Svar

Homedisk-backup

• Deltager
  • 8 kommentarer
En af de væsentligste grunde til, at jeg har anskaffet mig en Homedisk, er, at jeg nu har sikret mine digitale fotos, p.t. ca. 14.000. Nogle af filerne er pænt store, så det vil naturligvis tage sin tid at lave backup af dem - efter nu godt fire timer har den kørt 1%.

Jeg har ganske vist læst, at der ikke findes dumme spørgsmål, men jeg er sikker på, at dette tangerer: Kan jeg slukke min Homedisk eller er jeg nødt til at lade den være tændt, indtil den har kørt backup af 100%? Det vil jo tage DAGE, før den er færdig [i]

Håber nogen derude kan/vil hjælpe mig med et svar!

icon

Bedste svar af Icedog 18 juni 2012, 13:23

Tusind tak for svaret Glad humørikon - jeg vil lade den køre, indtil den er færdig!

Se original

6 Kommentarer

Du kan godt slukke, men så vil det tage rigtig lang tid.

Hos mig tog det ca. 14 dage før den var oppe på 100%. Her var den tændt hele døgnet.

Tusind tak for svaret Glad humørikon - jeg vil lade den køre, indtil den er færdig!

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Patrick11 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej icedog

Det er nemlig nødvendig at have den tændt hele tiden, når du har fyldt ting på din Homedisk. Husk at du kan følge med i, hvor langt den er nået. Og husk også, at selv om du har 20 MB/s ned, så er det mest normale ud af huset - og det er jo den vej du sender dine billeder lige nu - er 1MB/s. Og hvis du bruger din linje til andet, vil der typisk kun være ½MB tilbage til Homedisken. Så det kan godt tage lang tid at få det hele sikret. Meningen er at man fylder lidt på ad gangen også er det jo ligegyldigt. Men jeg var selv i samme situation som dig og havde fyldt den op med billeder. Det tog faktisk 3 uger før den var færdig! Men det er en god fornemmelse at vide, at billederne ligger i sikkerhed et sted, så jeg altid kan få dem igen, hvis jeg mister dem. Og nu, når jeg tilføjer en rulle eller to, tager det ikke ret lang tid før de er uploadede.

Du skal være obs på, om den får back'et det hele op, eller om der er nogle ting der ikke rigtigt kommer med. Kan være pga størrelse. Jeg opdagede, at jeg ikke kunne lægge filer på 7 gb ud og få dem back'et op Glad humørikon

Heldigvis bruger den ikke ret meget strøm, din Homedisk. Jeg håber ikke den står i dit soveværelse?

Meget glad humørikon

God fornøjelse

Hilsen

Hej Patrick!

Tusind tak for dit svar Glad humørikon!

Homedisken får bare lov at stå og brumme lige så længe, den har brug for det - også selvom det måtte tage den tre uger at lave backup af billederne. Du har nemlig fuldstændig ret i, at det er en overordentlig go' fornemmelse at vide, billederne er sikrede. Når man er ivrig fotoamatør er det en gruopvækkende tanke, at billederne skulle forsvinde pga. min dumhed og/eller manglende tålmodighed.

Heldigvis står 'dyret' langt fra mit soveværelse, så den generer ingen Meget glad humørikon

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints bbs har modtaget fra andre medlemmer.

Hej alle

Synes i virkelig Homedisken larmer så meget, så er det måske godt, at jeg ikke hører så godt mereBlinkende humørikon aldersbetinget.!!!

Hverken min mand eller jeg er nemlig generet af homedisken, min stationære computer er faktisk værre, nå den trænger nok til en gang forårsrengøring.Meget glad humørikon

hilsen Bente

Hej Bente,

Nej, så slemt er det nu heller ikke. Det er bestemt til at leve med, men jeg er nu alligevel glad for, at Homedisken IKKE står i mit soveværelse.

Desuden bor jeg langt fra alfarvej, så jeg hører tydeligt, når der er mekanisk støj i huset Blinkende humørikon. Måske støjer Homedisken også mere, når den er ved at lave backup - det har jeg endnu ikke den store erfaring med, men det kommer...

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)