Svar

Homedisk certifikatfejl

• Deltager
  • 0 kommentarer
Når jeg logger på min homedisk, får jeg et skærmbillede, der ser sådan ud:

Der er et problem med dette websteds sikkerhedscertifikat.  Dette websteds sikkerhedscertifikat blev udstedt til et andet websteds adresse.Problemer med sikkerhedscertifikat kan skyldes et forsøg på at narre dig eller opsnappe data, du sender til serveren. Det anbefales, at du lukker denne webside og ikke fortsætter til webstedet.  [i]Klik her for at lukke denne webside. [i]Fortsæt til dette websted (anbefales ikke). [i]Flere oplysningerSå kan jeg godt fortsætte, (selv om det ikke anbefales!), og så har jeg adgang.

Men hvordan fjerner jeg denne irriterende besked?

Mvh

Carsten Nielsen

icon

Bedste svar af Pshot 22 september 2010, 16:36

1. Tak for svaret. Jeg har i løbet af dagen fået det til at virke ved at ændre indstillingerne vedrørende intranet i Explorer.
  2. Ved fanen 'sikkerhed' trykkes på 'websteder'. Derefter fjernes markeringen 'registrer automatisk intranetværk' og så virker det derefter!

Se original

5 Kommentarer

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints thomasr har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Pshot,

Tak fordi du bruger TDC Forum. Det er korrekt, at du får en certifikat advarsel, når du logger på din HomeDisk via ”Fjernadgang”. Dvs. når du har logget på tdc.dk og fået adgang til HomeDisk ad den vej.

Du kan få adgang til din HomeDisk på to forskellige måder.

1) Via dit hjemmenetværk, hvor du skriver ”homedisk” i browserens adresselinie. Herfra skal du logge på, hvis du vil ind i ”dokumenter” eller i ”avancerede indstillinger”.  På hjemmenetværket benytter vi http og dermed ikke kryptering.

2) Via fjernadgang – f.eks. når du er hos familie eller bekendte og gerne vil have adgang til dine data. Her logger man ind via tdc.dk og derefter bliver man omdirrigeret til sin egen HomeDisk derhjemme. For at sikre kommunikationen, der nu foregår via Internettet har vi valgt at benytte https – og dermed kryptering.

Da HomeDisken ikke indeholder et officielt certifikat får du advarslen. Men du kan være helt rolig, for den eneste måde, du kan få fjernadgang til HomeDisken, er fra tdc.dk – når du er logget ind dér.

Undgå advarslen i hverdagen:

Jeg anvender både IE8 og Firefox som webbrowser. Men til HomeDisk fjernadgang  bruger jeg som regel Firefox, der kan huske, at jeg gerne vil acceptere sikkerhedsadvarslen på netop denne lokation. Så får jeg kun advarslen første gang, jeg går til min HomeDisk via fjernadgang.

Men generelt set er det helt korrekt af dig at være ekstra opmærksom, når du får denne type advarsler. Og er du i tvivl om hjemmesidens sikkerhed, så lad være med at gå videre.

Vi kommer på et tidspunkt med en opdatering, så man ikke får denne advarsel. Uden at vi slækker på sikkerheden.

mvh

Thomas - TDC

1. Tak for svaret. Jeg har i løbet af dagen fået det til at virke ved at ændre indstillingerne vedrørende intranet i Explorer.
  2. Ved fanen 'sikkerhed' trykkes på 'websteder'. Derefter fjernes markeringen 'registrer automatisk intranetværk' og så virker det derefter!
Hej Thomas

Fint tip du giver her. Jeg hæfter mig ved, at indlægget er tilbage fra 2010, og fejlen er der stadig.

Hvorlænge mon der går før der kommer en opdatering?

VH

Klaus_DK

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints thomasr har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Klaus,

Jeg har ikke været ansat i TDC de sidste 1½ år, så jeg kender ikke status Trist humørikon

/Thomas

Hej Thomas

ok - så er du jo lovligt undskyldt :-)

VH

Klaus

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@