Svar

Homedisk

• Deltager
  • 4 kommentarer
Operativ system WIN 7:

Hvordan åbner jeg under COMPUTER-NETVÆRK min HOMEDISK. Den vil ikke acceptere kodeord til netværket.

Det går fint at åbne via browser med min bruger og kodeord??

icon

Bedste svar af Jinan 26 oktober 2011, 14:45

Tak det - det ser ud til at virke under netværksplaceringer ligger nu min printer og homedisk(\homedisk) (Y): ,men over i venstre side under Netværk ligger:

* Min PC

*HOMEDISK

*Min printer

* Min bærbare

Spørgmål:

*Kan jeg slette den her HOMEDISK??

*Og på mit Z drev lå den her: 192.168.1.10 (memory card) - hvad er det??

*Nu da jeg har fået oprette det drev kan jeg så regne med en automatisk updatering eller er der mere jeg skal fortage??

Se original

8 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Ulf har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Jinan,

Det lyder som om din PC ikke har fået tilknyttet HomeDisken som netværksdrev korrekt - prøv at se, om ikke du kan sætte det manuelt op: http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=25677#syv

Hilsen Ulf

Nej det er ikke tilfældet for jeg har under Netværk en HOMEDISK med undermappe der hedder HomeDisk.

Når jeg klikker beder den om et brugernavn og adgangskode. Har forsøgt med min netværkskode -det hjælper ikke.

Af drev har jeg udover cog D drev nu et nyt Q drev hvor der ikke er anvendt plads. Når jeg klikker på den siger den q er ikke tilgængelig.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Stephen1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Jinan

Jeg tror, at Ulf har ret. Din HomeDisk er ikke tisluttet korrekt som netværkdrev.

Hvis HomeDisken er tilsluttet korrekt som netværksdrev, skal HomeDisken være tildelt et drevbogstav (normalt Z), og når du klikker på dette, har du adgang til HomeDisken uden at skulle indtaste brugernavn og adgangskode.

Når HomeDisken kun findes under Netværk, er den ikke tilsluttet som netværksdrev. Du skulle dog alligevel kunne få adgang til den med det brugernavn og password, som du finder frem til, hvis du følger denne vejledning: http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=25677

Mvh

Stephen

Tak det - det ser ud til at virke under netværksplaceringer ligger nu min printer og homedisk(\homedisk) (Y): ,men over i venstre side under Netværk ligger:

* Min PC

*HOMEDISK

*Min printer

* Min bærbare

Spørgmål:

*Kan jeg slette den her HOMEDISK??

*Og på mit Z drev lå den her: 192.168.1.10 (memory card) - hvad er det??

*Nu da jeg har fået oprette det drev kan jeg så regne med en automatisk updatering eller er der mere jeg skal fortage??

Hej 

Nu har jeg prøvetr alt se mine tidligere indlæg- det bliver ikke opdateret - er der nogen der kam få dette system til at virke.

Har prøvet HOTLINE hvor jeg får samme svar.

Overvejer at afbestile HOMEDISK idet jeg nu har prøåvet alt unden at der sker en automask opdatering.

Er der ikke en der kan hjælpe???

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Stephen1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Jinan

Det lyder som om du forventer, at datafilerne på din computer automatisk kopieres til HomeDisken, men det er ikke en del af konceptet, så det sker ikke. Alle data/filer, som du ønsker at gemme på HomeDisken (og dermed også i backup'en på TDC's server), skal du selv lægge på HomeDisken.

Du kan vælge at have alle dine datafiler liggende på HomeDisken i stedet for på din computer, eller du kan selv sørge for at synkronisere datafilerne mellem din computer og HomeDisken.

Der findes gratis programmer, som kan anvendes til at synkronisere filer/mapper på computeren med filer/mapper på HomeDisken (fx programmet SyncToy), men det kan ikke umiddelbart sættes til at køre automatisk, så det kræver også, at du selv løbende husker at synkronisere data.

Mvh

Stephen

Hej Jinan

Programmet Allway Sync er på dansk og kan sættes til at synkronisere automatisk. Det var med bladet Komputer for alle nr. 7, 2012 i april/maj. Der er en udførlig vejledning om installation og opsætning i bladet.

Mvh

Gunhild

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints KsNa har modtaget fra andre medlemmer.

Jeg har brugt AllwaySync i flere år, det virker fremragende.

Mvh

Kim

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)