Svar

HomeDisk-backup ustabil

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Stephen1 har modtaget fra andre medlemmer.

Jeg har problemer med at få min HomeDisk-backup til at køre.

Når HomeDisken slukkes og tændes igen, kører backup'en fint én gang, og der står ”Auto updating external ip to TDC server is triggered” i loggen.

Efterfølgende fungerer backup'en ikke, for hver gang systemet forsøger at lave en backup, kommer der følgende besked i loggen: ”[Update Ip] failed to get external ip address”. Så vidt jeg kan konstatere, er det ikke fordi HomeDisken ikke får en IP-adresse fra HomeBoxen, for HomeDiskens IP-adresse er registreret som LAN-server i HomeBoxen, og jeg har ingen problemer med at tilgå HomeDisken fra min pc. Jeg formoder derfor, at det er backup-serveren, som HomeDisken ikke kan få forbindelse med.

Har andre oplevet noget lignende?

Nogle gode idéer?

icon

Bedste svar af Stephen1 19 november 2010, 19:55

Efter nogle ugers research fandt TDC ud af, at problemerne skyldtes en ustabil bredbåndsforbindelse.

Det viste sig, at den VDSL-linie, som jeg havde fået etableret i september, periodisk var påvirket af en eller anden form for elektrisk støj, og dette fik bredbåndsforbindelsen til jævnligt at afbryde kortvarigt. TDC's overvågning viste, at det var værst om aftenen - nogle gange med 6 afbrydelser på en time, og det var ofte i weekenden. Disse afbrydelser skabte problemer for HomeDisk-backup'en.

For en uges tid siden fik jeg ændret min bredbåndsforbindelse tilbage til en ADSL-linie, og denne bruger en anden frekvens, som åbenbart ikke er påvirket af den elektriske støj. Efter at ADSL-forbindelsen blev etableret, har der ikke været problemer med HomeDisk backup'en.

Se original

10 Kommentarer

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints thomasr har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Stephen,

Du skriver, at du har problemer med at få din backup til at køre. Men har du observeret, at filer ikke bliver overført til online backuppen? De linier, du henviser til i loggen, har nemlig intet med backup at gøre.

Backup er en aktiv proces, der kører hele tiden på HomeDisken - og holder øje med når der sker ændringer / tilføjelser / sletninger i filsystemet.

mvh

Thomas - produktansvarlig for Homedisk

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Stephen1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Thomas

Jeg har tidligere konstateret, at backup-systemet gik i stå, hver gang det nåede til en eml-fil. Som test har jeg derfor taget en eml-fil og lagt på HomeDisken, uden at der skete noget - dvs. der opstod ingen fejl, fordi der ikke blev kørt backup. Så snart jeg slukkede og genstartede HomeDisken kørte backup'en og gik i fejl (p.g.a. filen).

Jeg har også opdateret min Outlook sikkerhedsbackup (pst-fil) på HomeDisken og konstateret, at der ikke blev lavet en backup af denne på TDC-serveren. Til gengæld blev der lavet flere backup'kopier af samme fil (med forskellige løbenumre), da jeg slukkede og genstartede HomeDisken!

Jeg kan tilføje, at backup-systemet kørte fint, da HomeDisken var tilsluttet en ADSL HomeBox. Problemet med manglende backup er opstået efter at jeg fik installeret en VDSL HomeBox i stedet for (for at få højere hastighed).

Hvis de nævnte fejlmeddelelser ikke har relation til backup-systemet, så er der måske ikke problemer med dette, men i stedet et generelt problem med HomeDiskens forbindelse til serveren?

Det har taget mange dage at lave backup'en af mine 110GB data, så jeg vil jo meget gerne undgå at skulle lave forsøg med "Gendan database" bare for at se, om det tilfældigvis hjælper.

Mvh

Stephen

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints thomasr har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Stephen,

Jeg vil gerne have vores support team til at se lidt nærmere på, hvad der sker på din HomeDisk. Kan du ikke sende mig en PM med info om:

email-adresse du kan kontaktes på

telefonnummer ditto,

telefon- eller EM nummer, som dit abonnement er tilknyttet

Så vil jeg bede vores teknikere om at kontakte dig.

