Homebox og Asus eee PC som ikke vil gå trådløst

Jeg har netop fået Home Trio - mim HP laptop kan sagtens gå på det trådløse netværk, men siden jeg skiftede fra TDC bredbånd til Home Trio, så vil mine 2 Asus eee PC ikke gå på det trådløse - de kan godt se det trådløse netværk, men når jeg forsøger at forbinde med korrekt kode, så får jeg bare at vide, at der er netværksproblem - jeg har sat dem op som min HP med WPA2 og TKIP kryptering - hvad pokker kan være galt?

Har læst på nettet, at der vist er et specifikt problem for Asus eee PC, men kan ikke finde løsningen.

Nogen som kan hjælpe?

7 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +1
Nu er det nogen år siden jeg så det problem - men det var på eee'ere der havde en gammel version af Ubuntu. Hvad kører dine eee'ere med?

Vh

Peter

Det giver mening, jeg har læst "noget" om ubuntu - hvor kan jeg se det og hvad gør jeg, såfremt det er en gammel version - forhåbentlig en nem installation, da jeg ikke er en haj til "kode" - jeg har adgang til nettet via lan.

De kører med window7, så dybest set, så skal jeg vel ikke bruge ubuntu?

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +1
Hvis det er win7 er det selvfølgelig ikke Ubuntu der er problemet :-)

Ubuntu var den Linux de oprindelig blev født med.

Umiddelbart har jeg desv. ikke noget bud så - det burde virke....

Vh

Peter

Du skal ikke bruge Ubuntu :-)

Hvilken netværksstandard b/g/n understøtter dine Asus'er og hvilken standard er sat i homeboxen ?

Hvordan checker jeg netværksstandarden på Asus?

Sidder ikke lige ved en bærbar men under netværk eller egenskaber for netværk

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P