HomeDisk

Hej - kan du hjælpe?

Jeg har for en måned siden anskaffet med en HomeDisk. Jeg har fra dag et ikke været tilfreds.

Da jeg fik HomeDisken med posten, ville jeg straks tilslutte den med havde problemer.

Jeg kontaktede fejlservice på 80808047, som meddelte, at der kunne godt gå nogle dage fra man modtog HomeDisken, til det virkede. Jeg må indrømme, at jeg syntes det var noget underligt noget og ringede igen til Fejlservice og efter jeg havde udtrykt min utilfredshed, kunne jeg pludselig godt blive åbnet, så jeg kunne få min HomeBoks til at virke. Jeg syntes det er meger upraktisk, at man bliver advaret med certifikatfejl, når man åbner systemet.

Ret hurtig fant jeg ud af, at når jeg lagde filer ned på HomeBoksen, bliv filer rethurtig opdateret, når man se på den funktion der bliver benævnt Media Plauern, der med de 4 blå knapper, Musik, Billeder, Video og Dokumenter.

Til gengæld, det jeg kalder "stigfinderen", som er til højre for Media Playren når man går ind på hjemmesider, - den virker ikke efter hendsigten, efter min opfattelse.

For det første er denne "stigfinder" utroligt lang tid om at opdatere, her er der tale om under 2 GB i døgnet, så det kan tage noget tid, hvor 100 GB skal opdateres.

Jeg har prøvet i over en uge, kun at have en fil i hver kategori, og der afspeljes, med det samme i Media Playeren, men ikke i "stigfinderen"

Det er som om denne "stigfinder" levet sig eget liv og ikke er et spegl, afcder man har liggende på sin HomeDisk.

Det finder jeg meget uheldigt, da det er denne funktion jeg en meget interesset i, således, at jeg kan dele de filer med andre på Internettet, som jeg har på min HomeDisk.

Jeg har i flere omgange gendannet databasen uden jeg syntes det har hjulpet.

For 4 dage siden, har jeg fjernet at på HomeDisken, i denne "stigfinder" står der, at der ligger 41,4 GB

Der ligger filer i alle mapperne, herunder og skraldespanden.

Nu kommer så mit spørgsmål: Hvordan får jeg min "stigfinder" på nettet til at stemme overens med min HomeDisk?

Kan alt denne forviring, have noget at gøre med, at filerne bliver gemt i 45 dage efter der fysisk er slettet på Homedisken?  Hvis dette er tilfældet, så skulle alle de slettet filer så nu ligge i skraldesnanden.

Med håb om hjælp

Vh

Erik S

4 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Stephen1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Erik

Som det bl.a. fremgår af ældre tråde i dette forum, har TDC tilsyneladende valgt en løsning, hvor filer/data ikke bliver slettet i online backup'en på TDC's server (i hvert fald ikke filer, som er blevet ændret), selvom de bliver slettet på HomeDisken. Det vil sige, at selvom du sletter alt på HomeDisken, så vil de filer, der tidligere er lavet backup af, formentlig blive liggende i online backup'en - og man kan ikke selv slette dem! Nogle ender tilsyneladende i papirkurven, men jeg har stadig filer i min online backup papirkurv, som er fra august 2010!? Trist humørikon

Det betyder, at det desværre nok ikke er muligt for dig at få filerne i din online backup'en til at stemme med filerne på din HomeDisk, da de 41,4 GB fra din tidligere backup formentlig bliver liggende "for evigt".

Mvh Stephen

Hej Stefan

Tak for dit svar.

Det virker underligt, at filerne ligger der for tid og evighed.

Under alle omstændigheder, skulle de slettes efter 45 dage, som jeg har læst det.

Vh

Erik S

Udsskyld  Stephen

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Stephen1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Erik

Ja, jeg synes også det er underligt, og det kan da godt være, at TDC ændrer på dette på et tidspunkt, således at det er muligt at synkronisere HomeDisk og online backup.

Umiddelbart gætter jeg på, at det bl.a. er fordi TDC kan risikere og løbe ind i nogle ansvarsmæssige problemer, hvis HomeDisken markedsføre som et "sikkerhedsprodukt", og kunderne kunne komme til at slette hele deres online backup ved en fejltagelse - endda måske uden at opdage det.

Jeg undrer mig også over, hvordan det lige fungerer med de nævnte 45 dage for slettede filer, men måske gælder det kun de filer, der ligger på selve HomeDisken?

Jeg har aldrig helt fundet ud af, hvordan det fungerer med de slettede filer, men jeg har accepteret, at det er, som det er, så når bare jeg har en backup af alle aktuelle filer, så er jeg glad Meget glad humørikon Så må jeg se, hvordan jeg får gendannet indholdet på min HomeDisk, hvis det skulle blive aktuelt en dag. Blinkende humørikon

Mvh Stephen

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P