Homedisk- Backup.

Jeg har fået oplyst fra TDC Support, at homedisk kun kører backup om natten.

Er der nogen der ved om dette er korrekt.

4 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Stephen1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Rikoman

Det lyder bestemt ikke rigtigt. Min HomeDisk har i hvert fald hidtil kørt backup på alle tider af døgnet Glad humørikon

Mvh Stephen

Tak for oplysningen.

Jeg kontaktede supporten, fordi jeg syntes at det gik lidt langsomt med backuppen (flere dage).

Det er jo ikke altid, at man får de rigtige svar i en support.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Stephen1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Rikoman

Nu ved jeg ikke, hvor stor en datamængde, der ligger på din HomeDisk, men mange andre brugere har oplevet, at den første backup efter installeringen af HomeDisken, tager meget lang tid. Det skyldes, at der ofte bliver lagt forholdsvis store datamængder på HomeDisken.

Som det bl.a. fremgår af denne tråd: /t5/Bredb%C3%A5nd/Langsom-backup-af-Homedisk/m-p/20393 kan det måske tage 1-2 uger at få lavet backup af 40 GB.

Du skal dog lige holde øje med, at backup'en ikke går helt i stå før den er færdig, for det kan godt ske -specielt hvis der er tale om en stor datamængde, som tager meget lang tid. Hvis din backup går i stå, skal du følge vejledningen vedr. gendannelse af databasen.

Mvh Stephen

Hvis du vil have at backup'en skal gå lidt hurtigere, kan du sætte den maksimale Upload fra HomeDisken til f.eks. 512kb/s (det bruger jeg selv uden problemerBlinkende humørikon). Tidsrummet for begrænsningen kan også justeres, og står som default fra 07:00 til 12:00. Jeg mener at Upload begrænsningen er sat til 256kb/s som default.

Pas på med at sætte begrænsningen for højt hvis du f.eks. spiller over nettet!!!

Du finder ovennævnte sådan her:

1. Skriv homedisk i browser feltet.

2. Klik på skiftenøglen oppe i højre hjørne.

3. Klik på skiftenøglen oppe i højre hjørne på den nye side.

4. Log ind.

5. Svar "ok" til at TDC fralægger sig alt ansvar.

6. Gå til fanebladet "Applikationer" og vælg "Online Backup"

7. Du skal ikke klikke på "Gendan database" sådan for sjov skyldBlinkende humørikon

Mvh.

Roulade

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)