler ikke Denon.

mvh

Hej Thomas

Tak for dit svar.

Jeg undrer mig over at når jeg ringer til Jeres support afd., så får jeg at vide at Homedisk ikke er DLNA certificeret - og at de har "spurgt ham der sidder med det område"?

Men det glæder mig at du kan bekræfte at den er det.

Mvh

Jan

Omdømme 3

Hej,

Jeg vil også sige det er modsigene informationer.

her er hvad jeg har fundet udaf,

Jeg har kikket på Homedisken, og eg kan ikke finde det store grimme DLNA mærke som siger den er certifikaseret.

jeg har så været inde på http://www.dlna.org/products/ som er en "Liste" over alle DLNA certifikaseret produkter, og her kan jeg heller ikke finde TDC Homedisk.

så jeg er godtnok kedaf at gøre det, men jeg bliver nød til at sige ThomasR i mod og ståved at den ikke er certifikaseret. 

men den kan stadig køre en DLNA/UPnP server og det er derfor ikke noget problem.

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints thomasr har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Miela1,

Jeg er ked af at skulle gå i rette med dig, men HomeDisk er DLNA certificeret. Hvis du går ind på den side, du henviser til og vælger alle produkter fra Zyxel, så vil du se, at NSA310 står på listen. TDC HomeDisk er baseret på NSA310 med en række ændringer - automatisk online backup, forbedret brugergrænseflade, forenklet opsætning, integration til TDC Login, m.v.

Du kan ikke finde DLNA logoet på selve HomeDisken, men det står meget tydeligt på emballagen, som den ligger i.

Men klø bare på - du leverer god information og inspiration til mange af vores brugere Blinkende humørikon

Mange hilsner

Omdømme 3

Hej, ThomasR.

det er meget nemmere at finde den når man ved helt, hvad den hedder.

jeg har også fundet den nu.

så jeg må give mig,Meget glad humørikon

men nu kan der da heller ikke være nogen tvivl om om den er DLNA certificeret.

Det er også den Nas jeg anbefaler til folk der har TDC, desvære kan folk som mig der ikke har bredbånd ved TDC ikke få HomediskTrist humørikon

men så er det jo godt man kan bygge sin egen,Meget glad humørikon

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P