Svar

HomeBox + Synology ds212

Hej,

Har lige modtaget (og installeret) TDC Homebox og bruger nu denne i stedet for min TimeCapsule (jeg vil egentligt gerne nøjes med Homebox'en).

Virker fint - inkl. WiFi - men når jeg kobler min Synology DS212 til Homebox'en, kan jeg ikke få forbindelse til NAS'en. Jeg gætter på at jeg er nødt til at gøre noget port-noget?

Dette betyder også at jeg ikke kan (netværks)printe via min Canon MP550 som er koblet på NAS'en (da jeg jo ikke kan komme i kontakt med NAS'en).

Kan en hjælpfuld sjæl give mig de forløsende ord - gerne med en trin-for-trin vejledning til, hvordan jeg kobler NAS'en korrekt til Homebox'en (med de nødvendige indstillinger der må være nødvendige).

Tak :-)

icon

Bedste svar af CMP112 9 marts 2012, 09:48

Jeg er ikke helt klar over hvordan man lukker en tråd, så hvis nogen skulle se denne, så betragt venligst tråden som "løst".

Se original

7 Kommentarer

Jeg er ikke helt klar over hvordan man lukker en tråd, så hvis nogen skulle se denne, så betragt venligst tråden som "løst".

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints droid har modtaget fra andre medlemmer.

CMP112 skrev:

Hvis du på egen hånd har løst dit problem, er du så ikke rar at beskrive løsningen således at andre med samme problem kan få hjælp i denne tråd?

Hilsen

Jow - selvfølgelig (selvom det faktisk er lidt pinligt :-/ ).

Ifm. skiftet fra min gamle boks (timecapsule) til TDC's homebox, havde jeg i første omgang blot taget kablerne ud (altså ikke ryddet op). 

Desværre havde jeg i den forbindelse, sat det forkerte kabel fra DS212'ere til Homebox'en Meget glad humørikon

Efter at have fundet det rigtige kabel og satte det i homeboxen, fungerer alt som det skal (indtil videre).

Opsætningen er:

- TDC Homebox (sagem router)

- WiFi slået til (uden nogle ændringer, andet end den "bedste" kanal)

- WiFi forbindelse til 2 mac's, 1 laptop, 1 PS3 + 1 Xbox360

- Fastkablet forbindelse til 2 stationære PC'er

- Synology DS212 kablet til Homebox'en

- Canon MP550 printer i enden på DS212 (USB) til deling via netværket

Alt fungerer (fingers crossed) upåklageligt og uden Port-forwarding eller noget.

Det eneste der stikker hovedet frem og muligvis kræver lidt armlægning er, at jeg i går aftes oplevede den ene Mac (Air) tabte forbindelsen. Men det skal nok lige have lov at vise sig lidt mere, inden jeg begynder at gøre det til et problem.

Så: Alt fungerer, og havde jeg bare tændt lyset da jeg forbandt boksene, havde jeg ikke engang været nødt til at skrive :-)

Gode hilsener

Omdømme 2

Tak for din forklaring Glad humørikon

Må jeg spørge hvordan du konfigurerede EZ internet. Kan ikke finde router

Omdømme 2

Det havde jeg ikke brug for/det har man ikke brug for.

Hvis du ikke skal tilgå din Syno udefra behøver du ikke at gøre andet end jeg skrev i ovenstående.

Skal du tilgå din Syno udefra skal du blot lave en simpel portforward.

Husk også at du SKAL bruge internt IP på tjenesterne når du sidder inde på dit eget net. TDC-boksen vil ikke (hos mig) tillade at jeg skriver ekstern IP + port til f.eks. at tilgå min interne FTP, der skal jeg bruge internt IP. Når jeg er ude kan jeg bruge ekstern IP eller DynDNS til de interne tjenester.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)