Homebox hastighed, II

Ideen med 'Homebox' lyder umiddelbart spændende som en del af TDC løsningen - hvad enten den er Duo eller Trio. Mit eneste spørgsmål i den forbindelse går på LAN hastigheden. Er den stadig forkølede 10/100 - eller taler vi giga hér? Den trådløse hastighed lyder OK - men da jeg har et par kraftige mure jeg skal igennem (beton med armering) vil en kabling under alle omstændigheder blive en fremtidig løsning. P.t. bruger jeg en trådløs løsning med draft N'. Og det virker da - af og til ... Ideen om at sammenlægge router og modem som en del af TDC pakken' lyder i øvrigt mere tiltalende end en privat investering i samme [i]. Man risikerer vel også at bruge mindre strøm ? ...

2 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints jk44 har modtaget fra andre medlemmer.

Hejsa

Det er desværre stadig 100mb på lan stik.

mvh

Hej.

Problemet med hastigheden på LAN-portene på HomeBox kan løses enkelt ved en mindre privat investering i en Switch med mulighed for flere hastigheder, d.v.s 10/100/1000 Mbps hastighed (ca. 200-500 kr., plus egnede kabler, kan f.eks. fås hos ComputerCity). Samtidig kan man få mere end de 4 porte, der sidder i HomeBox, hvis der er brug for dette. Switchen tilsluttes HomeBox, alt andet tilsluttes switchen. Har man en HomeDisk kan den også tilsluttes switchen, HomeDisk har i øvrigt en LAN-port på 1000 Mbps. Jeg kører med denne opsætning (med en 8-port switch), og det hele fungerer. Hvis man så tillige giver alle sine kabelforbundne enheder fast IP-adresse vil det lokale netværk mellem de forskellige tilsluttede enheder fungere selv om HomeBox er slukket eller bliver afbrudt af genstart, dog naturligvis uden internetadgang.

M.v.h.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P