Svar

Homedisk

Jeg kan ikke logge ind på min homedisk.

Når jeg anvender Homedisk-ikonet - som fint er kommet efter installationen - på skrivebordet, bliver jeg som forventet spurgt, om jeg ønsker at etablere TDC Homedisk som netværksdrev på denne PC. Dette er tilfældet på alle vores PC-ere, som er tilsluttet vores TDC Homebox. Dette svarer jeg selvfølgelig ja til, hvorefter følgende boks dukker op

Indtast brugernavn og password til dit TDC Login og klik på Log ind.

Brug det samme login, som du benytter på tdc.dk.

[i] Brugernavn

Password

[i]Bemærkning:
Aktivér venligst Javascript og ActiveX-objekter i Internet Explorer.

Når jeg så indtaster vores brugernavn og password, får jeg følgende meddelelse.

Forkert brugernavn eller password.

Jeg har gentagne gange haft fat i TDC Hotline, men ingen har kunnet hjælpe mig. Den seneste melding gik på, at jeg kunne prøve at finde et svar her i TDC Forum. Jeg har dog ikke umiddelbart kunnet finde nogen med det samme problem, så nu håber jeg på, at der er en, som kan komme med de vise ord. Jeg ville jo frygteligt gerne komme i gang med at bruge min homedisk !!

Jeg har følgende yderligere oplysninger.

Jeg kan godt tilgå homedisken via TDC's hjemmeside, men her kan jeg kun oploade 5 filer enkeltvis ad gangen ! Det er en uoverkommelig opgave. Hvis jeg vil tilgå homedisken via stifinder, bliver jeg bedt om brugernavn og adgangskode. Jeg har forsøgt med min TDC brugernavn og adgangskode, men det virker ikke.

Vores styresystemer er h.h.v. Windowa XP og Vista

Jeg glæder mig til at høre fra nogen, der kan hjælpe mig videre. På forhånd mange tak

M.v.h.

Michael

icon

Bedste svar af timianvej14 26 april 2012, 12:37

Tak for alle de gode forslag ! :-)
Det har rent faktisk vist sig, at årsagen var adgangskoden. Den indeholdt et &-tegn, og det konfliktede simpelt hen med homeboxen. Koden er nu lavet om, at det fungerer fint.

Problemet er demed løst, og TDC endte med at løse opgaven på fin vis, da det endelig lykkedes mig at få fat i en kompetent og meget hjælpsom medarbejder.

Se original

22 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints bbs har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Michael

Prøv at trykke på ANNULER i stedet for, det gør jeg , når jeg går ind på min Homebox, ved ikke om det hjælper, men det er da et forsøg værd.

Hilsen bbsMeget glad humørikon

Hej BBS

Tak for dit forslag. Hvad er det, som du svarer annuller til ?

Hilsen

Michael

Omdømme 3

Hek Michael

Når du åbner din homedisk, har du to valgmuligheder, du kan enten trykke OK eller du kan trykke på ANNULER.

Hvis jeg , hjemme hos mig selv, trykker på OK så bliver jeg også bedt om LOGIN, men hvis jeg trykker på ANNULER, kommer jeg direkte på Homedisken.

Håber du kan finde ud af det, ellers må du håbe på hjælp i TDC'S FORUM, ved de mere garvede og dygtige folk vi har herinde. 

Hilsen bbs Glad humørikon

Hej BBS Glad humørikon

Tak for din deltagelse !

Det skærmbillede, hvor du mener, at man kan vælge OK eller annuller, er det der, hvor du skal vælge, om du ønsker at etablere TDC Homedisk som netværksdrev på denne PC ?

Hvis ja, så har jeg prøvet det nu, og det bragte mig også umiddelbart videre til skærmbilledet med de 4 homebox-ikoner (!), men når jeg så trykker på et af ikonerne, kommer login-skærmbilledet op igen Trist humørikon

Lad mig høre, om du har nogle kommentarer til dette Blinkende humørikon

M.v.h.

Michael

Omdømme 3

Hej Michael

Det er rigtigt hvad du skriver, jeg har også fundet ud af, at man skal logge sig ind hver gangBlinkende humørikon

hilsen bbs

Hej bbs

Ja, og når jeg så vil logge ind, så får jeg blot meldingen, at mit password ikke er rigtigt - men det ved jeg jo, at det er ....... (!) for det er jo det samme, jeg taster, når jeg logger ind på mit tdc. Jeg kunne jo ikke sidde her og skrive, hvis jeg tastede et forkert password

Jeg burde jo bare levere den homedisk tilbage, men jeg håber stadig, at der måske findes en med de forløsende ord til en løsning på mit problem.

M.v.h.

Michael

Omdømme 3

Hej timienvej 14

Ja det er da mærkeligt,men du skulle måske resette din homeboks, det kan være det hjælper.

Her er opskriften på at RESETTE:

Start med at slukke for computeren.

Bag på homedisken, mellem strøm og LAn kabel er reset knappen. Denne skal holdes inde (med en papirklips eller en nål ), indtil der kommer 2 bip, der går op til 10 sekunder før 2. bip kommer, slip ikke knappen før 2 bip. Derefter kan der gå 1 minut før Homedisk er resat.

Når lampen på forsiden er holdt op med at blinke, tryk da på knappen på forsiden med det blå lys ca. 3-6 sekunder, efter 1. bip slip da knappen.

Når Homedisk har været slukket i ca. 30-45 sekunder, tænd igen og vent til de to grønne lamper lyser konstant.

Tænd nu din PC og åben en Internet Browser.

Prøv nu at taste 192.168.1.5 i browser adressefeltet, det kan måske få det hele til at virke igen.

