Homedisk - backup går i stå

hej,

min homedisk bliver aldrig færdig med online backup. Når jeg ser i loggen er der 2 typer af fejl.

4 2011-08-22 04:29:38 application error [Online Backup] INVALID_FOLDER Requested folder ID does not exists 30 Filename: DesktopEyes

og

10 2011-08-22 04:16:49 application notice [Online Backup] Pakkeliste.xls~RFe3709c.TMP Upload Success.(size = 0)

Nu er der bare den detalje, at både folderen og filen eksisterer og de er ikke på 0 bytes.

Er der nogen filnavne homesdisken ikke kan lide, eller er der nogen kendte ting der kan få den til at gå i stå? For stor dybde i mapperne eller ???

mvh Mads

3 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Stephen1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Mads

Jeg har erfaret, at der kan være en hel del årsager til at HomeDisk-backup'en går i stå, og det er ofte ikke til at gennemskue, hvad den relle årsag er. Jeg har bl.a. oplevet at backup'en gik i stå - angiveligt p.g.a. en fejl ved en "ID" på en fil. En ustabil bredbåndsforbindelse ser også ud til at kunne give problemer.

Fejlmeddelelsen med informationen "size=0" er normalt ikke en egentlig fejlmeddelelse, men blot en information til brugeren om, at der er fundet og "kopieret" en fil på på 0 bytes. Så hvis din fil ikke er på 0 bytes, er meddelelsen nok fejlagtig.

I de tilfælde hvor min backup er gået i stå, har det hver gang løst sig ved at gendanne databasen i henhold til denne vejledning: http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=25922. Så med mindre du allerede har forsøgt, vil jeg foreslå, at du gendanner databasen. Forhåbentlig løser det dit problem. De aktuelle fejlmeddelelser skal du nok ikke lægge for meget i.

Mvh

Stephen

PS. Gendannelse af databasen sletter ikke nogle af dine data, der allerede ligger i backup'en på TDC's server.

Hej Stephen

tak for dit svar. Jeg har prøvet at gendanne database og resette homedisken - uden virkning.

En henvendelse til TDC gav efter 7 arbejdsdage en opringning fra en supporter, der dog ikke reelt kunne meget andet end at øge forvirringen. Han mente at homedisken ikke kunne tage backup af programmer og exe filer, men kun af "almindelige" billeder og dokumenter. Hans forslag til løsning var at slette alt fra homedisken og online backup og starte forfra.. Efter nogen snak hvor jeg fx efterlyste en liste over hvilke filer homedisken ikke kunne tage backup af og den slags gav han op og fejlmeldte homedisken. Et par dage senere blev jeg ringet op af en tekniker der faktisk vidste noget om homedisken. Han sagde at eneste begrænsning på hvilke filer homedisken kan tage backup af er filstørrelsen. Hans konklusion var at homedisken var ok, men at den blev forvirret over meget lange ping tider pga en fejl i homeboxen (ADSL modem+router). Jeg venter nu på at modtage en ny homebox, som forhåbentlig får det hele til at køre bedre.

mvh Mads

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Stephen1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Mads

Tak for tilbagemeldingen.

Det var da godt, at du til sidst fik forbindelse med en tekniker, der vidste noget om Homedisken. Lad os håbe, at den nye HomeBox løser problemet og får det hele til at køre bedre. Glad humørikon

Hvis det mod forventning ikke fungerer bedre med den nye HomeBox, så kan problemet muligvis skyldes en ustabil bredbåndsforbindelse. Jeg har fx oplevet, at min bredbåndshastighed var sat for højt i forhold til kvaliteten af ledningsforbindelsen til centralen, så min forbindelsen blev ustabil eller røg helt nogle gange om ugen (tilsyneladende på tidspunkter, hvor telefonledningerne var under høj belastning). Dette fik bl.a. HomeDiskens backupsystem til at gå ned. Men lad os som sagt håbe, at den nye HomeBox løser dit problem.

Mvh

Stephen

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)