Homedisk

Jeg har et enkelt problem med min Homedisk, ellere måske snarere min trådløse forbindelse. For hver gang jeg vil kopiere filer større end 30 - 50 MB til Homedisken, taber min PC den trådløse forbindelse. Så derfor er jeg nødsaget til at kopiere filerne af flere omgange, og det ta'r jo noget længere tid. Kan nogen sige mig, hvad problemet kan være ?

Hilsen Janch

17 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints FN1_01 har modtaget fra andre medlemmer.

Det kan der være forskellige årsager til. Den mest nærliggende er nok denne:

Hvis du har en 20/2 forbindelse der har svært ved at opnå den angivne hastighed, - og det er der mange der har, så vil du opleve hyppigere udfald af forbindelsen når den "presses".

Det kan være så grelt at en del af de der har en 20/2 forbindelse ville være bedre tjent med en 10/1 forbindelse, idet det meget vel kan reducere antallet af udfald betydeligt, - eventuelt til slet ingen.

Hvis du har mulighed for det, så foretag dine up- og downloads til din Homedisk med kabel. Det gir' en mere stabil forbindelse uden udfald.

Mvh FN ;-)

Jo, jeg har netop en 20/2 forbindelse, så jeg vil fremover forsøge med mit 15m Trist humørikon lange kabel. Tak for svaret.

Hilsen Janch

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints FN1_01 har modtaget fra andre medlemmer.

Det har jeg også, - eller rettere sagt, det burde jeg ha' men TDC har helt opgivet at give mig 2Mbit i upload, så jeg har en 20/1 forbindelse, og i download ligger den på 13-14Mbit. Det betyder at forbindelsen lejlighedsvis er presset til det yderste, og det er een af årsagerne til at der kan forekomme hyppigere udfald.

Jeg har også selv et kabel. Det er nyttigt at ha' i visse situationer.

Mvh FN ;-)

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints droid har modtaget fra andre medlemmer.

Hej

"Sidder" homedisken ikke på ens Lan, så man er uafhængig af ens internethastighed, når man er hjemme?

Mvh

Omdømme 3

Homedisken er forbundet til Homeboxen (bredbåndsmodemmet) med kabel. Der hvor den trådløse hastighed (forbindelse) kommer ind i billedet er computerens forbindelse til Homedisken.

Du kan se opsætningen på denne PDF-manual.

http://download.tdc.dk/pub/tdc/privat/kundeservice/internet/homedisk/10767_install_vejl_homedisk.pdf

Mvh FN ;-)

Omdømme 2

Ok.

Jeg vil mene at dit første svar ikke er korrekt, når du taler om hastigheden på internetforbindelsen.

Selvom du forbinder til din homebox via det trådløse og derfra via kabel til homedisken er det stadig på lan. Det der begrænser er hastigheden på det trådløse netværk og dette er ikke påvirket af hastigheden på dit internet.

Mvh

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints jytfin har modtaget fra andre medlemmer.

Man skal huske på at hvis man forbinder noget via wifi så mister man lidt hastighed, hvor imod køre man lan så har man mere båndbrede da man har den direkte linie til modemet frem for at signalet skal igennem en mur eller andet.

Hvis man har en tvbox fra TDC så tager den typisk 2 - 5 MB af forbindelsen dvs har man en 20/1 så snuppeer tvkassen de 5 Mb til det data den skal bruge. og resten fordeles så mellem de ting der bliver koblet til som f.eks Homedisken.

Håber mit svar kan bruges

Omdømme 3

> droid

Et svar vil altid forekomme at være ukorrekt hvis man ikke fatter svaret.

Jeg taler overhovedet ikke om hvad der eventuelt begrænser hastigheden. Jeg taler om at en trådløs forbindelse generelt har en hyppigere tendens til udfald end en kabelforbindelse.

Hvis man derfor forbinder sin computer til Homeboxen med kabel, og Homedisken også er forbundet til Homeboxen med kabel, så bruger man overhovedet ikke den trådløse forbindelse, og har dermed fuldstændigt elimineret at udfald på denne har nogen som helst indflydelse på forbindelsen.

Mvh FN ;-)

Omdømme 2

jytfin skrev:
Man skal huske på at hvis man forbinder noget via wifi så mister man lidt hastighed, hvor imod køre man lan så har man mere båndbrede da man har den direkte linie til modemet frem for at signalet skal igennem en mur eller andet.

Hvis man har en tvbox fra TDC så tager den typisk 2 - 5 MB af forbindelsen dvs har man en 20/1 så snuppeer tvkassen de 5 Mb til det data den skal bruge. og resten fordeles så mellem de ting der bliver koblet til som f.eks Homedisken.

