Svar

HomeDisk backup laver flere kopier af samme fil

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Stephen1 har modtaget fra andre medlemmer.

Jeg laver jævnligt en backkup af mine Outlook data i form af en pst-fil, som jeg gemmer under Dokumenter på min HomeDisk. Hver gang jeg laver en ny Outlook-backup, opdateres pst-filen, men der ligger kun denne ene pst-fil på HomeDisken.

Jeg har nu opdaget, at min HomeDisk backkup, som ligger på TDC's server, indeholder mange kopier af denne pst-fil. I forgårs opdaterede jeg min Outlook backup (pst-filen), og i dag lå der 4 kopier af denne opdaterede backup-fil på TDS's server! Alle 4 kopier var lavet i går.

1) Hvordan sikrer jeg, at der kun laves én kopi af pst-filen på TDC-serveren?

2) Hvordan får jeg slettet de mange ekstra og unødvendige kopier af pst-filen på TDC-serveren?

icon

Bedste svar af thomasr 25 oktober 2010, 11:51

Hej Stephen,

Velbekomme Glad humørikon

1) Nej, det gør de ikke

2) Nej, det kan man ikke

3) Nej, der er ikke loft

Og inden du følger op med endnu et spørgsmål - så er det nok noget, vi vil kigge på i en kommende opdatering. Ellers vil brugere - med samme brugsmønster som du - få nogle gevaldig store backup mængder - og til ingen verdens nytte.

Tak for dit input.

mvh

Thomas - Produktansvarlig for HomeDisk

Se original

11 Kommentarer

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints thomasr har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Stephen,

Tak for dit indlæg på Forum. Og dit spørgsmål er jo ganske relevant - hvad sker der, når man "overskriver" en eksisterende fil på HomeDisk.

En af de vigtigste egenskaber ved HomeDisk er dens online backup funktion. Og man kan vælge flere forskellige måder at håndtere overskrivninger på. Enten ryger den "gamle" fil i skraldespanden, eller også giver man den "nye" fil et "løbenummer". Vi har p.t. valgt den sidste model.

Hvis vi ændrer denne model i forbindelse med en opdatering, skal vi nok give HomeDiskbrugerne besked.

mvh

Jeg har svært ved at komme igang med dette backup.

Skal jeg forstå det sådan, at der både er en funktion "gem 5 gb på pc'eren", og "gem 5 gb på webdisk" ?

Det undrer mig - da systemet hedder webdisk.

Uanset hvad, så er min kvote på 5 gb brugt op, tilsyneladende gemt på min pc. så nu vil jeg gerne slette alt dette. Hvordan gør jeg så det? "Slet"-knappen er grå og inaktiv.

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints thomasr har modtaget fra andre medlemmer.

Hej tdc3,

Denne tråd handler om HomeDisk og ikke Webdisk. Jeg vil foreslå dig at se på nogle af de indlæg, der handler om Webdisk - og hvis du fortsat har spørgsmål til Webdisk, så er du velkommen til at lave en ny tråd med dette emne.

mvh

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Stephen1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Thomas

Mange tak for tilbagemeldingen og forklaringen.

Det giver lige anledning til et par supplerende spørgsmål:

1) Slettes de gamle backup-filer (filerne med de laveste løbenumre) automatisk, når de når en vis alder?

2) Kan man selv slette dem?

3) Er der en max. backup-kapacitet på serveren (fx 500GB)? Med andre ord hvis de gamle backup-filer ikke slettes, rammer jeg så et backup-loft, før HomeDisken er fuld?

Mvh

Stephen

Omdømme 1

Hej Stephen,

Velbekomme Glad humørikon

1) Nej, det gør de ikke

2) Nej, det kan man ikke

3) Nej, der er ikke loft

Og inden du følger op med endnu et spørgsmål - så er det nok noget, vi vil kigge på i en kommende opdatering. Ellers vil brugere - med samme brugsmønster som du - få nogle gevaldig store backup mængder - og til ingen verdens nytte.

Tak for dit input.

mvh

Omdømme 3

Hej Thomas

Du har som tidligere nævnt helt ret i, at backup-funktionen er central for HomeDisk-konceptet - og faktisk årsagen til, at jeg besluttede at bestille HomeDisken.

Det er super at vide, hvordan backup-funktionen (p.t.) fungerer, og jeg betragter mit spørgsmål om "flere kopier af samme fil" som besvaret.

Det undrer mig dog stadig, at back-up-funktionen ser ud til at have lavet flere kopier af den samme pst-fil, selvom jeg ikke har opdateret filen imellem hvert back-up-tidspunkt. Nå, men i lyset af, at der ikke er noget back-up-loft, så kan vi jo roligt lade emnet og alle kopierne ligge, og så se hvad fremtiden bringer Glad humørikon

Mange tak for hjælpen! Meget glad humørikon

Jeg benytter homedisk i relation til outlook på et lidt anden (smart synes jeg) måde.

Min outlook.pst ligger i en mappe på homedisk. Outlook er så sat op til at pege på denne pst-fil. Der er kun en backup på "fjernlageret". Altså en slags exchange ultra light.

Omdømme 3

Hej Erik

Tak for inputtet.

Indtil nu har jeg valgt at "gå med livrem og seler", således at jeg har haft min Outlook pst-fil liggende på min pc. Så har jeg været sikker på at kunne tilgå den, selvom der evt. opstod problemer med HomeDisken eller med at få overført backup'en af mine mange data til TDCs server.

Efter at der nu er dannet en backup af mine data og HomeDisken har kørt fint i nogle uger, kan det da godt være, at jeg skulle vælge at gå over til din løsning. Den er jo alt andet lige mere enkel. Glad humørikon

Hej

Når jeg gemmer en fil på min homedisk laves der kun én online-backup af filen med samme filnavn og den nye revisionsdato. Så vidt jeg kan se ligger den gamle fil heller ikke i online-papirkurven.

Er der sket ændringer i forbindelse med en firmwareopdatering?

Kan andre bekræfte, at der ikke længere tages backup, hvor alle fil-versioner gemmes med fortløbende fil-nummerering?

Generelt kunne jeg godt tænke mig en dokumentation for, hvordan backup præcis foregår.

Er i øvrigt en tilfreds bruger af Homedisken.

Hej

Når jeg gemmer en ændring af en fil på min homedisk laves der kun én online-backup af filen med samme filnavn og den nye revisionsdato. Kan andre bekræfte, at der ikke længere tages backup, hvor alle fil-versioner gemmes med fortløbende fil-nummerering?

Så vidt jeg kan se ligger den gamle fil heller ikke i online-papirkurven.

Er der sket ændringer i forbindelse med en firmwareopdatering?

Generelt kunne jeg godt tænke mig en dokumentation for, hvordan backup præcis foregår.

Er i øvrigt en tilfreds bruger af Homedisken.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)