Svar

Homedisk - diverse

Hej Forum

Min Homedisk har stået stille i umindelige tider på 1 pct. Det skal dog siges at jeg har lagt en gevaldig mængde små filer, nogle 100.000 og hvor de fleste er eml-filer.

Jeg er godt klar over at tidshorisonten ved mange små filer og i store mængder. Vi snakker alt i alt for alle filer i alle størrelser 250 GB, såeh.... det er nok ikke lige en uge det tager, men nærmere et par eller tre?

Men i hvert fald har Homediske vist 1 pct i ugevis - okt-nov 2010 mindst. Jeg har også flyttet en del store mapper vha. windows, så jeg er helt klar over at jeg har sat disken på arbejde.

Og nu er der så kommet ny firmware i boxen og det giver så mulighed for at se hvad der sker vha. en drop-doewn-menu. Så dén tog jeg straks i brug og konstaterede at en masse filer var oppe, en masse filer ventede og ingen - ikke en eneste var i proces. Det var jo ikke nice, men på den anden side så kunne jeg jo konstatere at boxen var gået i stå.

Så spørger jeg nu om et par ting og håber nogen kan svare:

1. hvad sker der hvis jeg sletter filerne i papirkurven?

2. hvad sker der hvis jeg genstarter boxen med en clips i det lille bitte hul

3. Har det nogen betydning at jeg placerer mine video- og billedfiler i Dokumentmappen

4. Er der en metode så jeg kan nulstille hele balladen og begynde forfra - helt jomfrueligt uden en eneste fil hverken på boks eller server

5. er der et sted jeg kan slette enkelte filer eller bundter af filer på serveren

Håber nogen ved noget.

Mvh Grumme

/

icon

Bedste svar af grumme53 23 januar 2011, 11:37

Lige en tanke mere i forlængelse af foregående. Jeg tror ikke det holder at sende hele molevitten over på disken - ny struktur eller ej, for hvilken fil er det så der standser processen - hvis det altså sker igen. Tingene går så langsomt og jeg har vel 250 GB data og flere 100,000 små filer heraf en temmelig stor del eml-filer. Pyha - det har jeg på ingen måde tålmodighed til.

Så i stedet skal jeg smide filerne op i klumper - vente på 100 procent og så en ny klump filer etc etc. Jamen - det kan da ikke være rigtigt - jeg bliver da i hvert fald træt af bare at tænke derpå.

Ja, jeg ved sgu snart ikke om jeg gider.

/Grumme

Se original

4 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Stephen1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Grumme

Jeg har også forsøgt at lægge eml-filer på HomeDisken, og det viste sig, at backup'en gik i stå, hver gang den stødte på en eml-fil. Så vidt jeg kunne konstatere, kunne backup-systemet ikke håndtere mine eml-filer! Trist humørikon Det kan selvfølgelig være, at det kun er mine filer, systemet ikke kan li', men jeg ved nu ikke, hvad der skulle være specielt ved mine filer! TDC er gjort opmærksom på problemet, og skulle være ved at undersøge det nærmere, men jeg ved ikke, hvor langt sagen er kommet. På grund af back-up-problemerne, har jeg fjernet alle mine eml-filer fra HomeDisken.

Har du været inde under Avancerede indstillinger og kigge i loggen for at se, om der er en fejlmeddelelse vedr. en eml-fil? Fejlmeddelsen kan fx være: "DungeonWire-Error-54 UNDEFINED_ERROR Filename: xxxxxx.eml".

Det er i øvrigt også under Avancerede indstillinger, at man kan gendanne databasen, dvs. få backup-systemet til at sammenligne filerne på HomeDisken med filerne på serveren. Ingen af de filer, der er lavet backup af på serveren, bliver slettet ved en gendannelse af databasen. Du kan heller ikke selv slette filer, der ligger på serveren.

