Homebox nu med flere bugs...

Blot til oritering - hvis man ønsker at sætte sin egen router efter homeboxen fordi den er håbløs på mange punkter (læs: vlan, portforwarding, sikkerhed osv..) skal man ikke tro man kan være fiks og ændre ip'en på homeboksen, hvis man tidligere har brugt samme subnet som homeboxen er født med...

Under advanced settings -> Dhcp configuration kan man faktisk give homeboksen en ny lan ip. Det har bare lige den dejlige svaghed at så virker det ikke at sætte DMZ'en.

f.eks. Den nye LAN addresse sættes til 10.0.0.1 så laver man en statisk dhcp til sin router 10.0.0.5 -> portforwarder det man gerne vil have vidre og sidst sætter man dmz'en til 10.0.0.5 hvor efter man får så herligt at vide at det er sandelig ikke en valid LAN ip adresse i LAN segmentet - DOH!

Det viker dog hvis man ikke skifter LAN ip addresse på homeboxen - det skal TDC da have ;-) Så skal man jo bare lige rette i en pæn bunke conf filer på serveren når der nu skal skiftes subnet bag ens egne NAT router.

Jeg håber med tiden at TDC får rette lidt op på den dårlige software - eller giver muligehed for at homeboxen kan brændes på bålet til skt. hans af de brugere der kunne have lyst til det specielt på TDC fibernet.

Det ville nu være dejligt hvis de ville oplyse lidt om homeboxens forbindelse type - det de så forkert kalder FTTH. Så man kunne sætte sin egne router på - det er jo ikke svært at lave sine QoS tags så tv og telefon for prioritet gennem sin egne router. TDC yder jo heller ikke nogen support på DMZ løsningen så hvorfor ikke give fri adgang.

Jeg håber Sagem's gasturbiner til helikoptore er bedre end deres bredbånds produkter ellers skal jeg aldrig ud at flyve med en ;-)

Jeg forstår heller ikke TDC argument at den gamle Dong/Waoo løsning med TV og telefon på VLAN var gammeldags og derfor måtte de opdatere.... -Den var bare dyrer og bedre!

Åh - ingen ordbog i denne browser - jeg gider ikke læse mit indlæg igennem igen - det er sku for meget energi at bruge på TDC - jeg har jo lige nogle zoner der skal opdateres med nogle nye subnet addresser!!!

4 Kommentarer

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Nyuu har modtaget fra andre medlemmer.

Der findes skam andre TDC løsninger til opfyldelse af mere avancerede behov, dem finder du under TDC Erhverv.

En Homebox (Læs HOMEbox) er designet til den ganske almindelige gennemsnitsbruger som ikke har brug for specielle opsætninger udover at kunne skifte kanal og krypteringsform samt vælge Firewall til eller fra.

Nu husker jeg pludselig hvorfor jeg normalt ikke skriver indlæg til forumer.... Tak Nyuu! Jeg har ikke bruge for bedrevidende svar og folk der skal køre med klatten - det er jo lidt synd når de små kun svømmer i ring!

Det er da fint at HOMEboxen kun er til "HOME" brug - men jeg har ikke noget behov - udover nysgerrighed og at lære nye ting, for de services der udbydes, og betales for på en erhverv line.

Måske skulle TDC tage og kigge på nogle små kunde segmenter som - TDC Ingeniør, TDC Gaming, TDC Nørd - find selv på flere.... Var det egentlig ikke sådan Fullrate scorede en masse gaming kunder....?

Nå men nu vil jeg love det er det sidst i høre fra mig - ved mindre der er nogen der gider diskutere tekniske løsninger.

Jeg tror det næste projekt bliver en tunnel af en slags (vpn, ssh eller lign) fra en ekstern server ved DIX'en til den inderste router så den kan få en "næsten" ekstern ip - måske man kan finde en der ikke krypteret så der ikke er så meget overhead - hmm måske noget PPPoE på en måde - det skal der nok lige tænkes lidt over. Det er også sjovere end at blive belært om ligegyldig ting her - som hvad HOME står for!

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Nyuu har modtaget fra andre medlemmer.

Det er da trist hvis jeg har skræmt dig væk fra dette dejlige bruger til bruger forum, hvis det er tilfældet undskylder jeg mange gange.

Jeg var ikke ude på at lære dig hvad "Home" betyder, du har tydeligvis et særdeles godt kendskab til mange engelske fraser og udtryk, jeg ville blot gøre opmærksom på, at Homeboksen kører i mange tusinde private hjem til brugernes fulde tilfredshed. Homeboksen kan det den almindelige bruger efterspørger, den har alt i en boks incl trådløs router. Det er da en fremgang i forhold til for blot et års tid siden, hvor TDC stadig leverede et 4-ports modem + en ATA boks + en Netgear router for at kunne præstere det samme som Homeboksen nu klarer alene.

Men nu skal jeg nok lade være med at blande mig mere i dine cirkler som åbenlyst ligger langt over min fatteevne. (frit efter Arkimedes)

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints droid har modtaget fra andre medlemmer.

Det er da en fremgang i forhold til for blot et års tid siden, hvor TDC stadig leverede et 4-ports modem + en ATA boks + en Netgear router for at kunne præstere det samme som Homeboksen nu klarer alene.

Det er der særdeles delte meninger om - prøv at se på forumet hvor ofte folk beklager sig over at den offentlige ip-adresse nu bliver tildelt til boksen fra TDC, og at man ikke selv kan tilslutte sit eget udstyr hvortil ip-adressen bliver tildelt.

Men jo, de nye bokse er smarte fordi de samler mange bokse i en, men smartere er det altså heller ikke.

At der så er sket en væsentlig begræsning af mulighederne i forhold til før, er ikke ret fedt.

De nye bokse fra TDC tvinger en til at bruge dobbelt NAT, hvilket er noget møg.

Mvh

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P