Svar

Homebox og hovedtelefoner

• 0 kommentarer
Hej. Håber nogen kan hjælpe mig.

Jeg har et sæt trådløse Sennheiser hovedtelefoner jeg bruger så konen kan slippe for larmen fra diverse film og serier.

Disse hovedtelfoner virker fint når jeg ser MPEG4 fra selve TV'et men ikke når jeg ser homebox på HDMI indgangen. Hvordan dælen hænger det sammen? Er der et sted jeg aktivt skal sætte at lyden skal sendes til hovedtelefonudgangen?

mvh Erik

icon

Bedste svar af erve 31 januar 2012, 20:33

Hej og tak for diskussionen. Jeg har løsningen. Det var virkelig et molboproblem. Jeg mutede jo boksen når jeg skulle høre hovedtelefoner, og selvfølgelig kan TV'et ikke se det på HDMI'en.

Boksen er jo nødt til at mute hele lydkanalen i HDMIet - stupid me.

Se original

4 Kommentarer

Jeg har også et trådløst Sennheiser hovedsæt. Det er koblet på AV udgangen på tv'et. HomeTrio er koblet på tv'et via HDMI. Det virker fint. På den måde har jeg mulighed for at bruge hovedsættet til både HomeTrio, Xbox, Surround/DVD-afspiller, Wii osv. Og der skal ikke laves indstillinger i nogen af komponenterne. Jeg skal skrue ned/mute lyden på tv'et og kan så selv justere lyden direkte på hovedsættet. Der er dog en indstilling på HomeTrio, hvor du kan sætte enten stereo eller surround lyd, måske det er her dit problem ligger. Jeg har valgt stereo på min HomeTrio.

Tak for svaret. Desværre ikke noget resultat endnu. Det enste alternative stik jeg synes jeg har er et optisk stik der hedder audio out.

Det går lidt over min forstand at det at man skifter input til HDMI påvirker hovedtelefonudgangen.

Lyden står på stereo som hos dig.

Jeg ved ikke om det vil virke hos dig, men hvis du har en ledig scart udgang i dit tv, så kan du prøve med en scart til audio adapter. Kan købes for næsten ingen penge her:

http://www.av-cables.dk/billede_kabler/scart_kabel/scart_adapter/scart_adapter_122_da.html

Hej og tak for diskussionen. Jeg har løsningen. Det var virkelig et molboproblem. Jeg mutede jo boksen når jeg skulle høre hovedtelefoner, og selvfølgelig kan TV'et ikke se det på HDMI'en.

Boksen er jo nødt til at mute hele lydkanalen i HDMIet - stupid me.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)