Homedisk

Hej - jeg har netop installeret en Homedisk, men oplever en række problemer, som de ikke kan hjælpe med, når jeg ringer til TDC's hotline. Jeg har prøvet både at "restarte" og slukke og tænde, men lige meget hjælper det. Beskeden fra hotline var, at jeg måtte prøve at stille mit spørgemål i forummet i håb om at få hjælp den vej.

For det første bliver min "update" procent ved med at stå på 0, og for det andet er der en ventetid på op til to minutter, hver gang jeg klikker på et af ikonerne eller en mappe ... håber der sidder en tekniker et sted derude, som kan hjælpe!

7 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Stephen1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej he22dk

Det kan være mange grunde til de problemer, du oplever, og det lyder ikke som et problem, der tidligere har været omtalt i dette forum. Hvis nogen i dette forum skal have mulighed for at prøve at hjælpe, er der dog nok behov for nogle flere oplysninger, som fx

- hvilket styresystem du anvender

- om du har gennemført hele installationen iht. vejledningen - og om der var problemer under installationen

- om din computer er forbundet til din TDC HomeBox/Box med kabel, eller om du bruger trådløs forbindelse

- om du forsøger at tilgå HomeDisken via TDC HomeDisk Medieafspiller eller via fx Stifinder (tilsluttet netværksdrev) - og om du har prøvet begge dele

- om problemet med "ventetiden" er der hele tiden og har været der fra starten

- om du også oplever "ventetid" på din computer i andre situationer

Dette er blot for at nævne nogle af de informationer, som kan være af betydning i forsøget på at finde frem til en løsning, men der kan jo også være andre informationer, som kan være til hjælp.

Mvh

Stephen

Hej Stephen - tak for din reaktion. Jeg vil prøve at opremse de oplysninger, du efterlyser:

styresystem: Windown Vista HomePremium

ja, jeg har gennemført hele installationen - et par gange, endda - og oplevede ikke problemer i den forbindelse

forbindelse mellem computer og Homebox er med kabel

Jeg kan gå ind på min Homebox via "denne computer" og kan se, at alle de ønskede filer er blevet overført dertil, men når jeg skriver "homebox" i søgefeltet og kommer ind på den mørke side med de fire ikoner for hhv "hjem, musik, billeder, video og dokumenter" er det, at problemerne opstår, fordi det tager en evighed, hvis jeg vil klikke fra den ene funktion til den anden, og når jeg holder musen over den lille reparationsnøgle øverst til højre, står der: "online backup 0%" - og det har der gjort i adskillige dage nu. Hvis jeg derimod i adressefeltet skriver "homediskbackup.tdconline", kommer jeg ind på siden med min backup på TDC's hjemmeside og kan se, at visse filer er blevet overført hertil - men dog langtfra alle, og det er, som om der heller ikke her sker nogen fremskridt med opdateringen.

Problemet med ventetiden er der hele tiden og har været der siden begyndelsen (på den "mørke" hjemmeside, som jeg kommer vil ved at skrive "homedisk" i adresselinjen ... jeg synes generelt, der er en vis forvirring mht om jeg på denne side blot får adgang til min homedisk og ikke til sikkerhedskopierne af mine filer).

Og nej, normalt oplever jeg ikke ventetider på min computer - og da slet ikke ventetider på op til et par minutter, som tilfældet er her.

Håber du kan have et bud på, hvad problemerne kan skyldes ... og jeg må sige, at jeg var ret overrasket over, at de hos TDC's hotline meldte pas og beklagede, at de ikke kunne hjælpe, da det så ud til, at mine indstillinger i programmet ellers var korrekte.

Mange hilsner, Henrik

Er nu i kontakt med en anden medarbejder ved TDC, som har lovet at assistere og finde en løsning, hvis der om nogle dage stadig ikke er blevet uploadet mere end de 2 procent, som sikkerhedskopieringen er oppe på nu efter 5-6 dage! Måske er der en, der kan fortælle, hvor lang tid der kan forventes at gå, når der skal uploades i alt 106 GB?

mvh, Henrik

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Stephen1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Henrik

Det er godt at høre, at der nu bliver set på sagen. Glad humørikon

Følgende tråd fortæller lidt om, hvordan det forholder sig med backup-hastigheden:

/t5/Bredb%C3%A5nd/Langsom-backup-af-Homedisk/m-p/20393 , og du kan evt. prøve at søge andre tråde omhandlende dette emne.

Lad os håbe, at der kommer en løsning på dit problem, og når du når så langt, må du meget gerne fortælle om resultatet og dine erfaringer i denne tråd - det kan jo desværre være, at andre løber ind i samme problem. Trist humørikon

Held og lykke Blinkende humørikon

Mvh

Stephen

Hej igen, Stephen - og tak for henvisningen til den anden tråd, som jeg lige har tjekket. Jeg havde ikke i min vildeste fantasi forestillet mig, at vi talte om en så lang tidshorisont ... en dag eller to, måske, men ikke adskillige uger i døgndrift, for at få uploadet mine filer og billeder. Men regnestykket i tråden var lidt af en øjenåbner for mig, så nu håber jeg bare, at jeg engang ved juletid kan se frem til, at der er taget sikkerhedskopi af alle mine billeder!

Jeg skal melde tilbage til TDC om procentsatsen for overførslen i begyndelsen af næste uge, og så håber jeg, at tallet har rykket sig ... jeg var tilsyneladende naiv, da jeg ikke kunne forstå, at der ikke var sket procentvise fremskridt i løbet af en weekend plus et par dage!!

Tak for din hjælp - jeg skal nok vende tilbage senere og fortælle, hvad det ender med!

Mange hilsner, Henrik

Hej på denne tråd.

Jeg har nu været inde på de fleste tråde der drejer sig om TDC Homedisk.

Jeg har dog endnu ikke fundet ud af om det er muligt at lade sin PC sikkerhedskopiere til Homedisken.

Det er gået fint med at installere Homedisken, det har også været uproblematisk at uploade PC 'ens indhold til denne, men når jeg forsøger at lade homedisken erstatte min nuværende mobile disk, kan jeg ikke finde Homedisken som et muligt valg, men blot de to diske som PC 'en er født med.

Hvis det ikke er muligt at bruge homedisken til sikerhedskopiering har jeg sådan set bare fået (nå ja købt) en mulighed for at kunne tilgå mine uploadede filer fra anden PC, og når jeg læser at en gendannelse af online backupen af Homediskens indhold fra TDC, kan tage måneder at fuldføre er det måske også godt det samme med sikkerhedskopieringen til denne.

Er der nogen det er lykkedes at sikkerhedskopiere deres PC 's indhold over til TDC Homedisk?

Altså IKKE bare manuelt uploade indholdet!

Mvh

Kaspers Far

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints KsNa har modtaget fra andre medlemmer.

Til automatisk synkronisering bruger jeg programmet AllWay Sync, det kan sættes til at gøre det automatisk efter dine behov, tilmed på dansk og det virker, med dog ikke gratis.

Der findes sikkert også andre programmer der kan det samme.

Mvh

Kim

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)