Homedisk backup problemmer

• Deltager
  • 0 kommentarer
Hejsa

I sidste uge engang opdaterede min homedisk til den nye firmware, lige siden har den stået med CPU belastning på 100 %, dagen inden havde jeg lige lagt 95 gb ny data ud på disk og disse er ikke lavet backup af.

Jeg har som skrevet her i forum forsøgt med en genopbygning af database for nogle dage siden uden held.

I aftes uploadede jeg et lille excel ark til min homedisk for at se om den lavede backup af denne som den burde selvom den scanner database. Her til formiddag er der endnu ikke sket noget i online backup.

For mig at se så, ser der ikke ud til at homedisken forsøger noget som helst på backup.

22 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Stephen1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Petaas

Jeg går ud fra, at du har forsøgt at slukke og genstarte HomeDisken?

Hvordan har du konstateret, at der ikke laves backup? Det kan tage lang tid at få lavet backup af 95 GB, og min erfaring siger mig, at der godt kan gå flere dage, før din backup-funktion vil "nå" til den Excel-fil, som du har lagt på HomeDisken som test.

Har du i øvrigt kigget i HomeDiskens log for at se, om der evt. skulle være en fejlmelding?

Mvh

Stephen

Hejsa

Jeg har haft den slukket og startet et par gange.

Siden opdatering har online backup's størrelse været på 106,2 gb.

Status for online backup inde i homedisken står fast på 99,57 gb

Kan desuden ikke se at noget af de 95 gb er at finde på online backup.

Desuden har jeg før software opdatering ikke oplevet at CPU gik på 100% selvom jeg før har lagt 40-50 gb op på en gang.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Stephen1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

Jeg har oplevet, at min backup gik i stå, fordi der lå en eml-fil på HomeDisken, så det kan være, at din backup er stødt på en fil, som den ikke kan håndtere.

Jeg vil foreslå, at du kigger i loggen. Klik på værktøjnøglen øverst til højre for at komme til "Systeminformation". På denne side klikker du igen på værktøjsnøglen øverst til højre, hvorefter du kommer til "Avancerede indstillinger". Klik på "Log" under menupunktet "Vedligeholdelse", og se om der eventuelt skulle være en advarsel/fejlmeddelse, som kan lede dig på sporet af et eventuelt backupproblem. Teksten kan fx indeholde noget omkring problemer med "Dungeon firewire".

Ved åbning af Avancerede indstillinger kommer der en "TDC Advarsel". Den skal du bare sige "OK" til, men husk IKKE at ændre nogle avancerede indstillinger, med mindre du ved, hvad du gør. Blinkende humørikon

Har du i øvrigt oplevet problemer med din internetforbindelse? Jeg har på et tidspunkt oplevet problemer med min HomeDisk backup-funktion, fordi min internetforbindelse var udsat for periodiske afbrydelser.

Mvh

Stephen

Hej

Kl. 0240 i nat 

Error [online Backup] Online Backup Service is Unreachable

Kan se at der i løbet af i dagen i dag er mange der lyder sådan :

[online backup] 100_2475.jpg_192_67264 Upload Success.(size = 0)

Hvad får du ud af det ?

Omdømme 3

Hej,

Teksten "Error [online Backup] Online Backup Service is Unreachable" viser, at der er et problem, og jeg har set den fejlmeddelelse på min HomeDisk, men jeg ved ikke, om det giver nogen forklaring på årsagen til problemet.

Hvis den anden fejlmeddelse er helt den samme, der går igen i løbet af dagen, kan det være filen "100_2475.jpg", der er problemer med. Jeg vil derfor foreslå, at du fjerner den pågældende fil fra HomeDisken og så ser, om backup-funktionen kommer i gang igen af sig selv i løbet af aftenen/natten.

Mvh

Stephen

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints thomasr har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Petaas,

Du får lige en forklaring fra "arkitekten":

• "Error [online Backup] Online Backup Service is Unreachable" betyder, at systemet missede en ping. Hver gang backup processen tager fat i en ny fil, starter den med at checke, at der er "hul igennem". Hvis ikke, sk skriver den ovenstående i loggen - og prøver igen lidt senere. Hvis din log ikke er fuld af denne meddelelse, så er det ikke et problem.
  • "[online backup] 100_2475.jpg_192_67264 Upload Success.(size = 0)" betyder at der blev uploaded en fil, der havde størrelse 0 bytes. Da vi designede backupløsningen overvejede vi, hvad vi skulle gøre med filer, der havde størelse 0. Skulle de springes over eller skulle vi lave en backup - og fortælle brugeren, at hér er en fil med størrelse 0. Vi valgte det sidste. Så har brugeren en mulighed for at vurdere om filen fejlagtigt har denne størrelse eller om det er OK. Derved bliver man ikke skuffet, ved evt. behov for gendannelse på et senere tidspunkt. Samtidig betyder denne meddelelse, at der er aktivitet på din backup. Den ruller fint derudaf.
mvh

Thomas - HomeDisk ansvarlig

Hej Thomas

Det betyder at jeg blot skal slå koldt vand i bloder. jeg startede en rebuild af database og der skal den vel slavisk igennem alle små 300 gb

• "[online backup] 100_2475.jpg_192_67264 Upload Success.(size = 0)"Vil den ikke også komme med denne log når den tjekker database også filen allerede er på backup ?

Det skal siges at der ligger vel 300-400 log linier af denne type siden i nat

• Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints thomasr har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

Jeg er ikke helt sikker på, om du får denne linie igen på en fil, der allerede er i backup'en. Men jeg tror det ikke. Jeg mener blot systemet evaluerer at de to filer (den lokale og den i skyen) er ens og går videre til den næste fil.