Håber mit svar kan bruges

Ja, du har egentlig ret, men da homedisk er placeret på lan har antal tændte tv osv ikke noget at gøre med hastigheden på homedisk at gøre så længe man er på lan.

Ellers har du ret i at trådløst lan er langsommere end kablet lan - begge er lan!

Men hold nu fast i at hastigheden til homedisken altså intet har med internethastigheden og tændte tv at gøre, så længe man er hjemme og på sit eget lan og husk lige at trådløst også er lan.

Mvh

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints jytfin har modtaget fra andre medlemmer.

@droid

Lan = kabel det er vi enige om.

Wifi = Wlan trådløs det er vi også enige om.

det er så sandt som det er sagt, hastigheden forbliver den samme hvis der er et lan-kabel i mellem disken og boxen.

Omdømme 2

At du skriver: 

Et svar vil altid forekomme at være ukorrekt hvis man ikke fatter svaret.

jaja, bliv du bare sur fordi du bliver irettesat.

At du skriver:

Hvis du har en 20/2 forbindelse der har svært ved at opnå den angivne hastighed, - og det er der mange der har, så vil du opleve hyppigere udfald af forbindelsen når den "presses".

Det kan være så grelt at en del af de der har en 20/2 forbindelse ville være bedre tjent med en 10/1 forbindelse, idet det meget vel kan reducere antallet af udfald betydeligt, - eventuelt til slet ingen.

Er en underlig måde at skrive, at en trådløs forbindelse er mere ustabil end en kablet - HALLO du skriver om DSL-teknologi og om at linjerne sommetider er presset så der kommer udtald.

Bliv du bare sur.

Mvh

Omdømme 3

Irettesat??? Mon dog.

Det er en uomtvistelig kendsgerning at der på en trådløs forbindelse, af mange årsager, vil være hyppigere udfald end på en kabelforbindelse.

Det er alt hvad jeg skriver. At du så synes det er "en underlig måde at skrive det på", er jeg for så vidt ret ligeglad med.

I øvrigt forekommer det mig at det er dig der er den sure her.

Din thumbs up fra jytfin skyldes udelukkende at han ikke har haft mulighed for at give mig en thumb down, - og årsagen til dette er jeg ganske bekendt med, - og det er jytfin for den sags skyld også, så måske han lige skulle fare med lempe. Meget glad humørikon

Og så har jeg i øvrigt allerede svaret spørger med det som jeg synes det var relevant at bidrage med, så I kan roligt fortsætte jeres exhibisionistiske show med at demonstrere at hvor kloge i er på LAN og Wlan.

Det må især for jytfin være ganske forfriskende anderledes at deltage i en tråd der ikke omhandler småsjofle platheder, hvor han jo ellers almindeligvis ynder at deltage særdeles aktivt.

Som de siger i den Danske Bank: "Gør det du er bedst til" Meget glad humørikon

Mvh FN ;-)

Omdømme 2

Det er helt fint du.

Jeg griner stadig over din kommentar med:

Mvh

Jeg takker alle for de lærerige svar og vil, som tidligere skrevet, benytte mig af kabel, når der skal kopieres store filer. Ha' alle en go weekend og en god Påske. Glad humørikon

MVH Janch

Omdømme 3

> droid.

Det er kun godt at vi kan underholde hinanden.

Jeg er stadig ved at flække af grin over den tråd hvor du harmdirrende klager til TDC over at TV1000 Drama ikke har virket i længere tid, - og hvor det så viser sig, at det skyldes at du udelukkende kigger på kanalen på nogle tidspunkter hvor de ikke sender. Meget glad humørikon Meget glad humørikon Meget glad humørikon

/t5/Tv/Golfkanalen/m-p/37343

Mon ikke bare du skulle nøjes med at feje for egen dør?

Mvh FN

Omdømme 2

Jeg var i det mindste så voksen at indrømme min fejl, det kunne du lære noget af, når du fyrer dine standardsvar af.

Kan du ikke forklare os hvordan dine 3 første afsnit i dit første svar kan bruges som svar til det stillede spørgsmål? Indtil videre har du forbigået det i tavshed fordi du godt ved, at du fyrede noget totalt intetsigende fis af.

Iøvrigt må du have et enormt kedeligt liv når du sidder og gennemlæser min profil for at finde ting du kan hænge mig op på.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Patrick11 har modtaget fra andre medlemmer.

Jeg lukker lige denne tråd, da jeg syntes spørger har fået svar - og har givet udtryk for at der er givet svar vedkommende kan bruge  Glad humørikon

Hilsen

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P