Homedisk blinker i det øverste lys

• rkn
  • 0 kommentarer
Hej

Jeg har lige fået en homedisk og prøver at instalere den, men den blinker i den øverste lys. I vejledning står at man skal se på tdc.dk/homedisk. men har kan jeg ikke finde noget.

Der kommer heller ikke noget frem når jeg skriver homedisk i browser feltet

5 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Stephen1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej rkn

Det ser ud til, at din HomeDisk ikke har fået forbindelse til dit lokale netværk (herunder din computer), og så hjælper det ikke at skrive "homedisk" i browseren.

Du kan evt. prøve følgende:

1) Sluk for HomeDisken

2) Afbryd forbindelsen mellem HomeDisk og TDC Box/HomeBox

3) Sluk og genstart din TDC Box/HomeBox og vent til du har forbindelse til internettet

4) Forbind igen HomeDisken med din TDC Box/HomeDisk (vær sikker på at stikkene er sat rigtigt i)

5) Tænd for HomeDisken

Forhåbentlig løser dette dit problem.

Mvh Stephen

hej

Jeg har forsøgt dette 3 gange nu uden held.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Stephen1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej rkn

Problemet kan muligvis skyldes et opsætningsproblem i din TDC HomeBox/Box, så den blokerer for forbindelsen til HomeDisken.

Jeg vil derfor foreslå, at du forsøger med en "reset" af din TDC HomeBox/Box, så den går tilbage til grundindstillingerne. I den forbindelse skal du selvfølgelig være opmærksom på, at de ændringer, der måtte være lavet i boksen opsætning (fx vedr. trådløst netværk), vil gå tabt og skal genindtastes.

For en sikkerheds skyld vil det nok også være en god idé efterfølgende lige at "resette" HomeDisken, inden du igen starter indstallationen af den iht. vejledningen.

Mvh Stephen

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints thomasr har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

Når du har gjort som Stephen beskriver, så må du godt lade den stå lidt tid, så eventuelle opdateringer kan blive hentet ned til din HomeDisk. Det kan tage adskillige minutter - så du skal lade den have fred i mindst 15 minutter efter en reset+ sluk/tænd for at være helt sikker.

Hvis øverste lampe herefter fortsat blinker, så er det tid til at tage fat i TDC's dygtige supportere. Er den holdt op med at blinke, så bør du kunne få fat i homedisken ved at skrive "homedisk" i browseren - alternativt skrive "192.168.1.5" der er HomeDiskens IP-adresse.

Enjoy,

/Thomas

Super jeg har fået det til at virke nu. Det der hjalp var faktisk at jeg flyttede kabel i indgang 1 istedet for indgang 3.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)