HOMEDISK Backup Eller synkronisering ?

Hej

Har et spørgsmål om Homedisk, som jeg ikke kan blive klog på...

Den "backup" TDC tafer af homedisken, er det en synkroniserin eller en backup?

Hvis det er en synkronisering, sletter man så filer mm. på homedisken, så vil de også forsvinde på TDC-"backuppen"

Hvor i mod, er det en backup, så vil det altid være muligt at genskabe filer mm. selom man selv sletter dem på sin homedisk.

Hvis det er en backup, er det så muligt at tage flere backupper, og er det muligt at genskabe , de filer man ønsker, fra den backup man ønsker ?

Håber der er nogle homedisk-brugher der kan hjælpe :-)

Hilsen Jobra

3 Kommentarer

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints thomasr har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Jobra,

HomeDisk laver reelt en spejling af sit indhold til online backup'en. Det betyder, at hver gang du laver en ændring på din HomeDisk, så spejles denne op i skyen. Sletter du en fil på din HomeDisk, bliver den flyttet til "papirkurven", hvor den ligger i 45 dage inden den slettes permanent. Du kan til enhver tid gå ind i din online backup via http://mit.tdc.dk/homedisk og plukke de filer, du ønsker at downloade til din PC.

Så, i din terminologi er der tale om synkronisering ikke backup i klassisk forstand.

mvh

Thomas - produktansvarlig for HomeDisk

Ok tak for svaret.

Det jeg søger er en backup af mine dataer. liggende på en udbyders server, så hvis man mister data selv, så kan man genskabe det fra en tidliger backup

Den løsning i tilbyder, er en synkronisering, og det er der ingen sikkerhed i, det er "bare" en synkronisering ( raid 1)  og har intet med backup af gøre (som i reklamerer med)

skulle man miste sine filer på homedisken, så slettes de også på homedisken, det vil sige at wns dataer  er yderst sårbar. og man er stadig nød til at tage backup af sine dataer på anden vis.

ærgeligt at i ikke tilbyder backup af dataer :-(

Venlig hilsen Johnny 

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Jobra,

Jeg vil også lige svare da jeg tror du har misforstået hvad der er Thomas skriver.

Når du tager en Backup over på din homedisk køre den som RAID med Webdisken alså hvis din homedisk nu skulle gå i stykker kan du bare skifte den ud, og du vil stadig have alle de data du har flytted til den.

så når du laver en Backup af den computer kan du jo bare ligge den i en mappe der hedder backup1 backup2 ovs. på samme måde du vil gøre på en "rigtig" NAS med RAID så har du dine backup som det du kalder rigtig backup og du har en "Backup" af det hele ude i skyen.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)