Svar

Homedisk - backup

Efter startvanskeligheder lykkedes det mig at få 100 % backup på min homedisk (det var en fil der hed noget forkert, som bremsede for upload)

I dag gik min backup-status fra 19 % til 17 % - uden at jeg har gjort noget som helst, hvor længe den har været under de 100 % ved jeg ikke - jeg ser bestemt ikke efter hver dag...

Der er tjekket for filer med forkert navn og jeg mener ikke fejlen er her denne gang...

Det vil være ønskværdigt at jeg har de 100 % backup, som jeg betaler for ;-)

Jeg er godt klar over at det ikke vil være 100 %, når jeg 'smider' filer til upload...men sådan er det ikke i det her tilfælde...

mvh/ann-vibeke

icon

Bedste svar af Stephen1 17 december 2010, 10:28

Hej Ann-Vibeke

Når der tidligere er lavet backup af dine filer til TDC's server, så slettes filerne IKKE på serveren, selvom du kører "gendannelse af database". Som det også fremgår af andre tråde her i TDC Forum, så betyder "gendannelse af database" blot, at filerne på din HomeDisk og backupfilerne på TDC's server sammenlignes. D.v.s. selvom backup-procenten igen starter på 0%, så ligger den tidligere backup af dine filer stadig trygt og godt hos TDC Glad humørikon . Du får derfor det, du betaler for.

Du kan altid se, hvilke filer du har liggende på serveren, ved at logge på serveren med dit TDC brugernavn og password.

Mvh

Stephen

Se original

5 Kommentarer

Hej

Jeg har samme problem, uploadede 95 gb musik til min disk i går og kan i dag se at min homedisk laver minus.

Bliver dog opmærksom på at TDC har opdateret software i homedisk i dag og efter de har gjort det har jeg lagt mærke til at min homedisk kører med 100% cpu belastning konstant og den laver ingen backup.

Jeg tager kontakt til TDC i morgen med dette problem, syntes dit problem ligner. Jeg har ikke haft problemmer med min ikke laver 100% backup, selvom jeg har alverdens lort liggende på disk, inkl. manger filer på 1,2 og 3 gb.

Hej igen

Jeg har fundet denne løsning og den skal lige prøves.

http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=25922

Hej Petaas - det er fint nok, at man kan gendanne databasen...

Men jeg synes ikke det er fint, hvis det er noget man skal gøre, hver gang der er en eventuel opdatering

- der kan jo gå op til et par dage før den er på 100 % igen

Her til morgen viser den 28 % backup så jeg venter lidt med andre tiltag

Jeg betaler 49 kr om måneden for en sikker backup - nu ved jeg så ikke, hvad jeg slaæ lægge i ordet 'sikker'

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Stephen1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Ann-Vibeke

Når der tidligere er lavet backup af dine filer til TDC's server, så slettes filerne IKKE på serveren, selvom du kører "gendannelse af database". Som det også fremgår af andre tråde her i TDC Forum, så betyder "gendannelse af database" blot, at filerne på din HomeDisk og backupfilerne på TDC's server sammenlignes. D.v.s. selvom backup-procenten igen starter på 0%, så ligger den tidligere backup af dine filer stadig trygt og godt hos TDC Glad humørikon . Du får derfor det, du betaler for.

Du kan altid se, hvilke filer du har liggende på serveren, ved at logge på serveren med dit TDC brugernavn og password.

Mvh

Stephen

Nå...det er jeg glad for at høre - så behøver jeg ikke at få ødelagt min nattesøvn...

Tak for svar ;-)

mvh/ann-vibeke

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)