Homebox og NAS

Udover TDC homedisk har jeg en NAS disk fra Netgear, som har virket upåklageligt med min tidligere router (D-link). Jeg har i min TDC homebox ændret DHCP opsætningen for IP adressen til min NAS efter LAN anbefalingen - dvs. i DHCP forbindelser er lease type sat til statisk. Nu kan jeg så konstatere, at den efter et par dage alligevel siger status udløbet og dermed er min NAS disk ikke tilgængelig på mit trådløse netværk. Hvordan undgår jeg dette?

Mvh Bjarne

7 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints giweo har modtaget fra andre medlemmer.

I ReadyNAS Frontview (Admin programmet til NASen) - kan du under menupunktet "netword" => "interfaces" => "IPv4 Address"  -  give din NAS en fast IP på dit lokalnetværk, så den ikke "smutter" fra dig ...

Tak for dit råd, men er det reelt ikke det samme jeg gør ved at følge TDC's anbefaling og sætte det dynamiske ud af kraft ved at vælge statisk lease - så skulle den vel ikke kunne tabe sin IP adresse?

Jeg har nu flyttet både NAS og printer til IP adresser uden for DHCP området og indtil videre virker det.

Mvh Bjarne

Det er åbenbart ikke en løsning, min Netgear NAS er forsvundet fra mit net, selvom den er flytet til IP adressen 192.168.1.101 - uden fro DHCP området. Hvad skyldes dette?

Efter at min PC har været i dvale forsvandt også printeren, men efter genstart blev den oprettet igen. NAS er forsat ikke tilgængelig.....

Mvh Bjarne

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints giweo har modtaget fra andre medlemmer.

Du kan sagtens have den inden for DHCP området

Det ændrer vel ikke på problemet, at min NAS forsvinder fra nettet uanset den er koblet via DHCP eller med stationær IP adresse. Mvh Bjarne

Hej

Er der nogen der kan hjælpe eller har erfaring md at koble en Netgear NASduo til Homeboxen. Jeg har koblet via kabel på samm vis som TDC homedisk, men uanset opsætning med dynamisk eller statisk IP forsvinder den fra det trådløse net efter noget tid. Virker som om at der efter et stykke tid med inaktivitet lukkes for forbindelsen. Ved dynamisk opkobling udløb forbindelsen uanset den var sat til statisk lease og dermed fulgte TDC anbefalingen omkring NAS servere.

Nogen der har erfaring / gode råd om dette ???

Mvh Bjarne

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P