Svar

Homebox genstarter og genstarter og ...

Nu har vi haft en ustabil Homebox siden november 2012. Den er blevet skiftet af en tekniker 1 gang, men uden bedring til følge.

Her til aften er den genstartet 5-6 gange mellem kl. 21 og 22.

Hver gang har det passet med, at jeg har skulle afsende en mail med vedhæftede filer. Mailen er på 17 MB.

Sidst jeg snakke med hotline fik jeg at vide, at vi havde for mange enheder på wifi ???

1 bærbar

4 android enheder

1 Ipad

2 Iphone

På kabel har vi 3 fjernsyn via TDC TV og 2 stationære pc'ere, 1 internetforbundet radio, samt en HomeDisk og TDC Alarm.

Det forbavser mig meget at det ikke kan hænge sammen på en 20 MB linie. Da vi boede i Hørsholm virkede det fint, men i området omkring Skibby er der tilsyneladende ikke etableret ordentlige kablinger.

Er der nogen der har en idé til løsning af mit problem ?

Kurt

icon

Bedste svar af Stephen1 20 maj 2013, 10:18

Hej Muggi2980.

Jeg fik sat min uploadhastighed op fra 1Mbit til 2Mbit (og skiftede samtidig fra ADSL til VDSL), hvorefter jeg oplevede, at min Homebox genstartede i tide og utide - især om aftenen.

Efter lang tids søgen konkluderede teknikerne, at min forbindelse til centralen ikke kunne klare 2Mbit upload stabilt, så når uploadforbindelsen var hårdt belastet (i mit tilfælde p.g.a. backupaktivitet på min HomeDisk), så genstartede routeren i tide og utide.

Efter at jeg fik sat min uploadhastighed ned igen og skiftede tilbage til ADSL, har jeg ikke oplevet genstartsproblemer.

Det kan derfor være, at din forbindelse til centralen ikke kan klare din aktuelle uploadhastighed stabilt, så når du belaster den hårdt (og nettet samtidig belastes hårdt af TDC TV Blinkende humørikon), så genstarter din Homebox. Har du i øvrigt lagt mærke til, om der ofte er populære programmer i TV, når du har genstartsproblemer? Meget glad humørikon

Måske er du nødt til at få en tekniker til at kigge på din max. uploadhastighed i hårdt belastet tilstand?

Mvh

Stephen

Se original

6 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

Jeg tæller det som at der er 8 enheder på dit netværk. Der er plads til 128 enheder på det trådløse netværk -  så skal 8 ikke være for mange.... Men - i deler den samme linje ud i verden, så der er ikke meget kapacitet til hver enhed. Men den samlede belastning afhænger af hvor intensivt de enkelte enheder benyttes, og med mindre i er rigtig mange i husstanden, så vil der jo være enheder der er helt eller delvist inaktive hele tiden. En slukket enhed tærer naturligvis slet ikke på kapaciteten - en enhed i dvale har kun et meget begrænset forbrug. Det bør ikke give problemer.

En mail med en vedhæftet fil på 17 Mb - den er stor.... Nu skriver du ikke noget om hvordan du forsøger at maile den. Gmail har f.eks. normalt ikke problemer med at vedhæfte filer på op til 25 Mb, og et af de steder jeg arbejde er grænsen 10 Mb. Så om den er for stor - det kommer an på hvordan du gør, hvilket system du anvender, og i sidste ende også hvem du mailer til.

Der findes tjenester på nettet som man kan uploade en stor fil til, så sender man et link til modtageren, som derefter downloader den store fil. Et eksempel er http://www.mailbigfile.com/

Men en mere moderne løsning er, at benytte tjenester som f.eks. Dropbox, Skydrive eller GoogleDrive der alle giver mulighed for at oprette en mappe som du kan dele med en modtager. På den måde skal du nok få din mail af sted :-)

Vh

Peter

Nu er det bare sådan, at netop disse filer skal sendes via mail (Outlook 2013).

Under normale omstændigheder bruger jeg også dropbox, men det er ikke kun filer via mail der får HomeBoxen til at genstarte. Jeg benytter ikke TDCs smtp-server idet jeg har mit eget domæne med mailhotel. På denne server er den maximale filstørrelse 25mb.

Hver gang jeg vil uploade en stump video til f.eks. Youtube, så genstarter boksen. Ikke hvis jeg bruger en kabelforbindelse, men alene hvis jeg vil løse opgaven trådløst.

Det er ikke spillefilm jeg uploader, men små HD-klip på 25-45 sekunder.

Jeg føler ikke at det kan være rigtigt, at jeg skal tvinges på en kabelført forbindelse for at kunne uploade en fil.

Kurt

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

Om det kan være rigtig eller ej - det vil jeg ikke blande mig i :-)

Har du sikret dig at dit trådløse net ligger optimalt?

http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=23165

Hvis du bor et sted hvor din router kan "høre" andre net - så nedsætter det hastigheden væsentligt. Herved kan du komme ud i timeout-problemer.

Vh

Peter

Det har jeg været opmærksom på, og jeg fik en snak med teknikeren da han skiftede boksen. Kanalen blev skiftet til kanal 5, hvor der ikke ligger andre netværk i området.

Jeg har netop tjekket, bare for en sikkerheds skyld, og der er ingen konfliktende netværk.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Stephen1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Muggi2980.

Jeg fik sat min uploadhastighed op fra 1Mbit til 2Mbit (og skiftede samtidig fra ADSL til VDSL), hvorefter jeg oplevede, at min Homebox genstartede i tide og utide - især om aftenen.

Efter lang tids søgen konkluderede teknikerne, at min forbindelse til centralen ikke kunne klare 2Mbit upload stabilt, så når uploadforbindelsen var hårdt belastet (i mit tilfælde p.g.a. backupaktivitet på min HomeDisk), så genstartede routeren i tide og utide.

Efter at jeg fik sat min uploadhastighed ned igen og skiftede tilbage til ADSL, har jeg ikke oplevet genstartsproblemer.

Det kan derfor være, at din forbindelse til centralen ikke kan klare din aktuelle uploadhastighed stabilt, så når du belaster den hårdt (og nettet samtidig belastes hårdt af TDC TV Blinkende humørikon), så genstarter din Homebox. Har du i øvrigt lagt mærke til, om der ofte er populære programmer i TV, når du har genstartsproblemer? Meget glad humørikon

Måske er du nødt til at få en tekniker til at kigge på din max. uploadhastighed i hårdt belastet tilstand?

Mvh

Stephen

Det er desværre på alle tider af døgnet, men korrekt at det ofte sker når der er en populær udsendelse i tv.

Der skete dog intet under MGP, hvor der ellers burde være mange seere :-)

Nu har jeg flyttet kanalen til kanal 11 hvor der ikke er overlappende netværk. Sendte en stor mail på 15mb, og vupti, så genstartede boksen.

Det er piv irriterende, da jeg ofte har brug for at sende store filer til mine kollegaer i hele DK, og jeg er da også af den overbevisning at jeg har købt en ydelse, og så skal det bare virke.

Hastigheden er sat ned til 16Mb generelt, for ellers ville boksen (hverken ny eller gammel) stoppe sine spontane genstarter.

Jeg har serviceaftale på linien, men efter hver kontakt til TDC er resultatet blevet den samme.

Kurt

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P