Og, ja slå blot koldt vand i blodet. Det tager et stykke at tygge sig igennem 300 GB. Men som Stephen skriver, så er det meste jo allerede i backup'en.

Vi prioriterer filerne således (efter folder): Dokumenter, billeder, videoer, musik. Og det betyder, at hvis den er ved at genopbygge og er kommet til et sted i billederne og du så lægger en fil i dokumenter folderen, så vil den blive backet up når homedisk skal skifte til "næste fil". Dvs. straks, hvis den er i gang med en sammenligning - og efter et stykke tid, hvis den er i gang med at uploade en hjemmevideo på 1,2 GB.

Håber det gav lidt mere indsigt i "motoren".

mvh

Hej

Jeg klapper lige hesten et par dage mere

Omdømme 1

Super - og vent lige med at slette "originalerne" til de 95GB indtil du har set dem i backuppen Glad humørikon

Omdømme 3

Hej Thomas.

Jeg takker også for afklaringen Glad humørikon

Mvh

Stephen

Hej

Nu vil jeg gerne have et svar der kan bruges ! hvad er der galt med min homedisk ?

EFter flere dage hvor der sker minus med backup, den testdokument jeg har lagt ind som i skriver at den skifter til og laver backup af, det har den ikke gjort. Der sker overhovdet ingeting på backup fronten.

Jeg tog konsekvens af dette i går og påbegyndte at kopiere data ud fra min homedisk. Det var vist nok et held af format for nu her i dag begynder den at melder en fejl 53 ved oprettelse af netværksdrev.

Jeg har stoppet drevet og startet det igen, i de første ca 2 min efter jeg kan oprette forbindelse til netværksdrev så kan jeg uden problemmer kopiere data ud, efter ca 2 min eller 3-400 mb så ryger forbindelsen og den kommer med en I/O overførselsesfejl. Herefter ingen forbindelse til netværksdrev. fejl 53, når jeg logger ind via "homedisk" i browser så påstår den at der er 100 % backup, men der ligger ingenting i mapperne. Kigger jeg under status så siger den at der brugt ca 95 gb af pladsen.

Forklaring udbedes ! min homedisk har ikke været meget værd som sikkedshedsbackup siden den hentede ny firmware.

Hejsa

LIge en opdatering på hvad den gør :

1. Starter homedisk
    2. ret hurtigt kan jeg skabe netværkskontakt til homedisk
    3. begynder at flytte data ud
    4. 30-40 sek efter kommer den ud med denne fejl :
    I/O fejl

MP3 filen har ikke noget med fejl at gøre, det er tilfældigt lige den den er ved at flytte når I/O fejl opstår.

5. efterfølgende kommer denne fejl når jeg forsøger at tilgå netværksdrev.

I/o fejl

Slukker jeg homedisk igen og starter igen, så kan der igen kopieres ud i ca 30-40 sek.

Selv GUI i homedisk fungere fint ved at tilgå http://homedisk/ dog påstår den 100 % backup og man kan se at der ikke ligger noget data i mapper. Går man ind i svensknøglen skriver den at at staus for online backup er 100 % 0.00 bytes/0,00 bytes

Under status på intern drev skriver den at 95,22 gb er brugt

Hej Petaas

Har selv haft samme problem som du beskriver, + et par stykker mere. Efter at have forsøgt ALT uden held, fik jeg fat i support via 4x80, hvor jeg fejlmeldte min hardware. Har i dag modtaget en "bytter" og har netop sat den i gang. Den har samme firmware som den senest opdaterede og fungerer tilsyneladende fsv angår online backup. Om et par dage ved jeg om den fungerer 100%. Måske var det en løsning. Godt nytår.

Hej

Jeg prøver at fejlmelde til 4 x 80, jeg var efterhånden også af den opfattelse at der var hardware problemmer.

Omdømme 1

Hej Petaas,

Jeg er ked af at din HomeDisk fortsat driller. Jeg vil gerne hjælpe med at komme til bunds i dette.

Send mig lige dine data i en PM, så skal jeg få nogen til at kigge på din HomeDisk efter weekenden.

- telefonnummer / emailadresse din HomeDisk er registreret på

mvh

Hejsa

Sendte dig en PM men har så ikke hørt fra dig siden. Glemt mig ? eller blevet ligeglad ?

Omdømme 1

Hej Petaas,

En stor undskyldning! Jeg havde simpelt hen glemt dig Trist humørikon

"Ligeglad med kunder" ligger ikke til mig, så jeg tager straks et kig på din HomeDisk. Hvis den er slukket, må du gerne tænde den.

mvh

Den er hermed tændt.

Jeg kan ikke længere komme i kontakt med den. Eller rettere i en kort periode i opstart kan jeg derefter ryger forbindelsen, lige som tidligere beskrevet.

En opdatering til brugerne herinde. 

TDC har haft Zyxel inde over fejlen på min homedisk og de var gået ged i et eller  andet. Denne fejl har betydet en rettelse til den næste firmware som udsendes engang.

Dette løste desværre ikke problemmet, I/O fejl kon igen , så TDC ombytte nu min homedisk.

glæder mig til at få en ny så problemer bliver historie

Omdømme 3

Hej Petaas

Jeg kan godt forstå, at du glæder dig til at slippe af med problemerne.

Du skal have tak for din tilbagemelding til brugerne i TDC Forum. Det er altid rart at vide, hvor en tråd ender - og forhåbentlig er dine problemer løst med den nye HomeDisk Blinkende humørikon

Mvh

Stephen

Besvar

• :D
      • :?
      • :cool:
      • :S
      • :(
      • :@
      • :$
      • :8
      • :)