Hvis det virker, vil du så godt lave det til LØST.

hilsen Bente (bbs)

Hej Bente

Det har jeg prøvet, men den eneste  måde, hvorpå jeg kan komme i forbindelse med homedisken, er via internettet, og der kan jeg jo kun oploade 5 filer ad gangen. Det er virkelig meget frustrerende.

M.v.h.

Michael

Hej.

Håber på lidt hjælp her , jeg kan ikke installere min homedisk heller ikke efter vejledning, en ide til jeg kan gøre ?

M.v.h. ¨

Jane.

Hej, du skal til spørgsmålet om netværksdrev prøve at svare 'bruger ikke windows'.

Derefter får du et brugernavn og en kode, som du efterfølgende skal anvende når du opretter netværksdrev manuelt.

Det gør du 'i denne computer' og højreklikker og følger så kommandoerne.

Detttee håber jeg hjælper dig.

Mvh. Carsten

Har du lavet om på din DNS???  for dette har jeg prøvet at det kan give problemer..

der er bare det ved det, at man IKKE har "homedisk" hvis ikke man har sikkerhespakken fra tdc

Omdømme 3

Hej weshea

Har jeg overset et indlæg fra dig???

Kan ikke lige se hvad du mener, har ikke homedisk, hvis man ikke har sikkerhedspakken fra TDC.Overrasket humørikon 

Du kunne måske uddybe lidt mere, hvad du mener???

hilsen Bente/bbs

prøv med dette

bruger= admin

pass= 3iKMbce8

noget helt andet du skal ikke have for store forventninger til dette her "homedisk" det fungere ikke og du risikere at midste dine ting sørg for at have endnu en backup stol ikke på HD har nu midstet mine data x2

Venligst Max

Til dem, der har en HomeDisk med funktionsproblemer:

Prøv at overveje om årsagen kan være at computeren har en firewall slået til, og at denne firewall har indstillinger, der blokerer eller begrænser for adgang til og fra netværksdrev. Har man TDC-sikkerhedspakken, findes der i TDC's vejledninger en vedledning i hvordan man giver adgang til netværksdrev her:

http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=19108

Har man andre sikkerhedsløsninger er indstillingerne anderledes, men princippet er det samme, nemlig at computeren skal have lov til at kommunikere med netværksdrev, netværksprinterere, andre computere o.s.v. Har man ingen separat sikkerhedspakke kan det være Windows indbyggede firewall, der skal rettes i.

Hvis man installerer TDC-sikkerhedspakken ser det i øvrigt ud til at der automatisk gives adgang for HomeDisk, i hvert fald på Windows 7 og hvis man allerede har en HomeDisk. Men tilsyneladende sker det ikke automatisk på Windows XP.

M.v.h.

MS-ERIK

Jeg kan ikke få Homedisk installationen til at virke fordi jeg ikke kan få kontakt med 192.168.1.5?

Hvis jeg pinger den siger den "No route to host" og "Host is down".

Vh. Erik

Omdømme 3

hej erikdegn

Prøv at resette den efter min opskrift i medellelse nr 8.

Det kan være at det hjælper.

hilsen Bente

Jeg har nu resettet Homedisken. Der er nu grønt lys i LAN stikket på Homedisken og i porten på Homebox routeren.

Men ingen forbindelse til 192.168.1.5.

Fra command prompt på Win PC lyder beskeden "Request timed out".

/Erik

Omdømme 3

hej erikdegn

Så tror jeg den skal fejlmeldes til Hotline, det var det svar jeg fik fra en tekniker, da min Homedisk ikke ville virke ved installation.Trist humørikon

Det er mit bedste bud.

hilsen Bente

Er det undersøgt om årsagen er at en firewall blokerer? Se mit indlæg fra tirsdag den 28/2 2012 i denne tråd.

Den grønne lampe, der lyser, er det på bagsiden af Homedisken, eller er det på forsiden, og hvis det er på forsiden, er der så to grønne lys samt et blåt lys? Hvis ikke, så må der være fejl i Homedisken, som skal fejlmeldes, eller en fejl i Homeboxen (prøv en af de andre gule LANporte).

Hvis lysene er i orden kan der ud over en blokerende firewall også være problem med IP-adresserne.

Hvad sker der ved at taste PING HOMEDISK fra kommandoprompten ?

Har computeren en IP-adresse, lydende på 192.168.1.xxx hvor xxx er et nummer i intervallet 2-254 men ikke 5? Se efter med IPCONFIG fra kommandoprompten (IPv4 adressen til det aktive netkort).

Computer og Homedisk er vel forbundet til den samme Homebox (nok ret meget sandsynligt, medmindre computeren er koblet trådløst på naboens Homebox ....).

Der er vel ikke noget andet på dit netværk, der har IP-adresse 192.168.1.5 ud over Homedisken (f.eks. en printer eller en anden harddisk eller en anden computer eller en mobiltelefon m.v.)?

Hvis du bruger Windows 7, er netværksregistrering så slået til?

Du har genstartet Homedisken, men prøv også at genstarte Homeboxen og derefter computeren.

M.v.h.

MS-ERIK

Tak for alle de gode forslag ! :-)
Det har rent faktisk vist sig, at årsagen var adgangskoden. Den indeholdt et &-tegn, og det konfliktede simpelt hen med homeboxen. Koden er nu lavet om, at det fungerer fint.

Problemet er demed løst, og TDC endte med at løse opgaven på fin vis, da det endelig lykkedes mig at få fat i en kompetent og meget hjælpsom medarbejder.

Omdømme 3

hej timianvej14

Tusind tak fordi du tilbagemeldte, at dit problem er løst.Humørikon griner højt

hilsen Bente

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8