Homedisk

Hvordan får man homedisken, selv til at tag back-up computerens drev - når der kommer noget nyt ind på drevet.

14 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Stephen1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Barnieboy

Hvad med at lægge alle dine data på HomeDisken i stedet for på computerens drev? Så vil der automatisk blive lavet backup af alle dine data, uden at du behøver at spekulere mere over det. Glad humørikon

HomeDisken kan ikke automatisk tage back-up af computerens drev, da idéen med HomeDisken er, at data lagres direkte på HomeDisken. Men du kan købe noget software, som du installerer på din computer, og denne software kan så sættes op til at lave automatisk backup til HomeDisken.

Mvh Stephen

Hej Stephen

Tak for din mail  - Ja, det er jo ganske rigtig du skriver at jeg bare kan lægge det ind på home-disken.

Dette er jog også irriterende at skal gøre hver eneste gang, der sker noget.

Du skriver at jeg kan købe noget software, der kan gøre det jeg ønsker. Ved du hvad det er for noget software og hvor det kan købes.

Hilsen

Barnieboy

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Stephen1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Barnieboy

Da jeg ikke har nogen erfaringer med backup-programmer, har jeg desværre ingen konkrete forslag til, hvilken software, der kunne være velegnet.

Du nævner, at det er irriterende at skulle lægge data på HomeDisken hver eneste gang, der sker noget. Men hvis dine filer altid ligger på HomeDisken, og du åbner og gemmer/lukker filerne, mens de ligger på HomeDisken, så skal du vel ikke gøre mere, end det du allerede gør i dag, hvor filerne ligger på computerens drev? Blinkende humørikon

Mvh Stephen

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints thomasr har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

Jeg brugte i starten den strategi, som du beskriver Stephen - at bruge HomeDisk som primær drev. Men det medfører, at windows opretter en masse temporære filer, som så backes up og slettes igen, når du lukker dokumentet. Jeg har derfor skiftet strategi: Nu bruger jeg PC'ens egen disk som det primære arbejdslager - og anvender Sync Toy, der er et gratis Microsoft værktøj, til at holde min PC synkron med min HomeDisk. Sync Toy arbejder med "mappe-par" der kan holdes synkroniseret. Man kan enten bruge Windows' egen skeduleringsværktøj til at køre automatiske synkroniseringer eller som jeg - dagligt, inden jeg lukker PC'en laver jeg en manuel synkronisering vha. SyncToy.

mvh

Thomas - IKKE længere TDC ansat, trods min avatar.

Omdømme 3

Hej Thomas

Tak for inputtet.

Sync Toy lyder som et godt forslag, som jeg da vil undersøge nærmere.

- og Barnieboy, det kan være, at Sync Toy er løsningen på dit problem? Glad humørikon

Mvh Stephen

Hej med Jer

Det lyder godt og tak skal i have - det må undersøges nærmere. Jeg skal nok melde tilbage om  det virker.

Barnieboy

Hej Thomas R

Det er et godt råd du har givet  - Jeg har prøvet at være inde på Microsofts hjemmeside og fundet det du nævner med Synchtoy, med der er bare mange af det. Kan du ikke nævne hvilke af jen skal brug hvor jeg skal installere den. Jeg har lige et ekstra spørgsmål på om det er en instilling der og hvornår den så tager back-up fra mit drev til home-disken.

Hej med Jer her på TDC-Forum

Jeg lovede at skrive tilbage, men har nogle problemer med det. Jeg har været inde  på Microsoft hjemmeside for at hente sync Toy 2.1. x64 og installeret den, herefter har jeg valgt left folder D: og right folder: hvor der kopieres. Men når den er færdig med at kopiere skriver den: failed to execute folder pair Homedisk. Could not locate folder Z:. (fejlede og kunne ikke foretage kopieringen fra homedisk - og

heller ikke lokalisere folder Z:.    Mit spørgsmål til jer, er det den rigtige eller forkerte fil, hvad skal jeg gøre.

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints thomasr har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

1) er du sikker på at du har z-drevet tilgængeligt - altså at det ikke er forsvundet efter en genstart?

2) Hvis 1) er OK - prøver du at kopiere til "roden af Z", for det kan man ikke. Dit drevpar bør f.eks. være d:dokumenter til z:dokumenter.

Jeg har separate drevpar for musik, dokumenter, billeder og videoer. Der er mulighed for at vælge "execute all folder pairs".

Hjælper dette dig videre?

mvh Thomas

Omdømme 3

Hej Barnieboy

Jeg har nu installeret SyncToy "X64" og fået det til at virke.

Først kopierede jeg filerne på HomeDisken over i de respektive mapper på computeren (C:UsersxxxDocuments, C:UsersxxxMusic, C:UsersxxxPictures og C:UsersxxxVideos).

Derefter oprettede jeg fire mappepar, hvor jeg ved hjælp af funktionen "Gennemse" satte "Z:Dokumenter", "Z:Billeder" osv. som "Left Folder" og "C:UsersxxxDocuments", "C:UsersxxxMusic" osv. som "Right Folder".

Da jeg aktiverede synkroniseringen tog det forholdvis lang tid for SyncToy at gennemløbe/checke alle filerne, men processen forløb uden fejl, og jeg formoder, at det fremover vil gå hurtigere.

Når du får en fejlmelding på "Z:" kunne det tyde på, at der enten ikke er forbindelse til HomeDisken (fx at HomeDisken ikke er oprettet som Z-drev på din computer), eller at du har få anført en mappe, som ikke findes på Z-drevet.

Jeg håber, at du får det til at virke.

Mvh Stephen

Tilføjelse: Som Thomas skriver i sit seneste indlæg, så skyldes den fejlmeddelele, du får formentlig, at du har forsøgt at synkronisere "Z:" uden at anføre en undermappe.

jeg bruger gratis udgaven af "syncback" til backup mellem PC'er og homedisk. Det virker fint

mvh Mads

Hej Stephen

Det er nu et stykke tid siden, jeg har være her inde på forum, der er et godt sted til problemer. Jeg har nu arbejdet med min homedisk ang. syncronisering af pc-drev og homedisk, men jeg har det problem at jeg får den meddelelse: Failed to execute folder pair homedisk - could not locate folder Z:. Hvad kan jeg eller skal gøre ved det hvor jeg har installeret Synch Toy 2.1 X64. Herefter valgt D: i left og Z: i right. Ved start af run kommer meddelelsen, som jeg har skrevet.

Omdømme 1

Hej,

Hmm. To muligheder, tror jeg.

1) Check i din stifinder, at du rent faktisk har adgang til Z: - den har det med at "falde af" hos nogle brugere. Hvis det er fejlen, så brug vejledningen til at genoprette adgang til Z:

2) Hvis 1) er OK, så er det formentlig fordi du ikke kan bruge Z: (altså rod-mappen på HomeDisk) til at synkronisere til. Som jeg skriver ovenfor, så skal du danne separate folder par med hver af mapperne: dokumenter, musik, video og billeder.

God fornøjelse

/Thomas

Hej Thomas R

Tak for dit svar. Jeg har nu sidde og arbejdet lidt på det uden at få det til at virke. Ja, nu spør jeg dig om det er muligt at lave et telefonopkald, for at få en snak om det, jeg ikke forstår.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)