Homedisk

Jeg har for nyligt investeret i en TDC Homedisk, som er installeret og fungerer efter hensigten - Men desværre kun derhjemme på en stationær PC.

Når jeg er ude af huset og vil bruge disken på min bærbare fungerer det ikke længere og jeg kan kun få adgang via TDCs hjemmeside, hvilket er yderst besværligt pga. download/upload metoden.

Jeg har behov for at jeg kan åbne og redigere filer som når jeg sidder derhjemme - Hvad skal jeg gøre?

Derudover laver systemet ikke den lovede backup af mine filer - Jeg har haft disken i 14 dagen og backuppen er kun nået til 1% og bliver ikke højere.... Der er forbrugt 28GB af disken, så det er ikke fordi mængden er stor.

3 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Stephen1 har modtaget fra andre medlemmer.

Når din computer ikke længere er koblet til det netvæk, som HomeDisken er tilsluttet, kan du kun få forbindelse til HomeDisken via TDC's hjemmeside.

Jeg har også oplevet et par gange, at min HomeDisk backup gik i stå efter backup af nogle få procent. I det ene tilfælde skyldtes det, at der lå nogle eml-filer på HomeDisken, og dem kunne backupsystemt desværre ikke håndtere. Det kunne jeg se ud fra en fejlmeddelelse i loggen på HomeDisken (under avancerede indstillinger). Efter at eml-filerne blev fjernet fra HomeDisken kørte backup'en igen.

Jeg har også oplevet, at min backup er gået i stå efter en afbrydelse af bredbåndsforbindelsen til centralen. Efter genstart af HomeDisken kørte backup'en igen.

Hvis du ikke umiddelbart kan få backup'en igang igen, synes jeg, at du skal ringe til Kundeservice.

Mvh

Stephen

Hej Stephen

Tak for din feedback.

Ved du om man på en smart måde, altså uden Windows rejsetaske, kan tage sine filer med på den bærbare således at der automatisk foretages en synkronisering, når den igen kobles til netværket?

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Stephen1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Vildmand

Det har jeg aldrig hørt om - men ville også være interesseret, hvis der findes en sådan smart løsning! Glad humørikon

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)