HomeDisk adgang fra trådløst opkoblet lagtop.

• Ulm
  • 0 kommentarer
Jeg har for nyligt installeret min HomeDisk på min stationære PC. Det gik let og smertefrit, og det fungerer tilsyneladende fint.

Nu vil jeg gerne have adgang til samme HomeDisk fra min labtop som er koblet trådløst online gennem samme modem som HomeDisk er koblet til.

Når jeg på labtop skriver homedisk, svarer den "Internet Explorer kan ikke vise websiden"

Hvad gør jeg forkert?

9 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Stephen1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Ulm

Hvad sker der, hvis du i stedet for ordet "homedisk" skriver http://192.168.1.5 i din browser?

Mvh Stephen

Hej Stephen

http://192.168.1.5

Så går den igang med at oprette netværksdrev.

Men den vil nu køre gennem Net Connector.exe og advarer om "Denne filtype kan beskadige computeren"

Hvad anbefaler du?

Mvh Jørgen Ulm

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Stephen1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Jørgen

Jeg bruger selv NetConnector.exe til at oprette HomeDisken som netværksdrev på min laptop. Det program kan du roligt køre uden at beskadige computeren. Faktisk så bruger jeg ret ofte programmet, da den ene af mine laptop's har det med ikke at kunne huske adgangskoder og derfor ikke automatisk genopretter forbindelsen til netværksdrevet (HomeDisken) efter en genstart. Jeg har derfor NetConnector.exe liggende på computerens skrivebord, så jeg kan køre programmet efter behov. Meget glad humørikon

Jeg vil anbefale dig at oprette HomeDisken som netværksdrev og se, hvordan det fungerer for dig.

Mvh Stephen

Hej Stephen

Jeg har nu oprettet homedisk som netværksdrev, men drevet findes ikke på oversigten "Denne Computer" skulle den ikke være der ligesom på min stationære PC som et netværksdrev.

Mvh. Jørgen Ulm

Omdømme 3

Hej Jørgen

Jo, som udgangspunkt burde der ikke være nogen forskel mellem HomeDisk-adgangen fra den stationære og fra laptop'en, når du har oprettet HomeDisken som netværksdrev på begge computere.

Har du samme operativsystem på de to computere? Du skulle vel ikke have en ældre Windows XP Mediacenter-version på laptop'en? Det har jeg på min, og giver jævnlig problemer mht. netværkstilslutninger.

Mvh Stephen

Hej Stephen.

Jeg har ikke samme operativsystem på begge computere.

Den stationære kører Windows XP.

Labtop kører Windows Vista.

Status i dag:

Jeg har adgang til HomeDisk fra begge computere, når labtop er trådløs online gennem modem tilsluttet HomeDisk. Hurra og tak for hjælpen!

Men når jeg forsøger adgang fra labtop med mobilbredbånd, får jeg meddelsen:

Der er et problem med dette websteds sikkerhedsertifikat.

Hvis jeg trykker på:

Fortsæt til dette websted(anbefales ikke)

Så får jeg også her adgang til HomeDisk.

Hvem her denne certifikatfejl?

Jeg mangler stadig at kunne se HomeDisk med "Denne Computer"

Mvh Jørgen Ulm

Omdømme 3

Hej Jørgen

Som det bl.a. fremgår af denne tråd:

/t5/Bredb%C3%A5nd/Homedisk-certifikatfejl/m-p/1118#M309

så er certifikatfejlen ikke en fejl! Meget glad humørikon Sådan er det åbenbart bare.

Jeg ved ikke, hvorfor NetConnector.exe ikke virkede på din laptop, men måske var det fordi netværksforbindelsen mellem laptop'en og HomeDisken ikke var OK, da du kørte programmet. Jeg vil derfor foreslå, at du igen prøver at køre NetConnector.exe på din laptop.

Hvis NetConnector.exe af en eller anden grund ikke virker for dig, kan du som alternativ evt. prøve at følge vejledningen vedr. oprettelse af HomeDisken som netværksdrev, hvis man IKKE har Windows. Så vil systemet oplyse adgangskoden til din HomeDisk.

Når du har fået noteret adgangskoden ned, går du ind i "Kør" på din laptop og skriver:

net use Z: \HomediskHomedisk /USER:Admin XXXXXXXX

hvor X'erne er adgangskoden til din HomeDisk.

Dette skulle oprette HomeDisken som netværksdrev, på samme måde som NetConnector.exe gør det.

Håber det lykkes Glad humørikon

Mvh Stephen

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)