Homedisk

Hej

Har lige anskaffet mig en Homedisk og ville gerne at min PC sikkerhedskopering kunne komme på den, således at jeg slipper for at sidde og brænde den ud hele tiden.

Kan det lade sig gøre?

Kan det gøres trådløst eller skal den kobles til pc via netværkskabel?

Kan den evt kobles sammen med pc via et USB-kabel?

2 Kommentarer

Og hvordan indstiller man den til ikke hele tiden at lave en backup af indholdet. Men evt. 

indstille den til at lave backup fra eks: 23.00 - 06:00

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints thomasr har modtaget fra andre medlemmer.

Hej carlofrhavn,

Tillykke med din HomeDisk!

Efter jeg fik min har jeg indrettet mig lidt anderledes end tidligere: Nu ligger alle "originalfiler" på HomeDisken i stedet for på PC'en derhjemme. Under folderen "dokumenter" har jeg oprettet en mappe til hvert familiemedlem - og alle mine dokumenter ligger pænt organiseret under "thomas". HomeDisken sørger derefter for at mine dokumenter altid er synkroniseret til "skyen" - altså ligger i en online backup.

Der findes også en række både betalbare og gratis prorgammer "derude", som kan lave backup fra din PC til f.eks. HomeDisk. Jeg bruger af og til selv en gratis version af ViceVersa, der er et program, som kan synkronisere foldere på forskellige disk-drev. Men der er som sagt mange muligheder - måske andre brugere på forum har andre gode idéer?

Mht. tidsstyring, så forstår jeg ikke helt hvad du gerne vil. HomeDisk tager løbende backup af alt indhold. Og så længe at der stadig er noget, som mangler at blive taget backup af, så kører den løs. Så snart din backup har nået 100%, så sender den kun dine filer videre til backuppen, når der sker ændringer/tilføjelser.

mvh

Thomas - HomeDisk ansvarlig

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)