Homedisk blokerer internetforbindelse

Jeg har et irriterende problem med min Homedisk: I samme øjeblik disken begynder at sende data til online backupen, bliver mit internet frygteligt langsomt, det virker som om at disken "snupper" al uploaden.

Har forsøgt at begrænse uploaden i indstillingerne på disken, det virker ikke.

Er det en softwarefejl i min disk, eller er der gennerelt et problem, med online backupen for tiden?

MVH:

okayder

7 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints FN1_01 har modtaget fra andre medlemmer.

"det virker som om at disken "snupper" al uploaden."

Det gør den jo for så vidt også ud fra den kendsgerning at jo flere transmissioner af data man har gang i desto mere tid vil hver enkelt transmission tage.

Tag en hastighedstest på et tidspunkt hvor du ikke belaster nettet med noget som helst, - og tag derefter en til på et tidspunkt hvor der uploades backup til din Homedisk.

TDC's teknikere, eller nogen på dette forum, kan jo så vurdere om forskellen er acceptabel og inden for rammerne af det normale.

http://hastighedstest.tdc.dk/

Mvh FN ;-)

Tak for svaret, jeg har tilsyneladende fået løst problemet, jeg havde "kvajet" mig i indstillingerne på disken, har nu fået begrænset up og download til disken så den kun snupper ca. halvdelen af min båndbredde.

PS. Jeg har hørt rygter om at der kommer en ny firmware til homedisk, i nærmeste fremtid.

Er det rigtigt, og hvilke ændringer er der i den??

MVH:

okayder

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints FN1_01 har modtaget fra andre medlemmer.

Under "Avancerede indstillinger" i din Homedisks menu kan du selv se hvilken firmwareversion der er den seneste, og tjekke om der er nye firmwareopdateringer:

Se vejledning på dette link:

http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php/?id=24020

Mvh FN ;-)

Jeg har den nyeste firmware, men har hørt rygter om at der kommer en ny firmware, indenfor kort tid.

Kan du bekræfte det?

Og hvis ja, hvilke ændringer er der i den nye firmware?

Omdømme 3

Jeg har ingen rygter hørt, og kan ej heller finde noget på nettet der kan bekræfte dette.

Mvh FN ;-)

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Stephen1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej okayder

Det er rigtigt, at TDC er ved at forberede en HomeDisk firmwareudrulning her i februar. Så vidt jeg ved, vil den fokusere dels på fejlretning og dels på ny "afspil til" funktionalitet.

Mvh

Stephen

Den nye firmware er kommet, her for en uges tid eller to siden, og jeg må sige at den har løst en del af de "iritations momenter" jeg havde med min homedisk, bla. manglende medier i medie afspilleren, men det med at den bruger den fulde upload ved backup til tdc's server er ikke fuldt og helt løst endnu, men der skulle efter hvad jeg har hørt komme et "fix" til det snarest muligt.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)