En gendannelse af databasen løser imidlertid ikke noget, hvis din backup går i stå p.g.a. eml-filerne, så du skal først have fundet ud af, om det er eml-filerne, der er problemet - enten via loggen eller ved at fjerne alle eml-filer fra HomeDisken og så se, om backup'en så kører. I dit tilfælde - med så mange eml-filer - er det nok en god idé først at kiggei loggen. Blinkende humørikon

Mvh

Stephen

Hej Stephen

Når man har siddet og gloet i halve og hele timer på ens web-browser og teksten vent venligst mens et smart ikon drejer rundt, så bliver man let utålmodig. Så derfor skred jeg bare til handling og slettede hele dynen inklusive indholdet i papirkurven. I guder, det tog lang tid, men lykkedes dog. Derefter opdatering af databasen. Men disken var nu lidt autonom derefter, idet den et par gange insisterede på at nogle mapper med undermapper partout skulle forblive i dokumentmanppen. Det irriterede mig, men så tænkte jeg at det maåske var fordi databasen opdaterede og at den derfor skulle have tid til at falde helt til ro.

Og så endelig lykkedes det at få tømt alle mapper - dog ikke papirkurven.

Så tog jeg fem eml-filer og smed på disken og sandelig, efter flere uger på 1 procent viste browseren pludselig 100 procent - stor glæde indtil jeg tjekkede om de så var at finde på serveren.......... OMG - det var så i går aftes - lørdag 22-01-2011 - nu her søndag kl 11,24 ser jeg så til min glæde at filerne er på serveren.

Først prøvede jeg at lave en søgning med *.eml, men det medførte at der ingen filer var at finde, så wildcards (*) er så ikke noget man kan bruge - mærkeligt, men en søgning med eml gav også resultat, så nu virker det.

Trods dette er jeg nu blevet skeptisk..... hvor meget kan man regne med at ens filer er uploadet hvis de hedder noget bestemt? Det kunne jeg godt tænke mig at finde ud af, men da serveren er fyldt op med tidligere filer, nu slettede er det nærmest uoverkommeligt at kontrollere. Jeg kunne måske ændre min filstruktur så jeg kun skal lede i et nyt indeks hvorunder alle filer fra i dag af blir lagt. Men det ville nu stadig være en god feature at kunne styre hvad der er på serveren også. Så dét efterlyser jeg stadig.

Grumme

Lige en tanke mere i forlængelse af foregående. Jeg tror ikke det holder at sende hele molevitten over på disken - ny struktur eller ej, for hvilken fil er det så der standser processen - hvis det altså sker igen. Tingene går så langsomt og jeg har vel 250 GB data og flere 100,000 små filer heraf en temmelig stor del eml-filer. Pyha - det har jeg på ingen måde tålmodighed til.

Så i stedet skal jeg smide filerne op i klumper - vente på 100 procent og så en ny klump filer etc etc. Jamen - det kan da ikke være rigtigt - jeg bliver da i hvert fald træt af bare at tænke derpå.

Ja, jeg ved sgu snart ikke om jeg gider.

/Grumme

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Stephen1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Grumme

Jeg kan da godt forstå, hvis du bliver lidt træt i situationen Trist humørikon

Jeg har også en del gamle og unødvendige filer liggende på serveren, men i den aktuelle situation, hvor man ikke kan slette filer på serveren, har jeg besluttet ikke at koncentrere mig så meget om dette. Skulle jeg en dag for brug backup'en, og downloader alle filerne til fx en ny HomeDisk, må jeg til den tid se, hvordan jeg får ryddet op i dem. Humørikon med tunge

Det vigtigste må trods alt være, at alle filer, der ligger på HomeDisken, også findes på serveren, så indtil videre har jeg tillid til, at hvis backup-indikatoren er grøn og på 100% - og der ikke har vist sig nogle mærkelige meddelelser/advarsler i loggen - så er der lavet en backup af alle filer. I HomeDisk medieafspiller skulle ikonerne på filerne samtidig gerne vise, at der er lavet backup af dem, og endelig skal datamængden på serveren gerne udvikle sig nogenlunde i samme takt som datamængden på HomeDisken.

Uanset hvad du måtte vælge at gøre, vil jeg da foreslå, at du følger med i loggen for at se, om der dukker nogle "interessante" meddelelser/advarsler op undervejs i forløbet, og hvis backup'en bliver ved med at gå i stå p.g.a. en bestemt fil eller filtype, synes jeg, at du skal kontakte TDC.

Mvh

Stephen

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)