- Forresten, en "gendan database" gennemløber kun den database, som holder styr på, hvad der er taget backup af. Selve backuppen forbliver intakt undervejs. Men for hver fil, der ligger på HomeDisken, checker systemet, at den også ligger i backuppen. Tilføjer du dokumenter mens dette foregår, så bliver de straks sendt til backuppen. Men du har ret i at med 110GB kan det godt tage lidt tid.

mvh

Thomas - Produktansvarlig for HomeDisk

Omdømme 3

Efter nogle ugers research fandt TDC ud af, at problemerne skyldtes en ustabil bredbåndsforbindelse.

Det viste sig, at den VDSL-linie, som jeg havde fået etableret i september, periodisk var påvirket af en eller anden form for elektrisk støj, og dette fik bredbåndsforbindelsen til jævnligt at afbryde kortvarigt. TDC's overvågning viste, at det var værst om aftenen - nogle gange med 6 afbrydelser på en time, og det var ofte i weekenden. Disse afbrydelser skabte problemer for HomeDisk-backup'en.

For en uges tid siden fik jeg ændret min bredbåndsforbindelse tilbage til en ADSL-linie, og denne bruger en anden frekvens, som åbenbart ikke er påvirket af den elektriske støj. Efter at ADSL-forbindelsen blev etableret, har der ikke været problemer med HomeDisk backup'en.

Efter opdatering af Homedisk set-up hos TDC har jeg fået oplyst, at der er en fejl, som medfører, at der kun uploades 100 MB om dagen. Det er ikke meget i en etableringssituation med musik, billeder og videoer.

Jeg har oplevet den underlige situation, at jeg for 3 dage siden havde en status for back-up på 81% eller 100,83 GB ud af 123.97 GB. Jeg har hver dag fulgt udviklingen, som udvikler sig mystisk. Jeg er nu på 70% 100,95 GB ud af 153,62 GB og jeg har ikke lagt nyt materiale på Homedisken, da jeg foretager en manuel synkronisering.

Hvor kommer de 20 GB data fra. Jeg har prøvet at scanne og gendanne databasen.

mvh - Per 

Omdømme 3

Hej persvend

Det lyder jo godt nok mystisk med datamængden på din HomeDisk.

Har du prøvet at checke og følge datamængden på HomeDisken via Stifinder eller lignende? Det kan være, at du af den vej kan se, om der rent faktisk er sket eller sker en ændring i datamængden på din HomeDisk, og hvad den i givet fald består i. Hvis datamængden er steget, må der jo været nogle nye/opdaterede filer med ny ændringsdato.

Mvh

Stephen

Min Homedisk er netværksforbundet til det store sorte modem, som leverer min TDC Trio løsning. 

Jeg kører OSX og når jeg højreklikker på drevet, får jeg ingen information om, hvor stor disken er og hvor meget, der er benyttet, som jeg får, når jeg gør det på den indbyggede harddisk. 

Jeg har også kørt programmet DaisyDisk for at se disse informationer, men den stopper, når det næsten er færdig. 

Homedisk efterlader ikke indtryk af, at det er et færdigt produkt. 

Så kom resultatet af DaisyDisk scan, og jeg har hele 372,4 GB data på min Homedisk!

Omdømme 3

Hej persvend

Desværre ved jeg ikke noget om OSX og DaisyDisk, så jeg kan ikke rigtig bidrage med input omkring disse. Men med hensyn til tilgangen til HomeDisken er det måske værd at huske på, at HomeDisken blot er en almindelig NAS-server.

Mvh

Stephen

Omdømme 3

Hej persvend

Jeg har lige checket datamængden på min HomeDisk. Iflg. HomeDisk statussiden har jeg 116 GB på min HomeDisk, og iflg. Stifinder (jeg kører Windows 7) har jeg brugt 116 GB ud af i alt 465 GB på HomeDisken. De angivne datamængder stemmer således overens.

Som nævnt har jeg ingen erfaringer med OSX og DaisyDisk, så ved desværre ikke, hvad der kan være årsagen til, at du konstaterer varierende datamængder og backup-procenter.

Mvh

Stephen

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)