Svar

Homebox virker men ingen loginside

Hej.

Jeg hjælper en bekendt med at sætte hans nyindkøbte NAS op så han kan tilgå den udefra. Men her støder jeg på et problem med Homeboxen. Jeg kan simpelthen ikke komme på loginsiden på 192.168.1.1. En ENKELT gang fik jeg hul igennem til loginsiden men 30 sekunder senere var der intet svar igen. Dette var med direkte netkabel i Homeboxen og til en bærbar uden noget andet udstyr tilsluttet.

Har prøvet forskellige browsere, men intet svar fra adressen. Jeg kan pinge den, gå på nettet og ser endda Sagem boxen på den adresse når jeg laver en IP scanning af netværkets enheder.

Han ringede så til TDC og bad om en ny Homebox og den er installeret men det har ikke løst problemet. Stadig samme problemstilling.

Vi har frakoblet trådløst accesspunkt og andre PC'ere for at se om der evt. skulle være en IP-adressekonflikt et sted men har ikke observeret nogle problemer med det.

Er der nogle der har en idé til hvad der kan være galt?

icon

Bedste svar af KsNa 25 oktober 2012, 18:35

Hvis det er en erhvervsforbindelse, så har du ikke adgang til homeboksen.

Mvh

Kim

Se original

3 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints KsNa har modtaget fra andre medlemmer.

Hvis det er en erhvervsforbindelse, så har du ikke adgang til homeboksen.

Mvh

Kim

Hejsa.

Det ved jeg men var på loginsiden kortvarigt som beskrevet og jeg mener det er en privatforbindelse. Det er jeg ved at checke op på.

Hmm.. Ser ud til jeg muligvis har spildt jeres tid her. Det var tidligere en TDC Bredbånd Professionel forbindelse men blev senere opgraderet. Så det ser ud til det stadig er en erhvervsforbindelse (betalt af hans arbejdsplads). Det vil han ringe ind og finde ud af i morgen.

Beklager det unødvendige indlæg! :-)

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P